Tips omgeving Monschau?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gizzie1983, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    We gaan aankomend weekend een paar dagen naar Monschau (Eifel) met vrienden. Dan zijn we met 4 volwassenen en 3 kinderen (5 en 3 jaar).

Iemand toevallig nog een verrassende tip om te gaan doen? Wandelen doe ik graag, maar met 3 kleine kinderen zijn we zo uitgewandeld ;).

Er wordt best wat regen voorspeld dit weekend. Weet iemand of er iets van een indoor speeltuin in de buurt is?

Bedankt!

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Zitten jullie in t Landal park? Daar vlakbij is namelijk een Erlebnis wandelroute, niet te lang en leuk voor de kindjes met klimparcouren en allerlei interessante dingen. Er is ook een zomerbob in de buurt, is maar even maar wel leuk om te doen.

Monschau zelf is ook een leuk stadje, wij hebben de mosterdfabriek bezocht en gewoon wat rondgewandeld daar.

Gizzie1983 vindt dit leuk.
  3. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

4. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn daar in de buurt met 2 kids (ook 3 en 5) naar het Hochwildpark Rheinland geweest. Dat is een leuk dierenpark met loslopende herten, maar er zijn ook wilde zwijnen, elanden en allerlei andere dieren te zien. Er zijn een paar wandelroutes en die zijn qua afstand goed te doen met de kids (en een buggy kan ook probleemloos mee over de paden). Er is een kleine kinderboerderij en een leuke speeltuin, dus als het lekker weer is, is dit wel een aanrader.
    Verder zijn wij ook een dagje naar Keulen geweest. Leuk struinen door de winkelstraatjes, de dom bezichtigen en als het slecht weer is kan je het chocolademuseum bezoeken.
    En Monschau zelf is ook leuk om rond te wandelen!

5. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Als je trouwens echt op zoek bent naar een indoor speeltuin, dan heb je Activi, in Kall. Dat is een soort ballorig/monkey town.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Op www.eifelinfo.nl/bezienswaardigheden staat heel veel. Ik keek dan wat me leuk leek en zocht dan op hoe ver het rijden was vanaf ons vakantieadres.

Volgens mij zit er ook een wildpark waar je met de auto doorheen kan rijden, is ook wel prettig met iets minder weer.

Deel Deze Pagina