Hey allemaal ! Ik heb even een vraagje. 5 juni ben ik gestopt met de pil (ik had mijn pilstop, slikte daarna de pil weer maar na 6 daagjes slikken heb ik hem toch vaarwel gezegd). 7 juni (precies 2 daagjes na het stoppen met de pil dus), begon ik voor een weekje met bloeden. Overigens best heftig, maar dat heb ik altijd gehad met menstruaties. Alleen ... na die ene week bloeden, begon ik 1,5 week daarna opnieuw te bloeden (22 juni), en nu bloed ik nog steeds (29 juni). Het is niet veel, beetje zachtroze en in het begin ook wel lichtbruin. Heel af en toe iets roder, maar toch vooral licht van kleur. Ik draag er een inlegkruisje voor, niet vanwege de hoeveelheid want het is met name alleen met afvegen. Heeft iemand enig idee wat dit voor bloeding is ? Ik hoop iemand snel een ideetje heeft want ik weet het even niet meer ...
je bloeding na je pilstop is een onttrekkingsbloeding en geen echte menstruatie. Ik denk dat je aan het ontpillen bent
Dat komt inderdaad doordat je net met de pil gestopt bent. Daardoor zijn je hormonen in de war, wat kan resulteren in tussentijds bloedverlies, sneller ongesteld worden, enz. Geef het tijd, het trekt vanzelf weer bij.
Bedankt meiden ! Ik vroeg me gewoon af hoe het kan dat ik zo snel na mijn pilbloeding weer bloed. Ik bedoel, ik had een pilbloeding, daarna slikte ik 6 dagen de pil om vervolgens ermee te stoppen, toen kreeg ik na 2 dagen weer een bloeding van een week (is dat ook een pilbloeding dan ?) En na 1,5 week bloedde ik weer en nu nog steeds (houdt al 8 dagen aan). Het is vooral bruinig slijmerig en soms wag rozig. Ik heb al een dochtertje van 17 maanden, maar kan me niet heugen dat toen ik toen met de pil stopte dit me is overkomen. Ik stopte toen in mei met de pil en 18 juni was ik zwanger, duurde nog geen maandje en ik heb ook geen bloedingen zoals nu gehad. Ik slikte toen de Yasmin en nu de Microgyon (of hoe je het ook schrijft ). Misschien dat dat het verschilletje maakt ...