geslacht al te zien met 12,5 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door meryem23, 11 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meryem23

meryem23 Lid

14 apr 2009
    59
    0
    0
    İk was gisteren voor mijn 2e echo met 12,5 weken. (İk woon in Turkije en hier doen ze veel echo's) İk zij toen tegen de gynacoloog ''ik wou dat ik al kon weten wat het is'' toen zij hij: pin me nog nergens op vast maar ik denk dat het een jongetje is. Nou ik was stom verbaasd, hoe kan dat zo vroeg al zichtbaar zijn? İs er hier iemand die dat ook heeft gehad? dat het al zo snel zichtbaar was op de echo? İk snap namelijk echt niet hoe het kan.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat het echt al zichtbaar is zo vroeg...
    maar ik geloof dat na 12 weken het geslacht zich echt gaat vormen...dus misschien is hij wel groot geschapen! Haha!
    Weet het niet zeker hoor...maar dacht dat ik dat wel eens had gelezen...van die 12 weken...

3. ieder kindje heb met 12/13 weken een uitstekend pinneke dus het is altijd een jongen ik kreeg een echo met 13 weken en ook daar zat een pinneke en onze echovrouw die durfde niks te zeggen zou er niet te veel op vast pinne en wachten tot de next echo

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Toen ik zwanger was van de 1ste hebben we een pretecho laten maken met 12 weken en 5 dagen. Hier was duidelijk op te zien dat het een jongen zou gaan worden.

5. carolina

carolina Actief lid

20 nov 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    Ik zou me er niet aan vast pinnen hoor! Bij mij hebben ze met 17weken nog een fout gemaakt dus ja.....

6. meryem23

meryem23 Lid

14 apr 2009
    59
    0
    0
    tja over een maand weten we het pas zeker denk ik, ik wou dat ik het nooit gevraagd had want nu heb ik alleen maar een tegenstrijdig gevoel. İk moet eigenlijk gewoon doen alsof ik het dus nog niet weet. Het is alleen wel heel lastig omdat mijn gevoel duidelijk een meisje zij, maar nu zegt mijn gevoel ook niets meer:x lastig hoor!

7. met 14 weken konden we duidelijk zijn piemeltje zien.. en je hoort wel vaker dat het ook nog iets eerder kan. Zekerheid heb je nog niet nee, maar volgende echo's zullen dat wel uitwijzen..

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik zou een meisje krijgen
    en ik ben toch zwanger van een jongen bleek met de 20 weken echo

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Grappig deze vraag want wij hadden ook met 3 maanden een echo en leek erop dat we toen een piemeltje zagen. Maar wij dachten dat het nog niet kon. Uiteindelijk hebben wij wel een jongetje gekregen.

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wat de gynaecoloog mij heeft verteld: in het begin lijkt het of elk baby'tje een piemeltje heeft, of het nou een jongen of een meisje wordt. Je kan op dat moment alleen aan de hoek van het 'piemeltje' zien of het een jongen of meisje wordt. Als het een jongen wordt, dan steekt het meer omhoog. Maar dat verschil kan alleen een expert zien. Met 20 weken is het geslacht meer gevormd en kan je echt verschil zien tussen een jongen en een meisje.
    Met 12,5 weken is het vrij vroeg om te zien wat het wordt, maar als je een ervaren gynaecoloog hebt zou het goed kunnen.,

11. suze238

suze238 Actief lid

9 mrt 2009
    296
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    spijkenisse
    bij een vriendin van mij zeiden ze met 12 weken ik weet 90 procent zeker dat het een meisje is en datwas het ook! dus het kan wel denk

12. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
  13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb begrepen dat je het wel kan zien, door bepaalde hoeken op te meten. zo op het oog lijkt me onmogelijk, zeker als je de link van mama 1984 bekijkt.

hier hadden ze het met 23 weken nog fout, de laatste echoscopiste (met 34 weken) vertelde me dat het nog lang best veel op elkaar lijkt.

14. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Nu snap ik waarom ze het nog niet kon zien bij ons afgelopen zaterdag. Ik dacht, het is toch duidelijk een meid, maar nu zie ik pas dat het helemaal niet hoeft. Ze kon maar vanuit een hoek kijken en tja, dan is het verrekte lastig.

15. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb net de 12 weken echo gehad, maar hier kon je er nog geen soep van maken hoor.Was volgens mij ook een brak echo apparaat, maar echt no way dat je kon zien wat het was! Ben nu wel benieuwd of het ook klopt :D

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Er zit bij 12 weken inderdaad nog amper verschil in meisjes en jongens. Het kan zijn dat het klopt, die kans is sowieso 50%, maar het kan ook zijn dat het niet goed is. Ik zou dan rond 16 weken nog een keer een echo laten maken!

17. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou er niet teveel waarde aan hechten, bij iemand die ik ken, was er rond die tijd ook gezegd dat ze een meisje zou krijgen, toen bij de 20 weken echo was het toch ineens een jongen.

18. chevenne

chevenne Fanatiek lid

17 mei 2009
    1.073
    0
    0
    Ik heb de website bekeken vlak voor ik mijn echo met 13 weken heb gehad. Ik had een hele duidelijke echo en ik vermoed dat ik heb kunnen zien wat het wordt.
    Over een aantal weken zullen we het zien :)
    Het was inderdaad een tuitje, onder een bepaalde hoek.

19. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    @ chevenne: ooo dan ben ik echt benieuwd of je het goed hebt gezien...laat je het tegen die tijd weten :D?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb bij de 2e gezien, wist toen wat ik moest zoeken, een uitsteekseltje gezien... voor mij duidelijk een mini-piemeltje...
    en het klopte!!!
    Echo was met 12 weken en van hele goede kwaliteit

Deel Deze Pagina