Hallo , Ik ben nieuw hier en merk dat deze site mij een beetje in verwarring maakt . Ik lees met regelmaat dat dames positief testen met een HCG test tijdens hun eisprong. Dit zou toch helemaal niet kunnen lijkt me ? Want tijdens een zwangerschap maak je toch een ander hormoon aan dan de eisprong ? Ben benieuwd naar ervaringen van anderen hier mee en hoe het dan verloopt . Ik vermoed zelf een miskraam te hebben gehad maar door dit forum toch wat twijfels .. bloeding was gelijk aan een menstruatie maar dan korter dan ik gewend ben . Als je positief test tijdens een eisprong , kan de test dan licht positief blijven tot aan de innesteling ? Dit vraag ik mij af omdat ik voor de bloeding licht teste , na de bloeding test negatief en enkele dagen daarna ineens Vrezelijk moe en belabberd gevoel.. Ben benieuwd !
Het LH hormoon en HCG zijn bijna gelijk aan elkaar en daarom reageren beide testen op beide hormonen. Een zwangerschapstest zal Echter niet knallen op een eisprong maar kan een tuurstreep geven (Behalve bij lid Jane, disclaimer) Een Ovulatietest kan echter wel knallen bij een zwangerschap. Een vage streep op een Ovulatietest zegt feitelijk alleen dat er een lage concentratie aan LH hormoon in de urine zit. Waarom besloot je een zwangerschapstest te doen tijdens je ovulatie? Als je een licht positieve zwangerschapstest hebt is de innestelling al geweest, het vruchtje gaat pas HCG aanmaken na innestelling en de test hoort elke 2 dagen donkerder te worden.
Thanxxx ! Ik heb geen idee of ik ovulatie heb gehad , heb lange cyclussen na het ontpillen dus heb een gokje gewaagt en zag een licht streepje .. dacht dat ik een miskraam kreeg omdat ik een bloeding had paar dagen na mijn licht positieve test . Maar omdat mijn bloeding anders was dan anders en ik hier ook lees dat sommige positief testen tijdens ei sprong dacht ik , vraag is rond na ervaringen . Mijn verhaalt klinkt ingewikkeld denk ik , of mijn vraag meer maar zal het iets duidelijker uitleggen . Stel dat mijn licht positiefs test een eisprong was zou dat verhaal kunnen passen bij mijn verhaal , Ik heb licht positief getest , na 2 dagen weer getest , zelfde lichte test als de eerste . Die middag kreeg ik een bloeding van 2 dagen , test was negatief tijdens bloeding . 2 dagen na bloeding ineens Vrezelijk moe en belabberd met erge hoofdpijn.. daar door en in combi met deze site ging ik wat twijfelen . Maaaaar dan zou het zo zijn dat mijn innesteling snel na eisprong is gevolgt en vraag me af of dat kan ? Zaterdag en maandag zelfde posi test Vrijdag bloeding , gestopt op zondag middag / avond . Dag afgewacht en getest , negatief Vanaf dinsdag hoofdpijn , moe gewoon een blegh gevoel
@Izzie7676 disclaimer Ik vind het lang en ingewikkeld verhaal eerlijk gezegd. Je denk dat ie bloeding van 2 dagen je innesteling is geweest? Dat lijkt me vrij onmogelijk op 2 dpo. Ik denk dat je gewoon pril zwanger bent geweest en dat dat mis is gegaan. Als je lange cyclussen hebt en graag zwanger wilt worden kan je misschien beter ovulatietesten doen, dan weet je een beetje hoe je lichaam werkt. Hoeft nog helemaal niet hoor, als je het liever op zn beloop wilt laten maar dan hoef je je hoofd niet te breken over zulke vraagstukken
Misschien zou je verhaal iets beter te begrijpen zijn als je data gebruikt. Het is nu wat warrig en lastig te volgen. Kun je aangeven op welk datum (en als je dat weet ook de hoeveelste dag van je cyclus) je de positieve testen hebt gehad, op welke datum/dag de bloeding en negatieve test. Ja een zwangerschapstest kan helaas reageren op je eisprong. Hierboven is al uitgelegd hoe dat kan. Ovulatietesten (en incidenteel dus zwanherschapstesten) reageren niet op de eisprong zelf maar op de piek van een hormoon genaamd LH. 1 a 2 dagen na de LH-piek springt in principe je ei. De dag na je eisprong is 1DPO en een innesteling vindt doorgaans tussen 5 en 12DPO plaats en is geen momentopname maar een proces van meerdere dagen. Als je tussen je eisprong en NOD (verwachtte dag van menstruatie) positief test maar toch voor of op je NOD gaat bloeden kan het zo zijn dat er wel een innesteling heeft plaats gevonden maar dat het vervolgens heel snel weer is mis gegaan. Dat is geen miskraam maar heet een biochemische zwangerschap. Als je niet getest zou hebben had je het nooit geweten en denk je gewoon ongesteld te zijn. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.
