Ik moet ff stoom afblazen:x, tjongejonge bij het tweede gesprek bij de verloskundige moest ik aan het eind van het gesprek zelf gaan vragen naar de bloeduitslagen, was ze vergeten. ik kreeg niets te zien ze zei alles goed. Ok ik vond het raar dat ik er zelf naar moest vragen, maar ok kan gebeuren. Maar vandaag derde gesprek, vraag ik of ik de bloeduitslagen zelf ook nog krijg op papier. Blijkt dat ik die had moeten krijgen, maar nu kunnen ze mijn uitslagen niet meer vinden...tjongejonge, ze zijn gewoon kwijt. Lekker vaag allemaal. Een vriendin van mij zat bij dezelfde verloskundige en zij kreeg wel 3 of 4 echos gewoon omdat ze dat wou, dus niks medisch. Ik heb maar 1 echo foto van 8 weken (zie je dus nix!) dus ik vraag vandaag of ik alsjeblieft zo`n echo foto mag, nou dat doen ze daar wel was het antwoord maar alleen tegen betaling. Nou die vriendin van mij die heeft er nooit voor hoeven te betalen. Waarschijnlijk voorkeursbehandeling ofzo!!! Misschien kom ik nu wel ontzettend dom en zeikering over, maar ik heb het ff niet meer!!!!
Tja, in je andere ropic had ik ook al gereageerd op het verhaal van de foto's. Vind het dus niet vreemd dat je moet betalen, want dat is heel normaal. Anders kan iedereen foto's gaan vragen wanneer ze willen en het kost niet niks. Misschien deden ze het eerst nog wel en nu niet meer, misschien deden ze het wel omdat je vriendin zich zorgen maaktte. Verder over de bloeduitslagen. Die heb ik ook niet gekregen en moest er ook zelf om vragen. Als alles goed is dan is het vrij logisch dat ze er niks over zeggen, als er wel iets is dan zullen ze je dit vertellen. Wel heel raar dat ze nu de uitslagen kwijt zijn. Dat is vreemd. Hopelijk voel je je snel wat rustiger en kan je toch nog ergens een foto laten maken.
Hier zetten ze de bloeduitslagen ed. op de zwangerschapskaart. En idd als het bloed goed was, geen bericht. Echo's deden ze hier niet zelf. Dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar als je een extra echo wil, voor foto's dan kan ik me wel voorstellen dat ze daar het een en ander voor vragen. Ik weet niet hoe ver je bent, maar als ze nog meer echo's voor controle maken, kun je dan vragen of je een foto mag.
Ik krijg bij de vlk ook alleen de lab uitslag als er iets niet goed is. Als alles goed is zeggen ze er niets over. Volgens mij moeten ze de uitslag gewoon weer bij het laboratorium op kunnen vragen als ze m kwijt zijn. Verder doet onze vlk ook geen echo's op verzoek. Alleen de eerste echo, voor een tweede echo stuurt ze je door naar een ander bureau. En voor de foto's moesten wij ook betalen. Maar wel raar dat het voor jou anders is dan voor je vriendin
Lola, ik zie dat je in Leeuwarden woont! Welke VK heb je Dochter&ZN??? Me zus liep daar wel namelijk en die heb 4 echo's gehad. Beetje vreemd dus indd. maar die bloedgegevens kunnen ze toch weer op vragen bij t lab~!