Roadtrip Portugal

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lisa280887, 1 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Een tijdje terug plaatste ik de vraag of iemand tips had voor de zomervakantie voor mij en mijn vriend.

We zijn er eindelijk over uit: roadtrippen in Portugal! We starten in Porto voor een paar dagen, daarna een paar dagen Lissabon en als laatst een weekje Albufeira. Vanuit de hotels willen we allerlei bezienswaardigheden enz bezoeken. In Albufeira/Lissabon ook dagjes strand.

Heeft iemand nog Portugal-tips? Dingen die we echt gezien of gedaan moeten hebben?

2. poekien

poekien Niet meer actief

In het zuiden naar Sagres, eilandjes voor olhao bezoeken met de boot, op de boulevard van Olhao kun je ook allerlei (natuur) boottripjes bezoeken. In Lissabon naar een fado restaurant, en er zijn ook een aantal leuke musea als je er van houdt. Ik had voor Lissabon de app ‘Spotted by locals’ gedownload. Kost een paar euro maar staan leuke tips in! Veel plezier ik vind Portugal altijd erg leuk en ook qua uit eten/drinken goed te betalen!

3. Lisa280887

Dankjewel!! We hebben toevallig vanavond geboekt :roflmao:

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Rij naar Carvoeiro... daar kan je prachtig wandelen op de kustlijn, bovenop de grotten en ook de grotten in!

5. Lisa280887

Ah tof! Ik heb hem erbij gezet! Dankje!:D

6. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Als je vanaf Porto naar beneden gaat zou ik ook langs Fatima gaan. Is een bedevaartoord. Ben zelf helemaal niet gelovig maar was er wel van onder de indruk. Bij lissabon moet je zoiezo naar Belem om pastel de nata te eten ( kun je overal eten hoor maar ze komen uit Belem) De bergen van Sintra zijn ook leuk met het kastel helemaal bovenin. Super toeristisch maar misschien wel leuk om met het treintje in Lissabon naar boven te gaan om het kasteel te bezoeken. In Costa de Caparica heb je een heel lang strand, is ook wel weer heel toeristisch ( het strand van Carcavelos is leuker als je wat meer tussen de Portugezen wilt zitten) maar in Caparica zit dus een heel klein restaurantje midden in de winkelstraat waar je de beste Caldo Verde kunt eten met Pao de chorico ( aardappel/boerenkoolsoep, heerlijk!). Richting de Algarve kun je via Vila nova de Milfontes rijden, heel leuk klein dorpje waar je echt Caracois moet proberen (kleine slakjes).
    En je kunt niet naar Portugal zonder Bitoque te eten en Frango assado ( grilled chicken).
    Je krijgt in Portugal bij vis gerechten standaard gekookte aardappel waar je dan een beetje olijfolie over giet (batata cozido) maar je kunt dit ook met patat vragen ( de meeste restaurants hebben zelfgemaakte patat) En je kleinste achteraf gelegen restaurantjes zijn vaak het beste en het goedkoopst :) Oh ja en je hebt er natuurlijk mega grote shoppings. Colombo ( bij Lissabon) was geloof ik het grootste, geloof dat nu Dolce Vita de grootste is. Vasco de Gama is ook een leuke shopping en je hebt hier ook een leuke boulevard met een stoeljeslift over het water met allemaal leuke restaurantjes, Parque das Nacoes. Veel plezier!

7. Lisa280887

Ah dit klinkt allemaal supertof!! Ik zet het erbij op ons lijstje! Heel erg bedankt!

Je ‘klinkt’ als een echte kenner! Weet jij of alle routes een beetje duidelijk worden aangegeven? Of moeten we het echt hebben van gps?

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ben getrouwd met een Portugees dus kom er al heel wat jaren. 1e jaren gingen we vanuit NL met de auto, zou het wel met gps doen. En goed opletten op de rotondes, ze nemen die daar niet zo als wij gewend zijn Zorg ook dat je genoeg losgeld in je auto hebt want er zijn een hoop tolwegen. Bij de meeste betaal je met creditcard of maestro maar er zijn er ook een aantal waar je 0,20€ en dat soort kleine bedragen gewoon los kunt betalen. Oh ja ben er trouwens nog 1 vergeten, als je vanaf Lissabon de brug over gaat naar Almada ( zo ga je ook naar Caparica) kun je naar Cristo Rei. Beneden heb je een mooi uitzicht maar boven helemaal :) En als je naar het strand gaat heb je daar meestal daklozen die voor 1/2€ op je auto letten.

9. Lisa280887

Ah vandaar!

Goed om te weten van het kleingeld! Dat hebben we in principe bijna nooit, dus goed om alvast op te sparen haha!

Ik heb alles in google maps gezet als ‘favoriet’, heel handig! Fijn dat je nu in de EU gewoon je 4G kan gebruiken:D
    Het huren van een navigatie voor die 2 weken kost €200! Iets overdreven lijkt mij... dit was overigens bij het verhuuurbedrijf waar we ook de auto huren.

Heb je misschien qua kleding tips? Hoe zijn de avonden daar in de zomer?
    Natuurlijk gaat de zomerkleding mee en iets van een lange broek en vestje voor het geval dat...

Mijn vriend is allergisch voor varkensvlees... zijn er gerechten die hij moet vermijden?

10. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ja 4G is echt ideaal nu in de EU. Veel gerechten zijn met varkensvlees. Bitoque heb je in zowel varken als rund. Vitela is kalfsvlees, vaca is rundvlees. Maar er zijn ook genoeg vis en kip opties. Dorada is ook heerlijk! Qua temperatuur ligt het eraan waar je zit. Porto ken in niet maar geloof dat het daar vaak iets kouder is dan lissabon. Algarve is het het warmst. Zou een vestje meenemen voor als het in de avonden wat afkoelt. De restaurants zijn rond 18.00 meestal leeg, rond 20.00/21.00 is het op z’n drukst. Je zal met de lunch rond 13.00/14.00 ook vaak hele families in het restaurant zien, vaak eten opa en oma, kinderen en kleinkinderen dan samen. En laat in de avond zijn de terassen nog vol omdat mensen samen koffie drinken. Koffie drinken is een sociaal iets omdat het vaak het enige moment is in de drukke werkweek dat je je vrienden even ziet. Minimumloon in Portugal ligt rond de 600,- dus dat is aanzienlijk minder dan hier. Wij geven dan ook vaak 20% fooi als we ergens eten. Voor een maaltijd incl. Voor, hoofd en nagerecht en drank betaal je met 2 personen niet meer dan 20,- dus dat is echt niets.
    Let trouwens goed op dat je alle deukjes e.d. Allemaal goed aangeeft bij het opgalen van de auto. En let met parkeren op dat je ‘m niet te dicht op een ander zet want je hoeft geen briefje onder je ruitenwisser te verwachten als iemand schade maakt aan je auto volgens mij was dit het wel zo’n beetje

Deel Deze Pagina