Ik blijf zeker niet thuis, maar het opzoeken vind ik weer van een heel andere orde. Frankrijk laat ik ook even lijst liggen (ok, altijd, vind het een vreselijk land).
Ik snap je wel maar ik vind de "aanval" op mensen die naar Turkije gaan best overdreven, wanneer iemand zegt naar Frankrijk te gaan hoor je niemand waarschuwen. Ik denk dat je het tegenwoordig overal "opzoekt", hoe erg ook maar echt veilig zijn we volgens mij nergens meer.
Verschil is dat de noodtoestand in Frankrijk wordt gebruikt om gericht mensen vast te zetten en te verhoren. In Turkije wordt iedereen die niet dezelfde mening deelt over Erdogan opgepakt, willekeurig en zonder een eerlijk proces. Er zijn al meer dan 20.000 mensen opgepakt die waarschijnlijk geen eerlijk rechtssysteem gaan krijgen, totaal niet te vergelijken met Frankrijk. Daarbij kent Frankrijk ook niet het probleem van een mislukte staatsgreep en waarbij bijna de helft van de bevolking tegen Erdogan is. Dus in sommige landen zoals Turkije is het waarnemelijker dat er een aanslag kan plaats vinden. Frankrijk kent als enige terrorisme IS waar Turkije door verschillende binnenlandse politieke problemen meerdere tegenstanders heeft en niet alleen IS als vijand heeft. Er zijn niet voor niets sinds 2015 18 bomaanslagen geweest met vele honderden doden. En daarbij is het voor mij ook een principe kwestie, nooit zal een persoon als Erdogan ook maar iets aan mij verdienen
Ik zou ook nog wel naar Turkije durven te gaan, maar heb er gewoon geen behoefte aan momenteel. Frankrijk ook wel. Niet vliegen vind ik totaal onrealistisch. Echt je kan je leven (en in mijn inzicht) moet je leven niet laten beperken door die angst. De kans is vele, vele, vele malen groter dat je in de auto iets gebeurd en de auto laat niemand staan
Ieder zijn keuze toch? Ik ben blij dat wij toch de keuze hebben genomen te gaan. En nee ik gun Erdogan mijn centen ook niet, maar wel de Turkse burgers!
Ik ben nu ook in Turkije en je merkt echt 0,0 verschil. Zelfs op het vliegveld geen centje pijn. Verder eens met wat mijn voorganger schrijft 😊
Whaha helemaal mee eens. Frankrijk vind ik zooo vreselijk. Snap echt niet dat er elk jaar hordes mensen heen gaan En verder snap ik idd niet dat iemand het nu bewust op zou zoeken.
Ik vind Frankrijk echt een heerlijk land! Voordeel is dat ik de taal redelijk spreek en kan lezen. Heb een hekel aan Duits dus die landen vallen toch al sneller af . Frankrijk is daarbij goed aan te rijden en veel mooie natuur. Waar wij naartoe gaan is er geloof ik evenveel risico op een aanslag als in ons winkelcentrum in de wijk . Wij gaan dus naar een niet zo toeristisch gebied.
eerlijk... ik zou nu niet specifiek turkijke boeken maar staat ie dan ging ik. onder het mom van ogen dicht en gaan. als het mn tijd is komt ie toch wel. het is nu toch nergens meer veilig en ik laat mn leven echt niet beheersen door een stel idioten die overal en nergens zitten. straks word ik 95 en heb ik al die tijd binnen geleefd. dan liever iets minder oud en van het leven genoten. ben ook totaal niet bezig om er over na te denken. het is zo als het is en het komt zoals het komt. ik ga trouwens ook naar het vreselijke frankrijk, heb ook een pest aan alles wat frans is maar goed, manlief heeft gekozen omdat ik geen zin had me er in te verdiepen dus mag ik ook niet zeiken. en ik zit straks toch op een camping met allemaal nederlanders. nou en kom ik onderweg een idioot tegen... saluutjes dan maar
Iedereen moet lekker doen wat je wilt maar ik ga nu niet vliegen of dat verder realistisch is of niet dat boeit me niet. Het zou mijn vakantie bij voorbaat al verpesten omdat ik dat gewoon nu niet durf. Ik heb de afgelopen jaren iets teveel "pech" gehad en ik ga nu niets opzoeken waar ik evt met mijn gezin meer risico loop. Wij blijven lekker in Nederland en ja daar kan ook altijd wat gebeuren maar wij gaan naar zo'n klein plaatsje....dat verpest in elk geval bij voorbaat mijn vakantie niet. Een uitspraak als 'dat gebeurd mij niet' zul je mij never horen zeggen daar heb ik teveel voor meegemaakt. En nee naar grote steden in Nederland ga ik nu ook niet en daar wonen we gelukkig heel eind vandaan. Voor iedereen die vind dat ik mezelf tekort doe geen zorgen ik (wij) voelen ons hier helemaal prima bij.
Hahah, ben dus niet de enige die Frankrijk vreselijk vind. Mijn ouders wilden er vroeg al nooit heen en al mijn vriendinnetjes gingen wel. Dus wij zijn ook geweest, 2 jaar terug. 1 keer en nooit weer..
Haha nee je bent niet de enige. Ik moest vroeger wel, mijn ouders gingen er vaak heen. Mijn man heeft sindskort een nieuwe baan en voorzichtig werd al gepolst over hoe wij dachten over een jaar of 2 jaar voor het werk in Frankrijk te gaan wonen....nu wil ik helemaal niet weg waar ik zit...naar geen enkel land, maar Frankrijk....om mn dooie dood niet.
haha, snap je heel goed. Hier kwam dezelfde vraag, maar dan voor Ierland. Maar ik zit goed waar ik nu zit hoor. Maar Frankrijk al helemaal niet idd.
Verblijft er momenteel nog iemand van jullie in Turkije? Ik ben erg benieuwd hoe het nu is daar en hoe het eraan toe ging/gaat op de vliegvelden.
Wij zijn net terug van een week Alanya! Helemaal niets vreemds gemerkt, je kunt echt met een gerust hart gaan. Op de vliegvelden ook niets aan de hand. What can I say more?
Ik ben 2 uur geleden geland vanuit turkije. 2 weken side. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Niks gemerkt van de onrust. Het enige is nu voordat je het vliegveld op kan om in te checken. Dat je bagage en jijzelf gecheckt wordt. Na het inchecken wordt nogmaals je handbagage gecheckt,dus dat betreft wel meer controle
Grappig idd. Van alle expats die hier zitten ken ik geen enkele die graag in Frankrijk wil gaan zitten....wat is dat toch?! 🤔😅 Sorry off topic.
Fijn om te horen dames! Wij zijn ook aan het aftellen 😄 blijf twijfelen hoor maar dat heb ik ook als ik nu in Amsterdam loop of op grote evenementen. Ik ga wel maar loop er wel met een ander gevoel. We gaan gewoon lekker genieten! 🌞