Turkije geboekt staan.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door wendy339, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooto

Tooto Niet meer actief

Wij gaan pas over 6 weken, maar het zou mij ook echt niet tegenhouden eerlijk gezegd.. Eerder nieuws ook niet.Moet wel bij vermelden dat we niet naar Istanbul of zo gaan maar toch, ook in andere steden/vliegvelden kan er wat gebeuren. Zo ook op Schiphol..

2. tuc

tuc Niet meer actief

Overal kan wat gebeuren idd. Maar mocht dit een vervolg krijgen dan is de kans daar wel groter dan hier in nl of in duitsland bv.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier is het nu weer zoals alle andere dagen. Alleen worden er nog wat dingen omgeroepen. Kinderen spelen ook gewoon buiten op dit moment. Ik zou gewoon op vakantie gaan .

4. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Wij vliegen ook dinsdag,maar om nou te zeggen dat ik er om sta te springen. Mwahh niet echt

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.341
    113
    Vrouw
    Ik schrik/verbaas me over de makkelijke reacties hier... Ja, het kan overal gebeuren, maar in Turkije tebeurt goch wel veel?!

Wij zouden as donderdag naar Nice vertrekken, maar dat is ook omgeboekt. Naast het respect voor alle doden en gewonden, willen wij het niet opzoeken. Aan de ene kant een herdenking en aan de andere kant van de boulevard op het strand liggen?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Turkije is ook wel erg groot he.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik lees toch ook echt dat er ongeregeldheden waren in Marmaris.
    Schoten werden gelost etc.

Echt no way dat ik zou gaan. Dan het geld maar kwijt.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ze dachten dat Erdoğan in Marmaris zat, daarom was het daar onrustig. Dat is allang weer voorbij want verder is er in Marmaris echt niks buiten het toerisme.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Dat mensen die daar wonen nu het dagelijks leven weer oppakken vind ik ook wat anders dan er heen gaan op vakantie.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar buiten de chaos in de genoemde steden is er vrij weinig gebeurd. Het is echt niet zo dat het hele land in complete chaos was. Vandaag is alweer een dag als alle andere, mijn kinderen hebben niks ervan meegekregen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat zal wel, maar feit blijft dat je dus ook risico loopt in de toeristische gebieden. Want blijkbaar kan Erdogan, of een ander politiek schaak stuk, daar zitten. En dan schromen ze niet om te schieten.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Wij vliegen over een week maar eerlijk ik weet nog niet of we gaan. Vind het allemaal maar heftig. Mijn man wilt gewoon gaan, ik liever niet.

Aanslagen kunnen overal gebeuren vandaar dat wij ook gewoon Antalya hebben geboekt. maar dit is wel iets heel anders.

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij gaan over 5 weken. Ik hoop dat er dan duidelijkheid is en meer politieke rust. Of anders maar gewoon een negatief reisadvies dan boek ik wel om.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik kan me voorstellen dat de keus lastig is.
    Ik kan niemand advies geven wat je moet doen kan alleen mijn persoonlijke menig uitspraken. Ik zou nu onder geen enkele voorwaarden naar Turkije op vakantie gaan sterker nu ik zou nu überhaupt niet durven te vliegen. De spanning en stress die ik zou hebben daarvan en dan ook weer terug zou mijn gehele vakantie in zijn greep houden dus nee absoluut zou ik niet gaan.

Het bedrijf waar mijn man werkt bestaat volgend jaar april 10 jaar. Dan hebben ze een verrassingsreis voor de werknemers georganiseerd in april ergens duurt nog lang 9 maanden. Mijn man moet morgen kopie van paspoort eigenlijk geven maar gaat aangeven dat ze maar een slag om de arm moeten houden want ik durf nu dus echt niet te vliegen of naar grote toeristische trekpleisters te gaan (heb zo'n vermoeden dat het Italië is) dat durf ik dus momenteel echt gewoon niet. En ja overal kan wat gebeuren maar ik ga het niet speciaal opzoeken.
    Ik vind de mensen die het naast zich neer kunnen leggen en kunnen genieten van hun vakantie heel erg moedig maar mijn vakantie zou dan echt verre van relax zijn en zou gek worden van de spanning.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen

Ik snap dat je het spannend vind.....maar je kunt ook een auto ongeluk krijgen...of aangereden worden....of een hartaanval krijgen etc etc.
    Ga je ook niet meer naar Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht? Ook grote steden waar iets zou kunnen gebeuren.

Jij doet nu precies wat de terroristen willen...angstig zijn.
    Ze willen angst zaaien en zo de wereld in hun macht hebben.

16. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Uiteraard kan niemand iets over jouw gevoel zeggen, maar heb je er wel eens aan gedacht dat het hier ook vroeg of laat gaat gebeuren?

Ik begrijp het volkomen dat je niet maar Turkije gaat, dat risico zou ik zeker met mijn kinderen ook niet nemen. Maar Italië? Daar zou ik wel naartoe gaan hoor, anders kan je beter hele dagen binnen gaan zitten.

17. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Het gekke is er zijn een heel veel mensen bang om naar Turkije te gaan echter Frankrijk is het hardst getroffen door terroristen dit jaar.

En toch gaan er 1,8 milj mensen heen zonder na te denken of dit wel veilig is.
    Ik ben het ermee eens dat je je niet door angst moet laten regeren wij gaan gewoon naar Turkije in september.
    Juffie26 heb je last van vliegangst? Of het puur omdat het onrustig is geweest in Turkije?

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ga nu inderdaas ook niet naar de grote steden in Nederland nee gelukkig woon ik "veilig" in een klein dorpje. Er kan altijd iets gebeuren maar ik ga het niet opzoeken.
    Vliegen is niet mijn hobby maar durf ik wel.

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb de situatie even een paar dagen aangekeken maar ik ga vanavond boeken naar Turkije. De staatsgreep is mislukt, de rust is teruggekeerd. Of sterker nog, waar wij heen gaan (Lara) is het nooit onrustig geweest. Wij gaan dus gewoon. Zin in!

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij zijn inmiddels in Turkije en het is hier heerlijk!
    Geen moment spijt dat we gegaan hebben.

Er geldt al maanden een noodtoestand in Frankrijk en daar gaan de mensen nog wel volop heen,waarom dan niet naar Turkije? Om Erdoğan?

Vrijdag is alweer gebleken dat het in onze buurlanden gewoon ook niet veilig is, zelfs niet in een mc donalds!
    Moeten we dan maar allemaal in ons eigen huis blijven en helemaal niet meer op vakantie gaan?

Deel Deze Pagina