Wij gaan eind september naar tunesie. We hadden niet veel keus. Met onze eisen (weerzeker in oktober en max 4 uur vliegen) konden we kiezen uit tunesie en egypte. Egypte vond ik te duur (canarische eilanden vind ik niet weerzeker genoeg) in vergelijking met tunesie. Nu hebben we een zeer mooi resort geboekt: Hotel ONE Resort Monastir, Skanes | Neckermann die ook goed staat bij zoover. Dus denk dat we met 2 kleine kids niet veel van het park afkomen. Maar goed ik hoor nu eigelijk bijna alleen negatieve dingen over tunesie. Nu ben ik niet bang aangelegd en ben wel wat gewend (zuid afrika, thailand, india met een rugzakje, ook in egypte en turkije geweest). Tegen brutale verkopers die wat willen verdienen of bedelaars kan ik wel. Maar ik ben wel heel erg benieuwd naar ervaringen.
Wij zijn 2 jaar geleden in Tunesië geweest(Port el kantoui of zoiets) en hebben een heerlijke vakantie gehad. Hadden toen nog geen kinderen dus was alleen met manlief maar ik heb er geen negatief woord voor over. Lekker gegeten en wij zaten in een leuk plaatsje. Zijn 1 dagje met de touk touk naar sousse gegaan en daar was het chaotischer maar daar kunnen wij ook wel goed tegen. Veel verkopers in de medina die je van alles wilde verkopen. Het weer is trouwens niet echt weervast..wij gingen midden september en hebben toch 2 dagen regen en bewolking gehad. Het is dat wij niet 2 keer naar hetzelfde land willen maar anders waren wij zeker nog een keer terug gegaan.
Zijn 3 keer naar Tunesie geweest toen ik onder de 20 was (ben nu 26 ), elke keer verschillende plaatsen en hebben toen meerdere stadjes bezocht. Hebben het prima naar ons zin gehad. Verkopers gewoon negeren of zeggen dat je geen interesse hebt. Voor de rest niks negatiefs hoor.
Wij zijn op huwelijksreis geweest naar Monastir en hebben het er heel goed gehad. Sousse en Port el Kantoui zijn goed te doen met een taxi (geloof Sousse voor 5 euro en P.e.K voor 10 maar prik me er niet op vast). Verder daar ook veel excursies gedaan. Hebben echt genoten!
Wij zijn een paar jaar geleden in Tunesie geweest en hebben het best leuk gehad, maar ik ga er niet meer heen. Hotel en plaatsje waren echt wel leuk, maar die mensen heel irritant. Nu heb je dat overal hoor en zijn we best wat gewend. Die mensen bij de winkels willen gewoon wat verkopen, dat is ook nog wel grappig. Maar wij werden gewoon op straat al lastig gevallen. Mijn man (toen nog vriend) heeft echt mensen bij mij weg moeten duwen, omdat ze niet van mij afbleven. (waarschijnlijk door de blonde haren, blauwe ogen!) In ieder geval was dat wel vervelend. Ik ging daar niet alleen de straat op, terwijl ik in andere landen best zelf wel even ergens heen zou gaan. Het land zelf is mooi en daar is niks op tegen. Wij hadden ook de hele tijd prachtig weer, dus dat scheelt ook wel!
Ik deel dezelfde mening als Diddi. Ik ga er niet meer heen. Aan de ene kant wel een leuke vakantie gehad, kwam omdat we met 10 vrienden waren. Maar de bevolking is maar vreemd hoor, ik kon niet alleen over straat. We waren met 3 meiden en 7 jongens en wij als meiden moesten echt tussen de jongens inlopen want ze proberen je gewoon mee trekken.
Wij zijn een aantal jaren geleden in Sousse geweest en we vonden het tien keer niks. We hebben heel veel gereisd en we zijn veel gewend, maar ik ben nog nooit zoveel lastig gevallen op straat als daar. Mannen zaten ongevraagd aan me en er werd zelfs een keer door een taxichauffeur pijpbewegingen naar me gemaakt via de achteruitkijkspiegel. Mijn man heeft me twee keer uit iemands handen moeten trekken! Ondanks dat ik me elke keer netjes kleden, werd ik daar ontzettend respectloos behandeld.