de gulden of de euro's?

Discussion in 'De lounge' started by marline1983, Nov 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

wat heb je liever de guldens of de euro's?

1. nee doe mij maar weer de guldens

2. ik vindt het wel goed zo met de euro's

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    nou de titel zegt het al

zouden jullie de guldens terug willen hebben?
    of vinden jullie het wel goed zo met de euro's

ik heb liever de guldens terug
    met de euro is alles nog duurder geworden

of zal het net zo duur zijn geworden als met de euro's
    als de guldens nog hadden bestaan?

2. Aura

Aura Niet meer actief

Ik mis de Fl'letjes elke dag weer :(

3. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ja geef mij maar ook de guldens weer terug

4. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Absoluut de guldens. Met de euro is het er allemaal stukken duurder op geworden :( .

5. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    ik denk dat dan even goed alles duurder was geworden

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Daar is geen twijfel over mogelijk: De gulden!

7. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    please de oude gulden.

het is gewoon echt allemaal duurder geworden en ik denk dat sommige dingen sowieso wel duurder zouden zijn geworden maar lang niet alles.

bv toen kocht je een netje mandarijnen in de reclame bij ons voor 99ct, nu is het in de reclame 1,49. zelfs in de reclame dus nog drie keer zo duur.
    ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog steeds omreken, het is al wel wat minder maar ik betrap mezelf er regelmatig op.

betaal nu ruim 120 euro per maand aan ziektekosten ik denk niet dat ze het lef hadden gehad in Den Haag om aan het volk Fl.260,- per maand te gaan vragen voor de ziektekosten. per persoon nota bene, dat terwijl ik eerst voor een aanvullende verzekering 50 euries kwijt was.

laat ik maar ophouden want hier wordt ik echt depri van.
    het is nu eenmaal niet anders...

joyce

8. acire

acire Fanatiek lid

ik vind het wel best zo.
    het is duurder geworden inderdaad, maar het zou ook duurder zijn geworden met guldens.
    kijk maar naar 50 jaar geleden

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Euro!
    Moet er niet aan denken dat alles weer teruggedraaid wordt, ik denk dat ik chronisch in de war zou zijn.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ook ik wil de gulden terug, alles zou zo ook wel duurder worden inderdaad maar net als wat joyce1980 zegt geen een verzekering die ruim 250 zou vragen voor de ziektekosten verzekering en daarbij ook nog is ruim 300 gulden eigen risico. alleen hiervoor wil ik al de gulden terug.

alles wordt duurder inderdaad zeker als je vergelijkt met 50 jaar geleden maar we verdienen nu ook een stuk meer. ze hebben de gulden teken veranderd in de euroteken en gooien er nog is een paar dubbeltjes bovenop en ons loon is mooi gehalveerd

11. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Absoluut de GULDEN!

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    De gulden, alles is twee keer zo duur! En de mensen die verstand van hebben zeiden destijds: natuurlijk wordt alles in 't begin duurder, maar dat komt door de onkosten van gulden naar euro, maar dat stabiliseert zich wel weer. Nou, ik zie d'r niks van, alles wordt nog steeds duurder. En het loon stijgt niet mee, dus steeds minder geld te besteden. Dus, doe mij de gulden maar weer terug.

13. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    liever de gulden!

Mijn moeder vertelde dat ze in de jaren 70 per week haar huur betaalde 35 gulden, dit was 10 jaar later 400 gulden dus ik denk zelfs met de gulden zou het ook gewoon net zo duur zijn geworden.

14. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    de gulden weer.....en snel graag!

15. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ik ben geen voorstander van nieuwe ontwikkelingen terugdraaien, dus alleen al daarom hou ik liever de Euro.

Op het moment dat de Euro werd ingevoerd was ik net 18 geworden en moest toen alles zelf betalen. Ik heb het guldentijdperk dus niet bewust meegemaakt met echte kosten. Zodra je zelf je financiën moet regelen krijg je toch een beter besef van geld en dat kwam bij mij dus met de komst van de Euro. Verder studeerde ik toen en ging ik daarna steeds meer werken tot ik uiteindelijk een baan vond die aansloot op m'n studie, dus mijn inkomsten zijn alleen maar gestegen de afgelopen 6 jaar.

Nog wel grappig: een tijdje geleden vonden we bij m'n ouders op zolder een krant uit 1988 met een advertentie van de Albert Heijn erin. Bleek toch even dat die prijzen omgerekend exact hetzelfde waren als de Europrijzen nu (gewone dagelijkse boodschappen en bonnetje ernaast gehouden). Vond ik toch wel typisch. Je hoort van iedereen dat alles duurder geworden is, maar uit die advertentie bleek dat dus helemaal niet.

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Als nu alles terug gedraaid zou worden naar de gulden dan schrik je helemaal wat het kost. Stel je gaat tanken, nu is dat 1,47 euro. Als ze de gulden weer invoeren dan rekenen ze alles om en wordt 1 liter benzine 3,23 gulden. De prijzen zullen echt nooit meer zakken.
    Nou dan zeg ik nee, ben nou aan de euro gewend en vind het wel goed zo.

17. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    geef mij maar lekker de gulden weer

18. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Alles is inderdaad duurder geworden, maar ik denk als we de gulden weer terug zouden krijgen de prijzen niet omlaag zouden gaan.

19. amber1978

amber1978 VIP lid

May 7, 2007
    5,956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    doe mij maar de gulden ik vind de euro niets

20. droomwens79

droomwens79 Niet meer actief

ik ga ook voor de Gulden