vliegen met peuter en kleuter

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door suusvdw, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hoi,

Over 4 weekjes is het eindelijk zo ver en dan gaan we op vakantie.
    Dit jaar gaan we voor de eerste keer vliegen.
    Waar ik een beetje bang voor ben is dat onze meisjes bij het landen en opstijgen last krijgen van hun oortjes.
    Nu zag ik bij de apotheek dat er oordopjes zijn speciaal voor kleine kindjes. Die pijn aan de oortjes moet voorkomen.
    Alleen weet ik ook niet of onze meisjes het fijn vinden om iets in de oren gestopt te krijgen.
    Hoe doen jullie dit?
    En hebben jullie tips om pijn aan de oortjes te voorkomen?
    Onze meisjes hebben beiden geen speen meer, dus dat kan niet.
    Ik hoor graag van jullie,

gr Suzanne

2. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel laten sabbelen op iets, bv lolly (nee niet gezond en niet goed voor de tanden, maar wel even effectief voor de vlucht). Of goed laten drinken (zuigen).
    Wij hebben ook voor het eerst gevlogen 2 weken terug. mijn meisje lag te slapen tijdens de landing en heeft toen nergens op liggen zuigen zoals het plan was, maar ze heeft voor ons niet merkbaar ergens last van gehad.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon heeft altijd last van zijn oren.. de laatste keer dat we gingen vliegen had hij zelfs een loopoor.. maar na twee keer opsteigen en twee keer landen op een dag had hij nergens last van ook niet tijdens het opsteigen/landen..
    Ik denk dat hij het veel erger had gevonden als ik wat in zijn oren had gestopt.. dan leg je de nadruk er zo erg op en dan zit hij al te wachtne op iets dat niet leuk is en pijn doet..

4. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dit jaar ook voor het eerst gevlogen met onze dochter van net drie jaar.
    Wij kregen de tip om neusspray te gebruiken. Dit een kwartier voor stijgen en een kwartier voor landen doen en dan heeft ze nergens last van.
    Wij hebben op de heenreis een kwartier voor vertrek de neusspray gebruikt, maar met landen en op de terugweg niet meer.
    Wij vlogen in de nacht en onze dochter krijgt nog een speen met in slaap vallen. Deze hadden wij dus mee voor in het vliegtuig.
    Ze zag mij met een lollie en wilde daar ook wel aan likken.
    Dus het slikeffect werkte hier heel goed.
    Moet zeggen dat ze nergens over geklaagd heeft en het alleen maar geweldig vond.
    Ik had mij van te voren veel drukker gemaakt erom.
    Ik durfde die dopjes niet aan, omdat ik niet weet wanneer ze dan goed zouden zitten bij haar en inderdaad of ze het wel zou willen.
    Wat ik ook weleens gehoord heb is: twee bekertjes tegen de oren houden. Dus gewoon van die plastic bekertjes tegen de oortjes houden.
    Succes en een fijne vakantie!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Drinken tijdens landen en dalen, werkt prima. Een speen, een zuurtje of een rietjesbeker werken heel goed.
    Verder kunnen de stewardessen je goed helpen met bekertjes als het nodig is.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb nooit iets speciaals gedaan voor de oortjes. Wij hebben al een stuk of 5 keer gevlogen met onze oudste en ik heb haar nog nooit horen klagen over haar oortjes tijdens stijgen of dalen. De laatste keer zat ze wel een beetje aan haar oren te frunniken, ze zal het drukverschil wel hebben gevoeld, is met een slokje water ook zo weer over, maar pijn? nee nooit. Zou daar ook niet vanuit gaan zolang ze niet verkouden zijn, je hebt zelf toch normaal gesproken ook geen pijn bij stijgen en dalen?

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    I
    Ws gebeurt het denk ik niet zo vaak maar ik heb zelf 3x gevolgen Zonder kids

Eerste 2 x verging ik vd pijn ook tijdens de vlucht maar natuurlijk vooral opstijgen en landen moest er zelf echt bijna van huilen zo zeer deed het en niets hielp en ik was gewoon volwassen en niet kleinzerig

Ook niet verkouden oid

3ex van te voren langs dokter geweest pilletjes en neusspray gekregen ( wat voor pilletjes weet ik niet meer) maar dat hielp gelukkig wel

Maar ik was ws wel een uitzondering denk ik :)

Succes!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dochter heeft ook al een aantal keer gevlogen en nog nooit last gehad van dr oren. Ik hou wel altijd iets te drinken in de buurt voor t geval dat. En laat haar ook dr oren klaren (neus dicht en een beetje blazen met mond dicht of gewoon slikken.

Wel een paar keer moeten spugen en buikpijn tijdens de vlucht trouwens... ;)

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben bij onze dochter (23 maanden) neusspray gebruikt voor het stijgen en landen. Nergens last van gehad, ze sliep 2 keer tijdens het landen. Zelfs op de terugweg met oorontsteking nergens last van gehad.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Iets te eten of drinken geven werkt prima. Paar weken terug heb ik tijdens het stijgen en landen Quinten een slok BV gegeven, Danique kreeg een lollie of rozijntjes of te drinken uit haar rietjesbeker.

11. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Een lollie of wat drinken is een goed idee.
    Ik zal er voor zorgen dat ze zelf een rietjesbeker hebben.
    Neusspray is op zich een goede tip. Alleen onze dochters beginnen al te krijsen als ik alleen maar met de neusspray in de buurt kom.
    Ze zijn daar erg bang voor en vinden het verschrikkelijk.
    Hopelijk hebben ze er inderdaad geen last van. Wij zelf hebben er overigens ook nooit last van.
    Bedankt voor de tips.

Deel Deze Pagina