Goedenavond dames, Mijn dochters zijn op vakantie in Engeland. Zij hebben online een hotel geboekt en betaald. Nu gingen zij daar straks inchecken in het hotel en werd aan 1 dochter gevraagd of zij 1 eurocent wilde pinnen om te kijken of de pas wel werkt.. Ik vind dat vreemd. Maar goed, ik ben al jaren niet meer op vakantie geweest dus weet ook niet of dit gebruikelijk is. Ik vraag me gewoon af waarom?? Aangezien zij hun rekening al betaald hebben...Het is trouwens wel een erkent hotel (Ibis). Weet iemand dit?
volgens mij is dat voor als ze iets van de mini bar / room service nemen. bij een credit card kunnen ze ook een bepaald bedrag reserveren voor evt. Kosten.
Dat is heel normaal hoor. Je dochters hebben waarschijnlijk een debit card en die eurocent zijn ze echt niet kwijt. Het hotel wil gewoon zeker zijn dat de kaart nog werkt (in geval van extra/onverwachte kosten). Ik woon in uk en heb als ik bij een bepaalde supermarkt online bestel ook altijd dat ze 1 penny afhalen, en later is die weer terug. edit: is ook een vorm van fraude controle. Helemaal niks om ongerust over te zijn.
Oooh oke dank je wel!! Die eurocent maakt natuurlijk niks uit maar ik was bang dat ze haar rekening konden plunderen . Wat erg dat ik zo achterdochtig reageer, maar ja; mijn meisjes alleen op vakantie pfff!
Is niks raars aan hoor. Als je dat nog niet meegemaakt hebt denk je natuurlijk aan gekke dingen. Het is gewoon een standaard check en die cent is je dochter niet kwijt. Komt gewoon na een paar dagen weer terug.
In Nederland moet je dat ook als er online een telefoon wordt besteld en je automatisch incasso doet. Bij aflevering vraagt de koerier 1 ct te pinnen zodat ze idd kunnen zien of incasso mogelijk is en de pas werkelijk van jou is