Ervaring kamperen met een baby van rond de 10 maand

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door liefprinsesje, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Beste medemoeders..

Een vraag, over 2 weken gaan wij op vakantie naar Frankrijk.. We hebben er veel zin in, alleen hoor ik nu allemaal horror verhalen betreft het kamperen met een baby...Dus ben ik opeens aan het twijfelen of we wel moeten gaan...

Nu ben ik benieuwd, wat is jullie ervaring? Hoe ging het slapen? Was het een probleem dat het niet goed donker was in de tent?

Ben erg benieuwd naar jullie reactie!!

Groetjes een onzekere moeder

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

kamperen met een baby is prima te doen hoor,

onze dochter was 10 maanden toen wij gingen kamperen,

het werd al redelijk vroeg donker dus ze kon gewoon slapen in de tent, onze dochter mocht toen altijd wat langer opblijven omdat onze zoon ook nog buiten speelde met de andere kindjes, dus ze was altijd lekker moe.

verder ging ze overdag veelal aan het zwembad in de buggy slapen

Wij vonden het heel erg leuk, en totaal niet moeilijk ,maar wij zijn ook wel enorm easy going wat vakantie betreft.

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij zijn 2 jaar geleden met vakantie geweest toen onze zoon goed 8 maanden was dus wel iets jonger. We zaten in een tent flinke wind, hij is nooit wakker geweest altijd doorgeslapen overdag sliep hij gewoon in de lichte tent geen enkel probleem we zetten de boel lekker open stonden gunstig met de wind en hij lag lekker in zijn luiertje te slapen.

Wat wij deden was s'morgens wat ondernemen een dorpje ofzo bezoeken dan rond half 12 terug eten en zoon naar bedje. Hij werd dan rond half 3 weer wakker en deden we nog wat eten en drinken en gingen dan naar het zwembad of de zee tot een uur of 17 en dan weer terug lekker eten en na het eten nog wat ondernemen als we zin hadden hij sliep wel de buggy deden we plat zorgde dat ik zijn pyama bij had en een dekentje plus tut en knuffel ging heel goed!

4. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

19 okt 2010
    239
    0
    0
    Oh..dit klinkt weer positief..wij zijn namelijk ook relaxt, gaan er van uit dat we weinig kunnen ondernemen(wat helemaal geen probleem is)
    Ik heb het toch weer laten gebeuren...ik heb me dingen laten aanpraten...Maar als ik jullie verhalen zo hoor, moet het toch goed komen!!Bedankt voor jullie reactie!!

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij dachten ook dat we weinig konden ondernemen maar hij was zo makkelijk, de markt zat die lekker mensen te kijken, naar een dorpje vond die super zag die wel een bootje of een hondje vogeltje wat dan ook en wij genoten ook. Afgelopen jaar was hij 1,5 en nog zo makkelijkw e zijn zelfs een hele dag naar barcelona geweest geweldig en meneer heeft toen zijn ogen uitgekeken en heerlijk geslapen. Dus laat het over je heen komen en houd niet teveel vast aan je ritme dat zorgt er voor dat jullie straks allemaal een heerlijke vakantie hebben!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

wij zijn juist niet van het vele ondernemen,

wij vinden het heerlijk om gewoon lekker voor de tent te zitten en lekker te voetballen of balletje te slaan voor de tent met de kinderen,

of lekker zwemmen en eigenlijk alleen de camping af voor de boodschappen,

dit jaar is dat niet echt gelukt omdat het weer niet zo goed was dus we wel dingen moesten ondernemen,

maar vorig jaar toen onze dochter dus 10 maand was bleven we gewoon bij de tent, alle kindjes speelden met elkaar en ook onze dochter van 10 maanden deed lekker mee, voor de vakantie namen we een loopstoeltje mee en deden om een loopstoel dus ook niet moeilijk, t was toch alleen voor de vakantie, dus die kon ook achter de kindjes aan hobbelen,

( natuurlijk neit de hele dag in zo'n stoeltje ze deed ook wel billenschuiven ;))

en een groot kleed mee zodat ze lekker op het grote kleed kon spelen voor de tent,

nee het is echt prima te doen hoor,

Deel Deze Pagina