De vakantie zit er weer op dus nu zijn we alweer aan het kijken naar volgend jaar We hebben bedacht dat turkije misschien wel lekker is in de meivakantie! Wie is er geweest in die periode en hoe was het toen met het weer en met de activiteiten in de hotels? Is het leuk in mei of zijn we dan eigenlijk te vroeg?
Wij zijn 2 jaar terug de laatste week van april naar Side geweest (was toen de week voor de meivakantie). Eigenlijk is ons dat wel erg goed bevallen. Het hotel zat vol. In de restaurants enzo was het wel wat rustiger. Excursies e.d. hebben we niet gedaan. Ik was toen zwanger en kwam vooral om lekker te luieren en uit te rusten . Enige uitstapje was met de dolmus naar de markt in Manavgat. Daar heb ik niet gemerkt dat we niet in het hoogseizoen zaten. Qua temperatuur hadden we de eerste paar dagen 21/22 graden. Was niet verkeerd, maar in de schaduw was het in bikini dan soms wel fris. Eind van de week was het stuk warmer. Zwembadwater was wel aan de koude kant, maar ook dat was eind van de week warmer. Zeewater temperatuur vond ik heerlijk. Niet warm, maar ook niet te koud.
Wij zijn in mei 2013 op huwelijksreis geweest naar Turkije - marmaris. Het weer was goed, konden heerlijk aan het zwembad liggen en op het strand. Wij waren halverwege mei trouwens. Het hotel zat ookal goed vol met toeristen en genoeg activiteiten (ook voor de kinderen).
Twee keer in mei geweest eerste jaar prachtig weer gehad met temperaturen rond de 25 graden. Was heerlijk alleen zwembad/zee was een beetje koud. Tweede keer weer rond de 25 graden maar heel veel regen en storm. Dit was echter een uitzondering vertelden de mensen daar. Het was in 25 nog nooit zo slecht weer geweest. Gewoon lekker gaan het is heerlijk ook voor de kindjes !!
2x in de meivakantie geweest (eind april/begin mei). De avonden vroeg donker en erg fris. Beide keren een paar dagen regen gehad. De zwembaden en de zee nog heel erg koud. We zaten in kusadassi.