Je cyclus werkt zo: Cyclusdag 1: ongesteld. Afhankelijk van je cyclus, komt je eisprong. Door het doen van ovulatietesten kan je die opsporen. Ook kan je tempen, maar daar weet ik weinig van. Zeg dat je op dag 13 een positieve test hebt. Als je ovulatietest positief is, springt je ei normaliter binnen 24 tot 48 uur. Het best is dus vanaf de positieve ovulatietest tot een dag na je eisprong regelmatig seks te hebben. Als het eitje bevrucht wordt, nestelt deze zich rond 7 tot 10 dpo (days past ovulation, dus dagen na je eisprong) in. Vanaf de innesteling ga je HCG aanmaken. Ongeveer 2 dagen na de innesteling kan je een lichte streep zien op de test. Als er geen bevruchting of innesteling plaats vindt, wordt je 14 dagen na he eisprong ongesteld. Oftewel cyclusdag 29 uiterlijk. Dit is ook je NOD: Niet ongesteld dag. Op deze dag moet je in geval van zwangerschap een streepje zien op je test. Eeb lichte streep op je ovulatietesten zegt niks, dat hormoon is altijd aanwezig in een lage hoeveelheid. Een lichte streep op je zwangerschapstest kan teken zijn van een eisprong, dan zal je ovulatietest knallen. Of op een prille zwangerschap. Hoop dat je er wat aan hebt!
Lief Dankje voor de uitleg .. Jaa het was een licht streepje op de zwangerschaps test , en enkele dagen er na een bloeding . Kom er denk ik zo niet echt achter of zwangerschap was of toch de eisprong .. ik test eventueel over week nog wel is . Blijf beetje vreemd vinden dat mijn bloeding zo anders en korter was dan normaal . Stel ik heb positief getest door mijn ei sprong , hoeveel dagen test je dan licht positief ?
Als je echt ongesteld bent geworden, zal t wellicht inderdaad een prille zwangerschap zijn geweest.. Volgensmij slaat een zwangerschapstest op een eisprong alleen positief uit als je je piek hebt, dus dat zal echt maar 1 dag zijn. Mocht je zwanger zijn, kan je wel door de innesteling een kleine bloeding krijgen. Als dat zo is zou je nu duidelijk positief moeten testen met een zwangerschapstest.
Oké dus toch wel wat ik eerst dacht .. jammer maar we blijven positief ! Altijd rot helaas , en helemaal lastig dat ik niks van mijn cyclus snap maar ik wil er niet teveel mee bezig zijn want weet van mijzelf dat ik er dan straks in door sla .. dan is voor mij de lol er af ben ik bang .. ben nu 4 maand van de pil af en dit was de eerste ronde dat we er serieuzer voor gingen zeg maar
Een ding scheelt... jullie kunnen samen een eitje bevruchten. Schrale troost, dat wel maar ik vond dat zelf wel prettig om tr weten
Ja dat klopt .. dat maakt het miss iets minder vervelend . Jij ook al meerdere miskramen zie ik ? Zie dat jij medicatie nu gebruikt .. wat gebruik je precies en wat was de oorzaak bij jou van de miskraam ? Vind wel eng om nu al een miskraam te krijgen zet je wel beetje aan het denken en brengt wat onzekerheid met zich mee
Mijn man en ik proberen sinds juli vorig jaar samen een kindje te krijgen. Het was gelijk raak en ging ook gelijk mis, een vroege miskraam. Kan gebeuren, heel lullig en was er ook even verdrietig om maar had wel gelijk zoiets van Ok we kunnen dus samen zwanger raken, het komt vast goed De vierde ronde na m'n miskraam was t weer raak en dit ging helaas ook mis, met bijna 6 weken. Ik heb dit overlegd met mijn huisarts en heb mijn bezorgdheid uitgesproken over mijn leeftijd enndan ik misschien daardoor wel wen progestron tekort zou heb en. Daar zijn medicijnen voor ( utrogestan) en ik heb hem gevraagd mij deze voor te schrijven om Zo een eventuele volgende vroege miskraam te voorkomen kocht het aan een progestron tekort liggen en gelukkig vond mijn huisarts dit een prima idee. Deze cyclus ( eerste na vorige miskraam) ven ik na mijn eisprong begonnen met die progestron capsules maar helaas deze maand niet zwanger en nu ongesteld. Volgende ronde dus een nieuwe poging wagen
Och jeetje wat rot zeg .. zo naar om mee te maken Hopelijk gaat dit wel voor jullie werken ! Welke leeftijd heb je als ik vragen mag ? En was het niet nodig om eerst te testen of het daadwerkelijk progesteron tekort is ?