Luxe vakantiepark Duitsland? Wie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door HappyRabbits, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het is jaren geleden dat ik in een bungalowpark ben geweest maar ik weet dat ze nogal uiteen kunnen lopen.
    Wij zijn op zoek naar een leuk park in Duitsland, omgeving Moezel/Eifel. We hebben ons al een beetje georiënteerd, maar de reviews lopen zo gigantisch uiteen. Soms is alles heel erg gedateerd, dan weer is het niet schoon of valt er niks te beleven. Vind t lastig.

Wat wij belangrijk vinden: huisje met tuin/buitenruimte (hoeft niet persé omheind te zijn), goed schoon (heel belangrijk, ik wil niet eerst zelf een grote schoonmaak hoeven houden :)), redelijk luxe en niet al te gedateerd, omgeving park moet mooi zijn, veel natuur om te wandelen en fietsen, leuke plaatsjes niet te ver rijden. Zwembad hoeft niet al te luxe te zijn, zwembad voor de kleine man is al voldoende. Kindvriendelijke restaurantjes en supermarkt dichtbij of op het park. Nou, dat was het wel... Wie heeft de gouden tip? :)

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Cochem / bad bentheim

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij vonden Landal Sonnenberg en Landal Eifeler Tor erg leuk. De laatste is een nieuw park, dus zeker niet gedateerd. ;)

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Center Parcs Hochsauerland, maar dat is niet de omgeving die je aangeeft.....heeft wel alles wat je wilt!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Wij zijn bij Roompot Cochem en Bad Bentheim geweest, vond ik mooie huisjes (Bad Bentheim niet zo schoon), maar die parken zelf weinig uitstralen, miste wat sfeer.
    Landal Winterberg had echt een heel mooi huisje en aardig zwembadje, park zelf nog wat kaal, maar was toen net open.
    We zijn wel een keer of vijf naar Landal Wirfttal geweest in de Eiffel. Niet het meest flitsende park, maar gemoedelijk, de huisjes zijn ondertussen bijna allemaal gerenoveerd en zien er goed uit, genoeg te doen voor de kinderen en altijd rustig in het zwembad. Ik vind het ook fijn dat ze daar geen grote vakantiehuizen hebben waar enrme groepen kunnen slapen, want die groepen zijn vaak nogal 'aanwezig' in bijv. het zwembad of restaurant.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Landal Hochwald en Landal Sonnenberg. Die hebben beide precies alles wat je zoekt. :)

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wij zijn naar het park van Hoogenboom in Kronenburg geweest. Vonden wij erg mooi.Wij zaten juist in een standaard huisje omdat we niks om luxe geven maar er waren ook erg luxe huizen. Volgens mij heet het Eiffelpark Kronenburger See en wij hebben via vrij uit geboekt. Ik vond het erg schoon.

Centerparcs heeft in de Eiffel ook een park en daar heb je ook altijd wel luxe huizen.

Wij hadden onze fietsen mee maar die hebben we bijna niet gebruikt omdat het toch wel erg heuvelachtig is en daarom zwaar om te fietsen met 2 kleine kinderen achterop.

Omgeving vonden wij geweldig. Veel mooie plaatsjes en veel wildparken waar ook leuke attracties voor de kinderen zijn. Pretpark Phantasialand op volgens mij nog geen half uur rijden. Mocht het een keer slecht weer zijn dan is er grote binnenspeeltuin zoals ballorig in de buurt.

Op het park zelf is niet veel bijzonders, 1 restaurant met 1 klein binnen zwembad maar als het mooi weer dan loop je binnen 10 minuten naar de Kronenburger See waar je prachtig kan zwemmen (water vond ik wel koud maar dat heb je toch met buitenwater).

Restaurant is wel heel kindvriendelijk en lekker eten. Buiten is een speeltuin waar je zo op uit kijkt als je binnen eet. Ook binnen is een grote speelruimte. We hebben lang getafeld terwijl de kinderen aan het spelen waren. Er is ook een grote speelhal voor de kinderen die elke dag open en elke dag is er wel animatie voor de kinderen. Onze jongste was 2 jaar dus was voor de animatie nog een beetje te jong maar onze oudste vond het erg leuk.

8. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bedankt allemaal! Landal Sonnenberg ziet er goed uit, locatie ook mooi. Vlakbij ligt ook Landal Warsberg, we zijn nog aan het dubben.

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hadden in februari in Landal Sonnenberg huisje 181. Een mooi huisje met een speeltuin er direct naast. Nu lag er sneeuw dus dat haalde niet veel uit. Maar als je lekker weer hebt is het erg handig. Hele mooie omgeving en mocht je erheen gaan, we hebben gegeten in het dorpje bij de 'Alte Metzgerei'. Heerlijk eten en met 3 volwassenen en een kind van 4 rekende ik aan het eind 56,- af. :)

10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bedankt voor de tip!!! :)

11. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Warsberg is ook een leuk park in een mooie omgeving.
    De huisjes die niet gerenoveerd zijn zijn wel erg gedateerd.
    Wij gaan zelf altijd naar de camping.

Park ligt bovenop een berg en het stadje is lopend of met de kabelbaan te bereiken.
    Supermarkt op het park maar de Lidl zit ook in het stadje.

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij zijn ook aan het kijken voor leuke parken in Duitsland zag via centerparcs ook een aantal mooie parken met goede recensies.

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij zoeken ook een mooi park in Duitsland. Ben zelf dan 30 weken zwanger en peuter van 2.5. Een schoon huisje met vooral een goed bed vind ik belangrijk. En een zwembad en liefst een meertje ofzo met strandje?

Welke is het bij jullie geworden?

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bostalsee van Center parcs is pas twee jaar rond en ligt aan een meertje.

Deel Deze Pagina