Wat een dilemma! Het is soms erg moeilijk om het met je man eens worden over babynamen.. Over 1 ding zijn we het eens het word een Turkse naam die ook in Nederland goed kan worden uitgesproken. Nu vind ik wel een heleboel namen en je ziet op veel pagina's dat het namen moeten zijn met een mooie betekenis, maar mijn man wil graag dat het een naam is die ook in de Koran of bijbel voorkomt, en dan de Turkse versie uiteraard. Voorbeeld Elizabeth ( zus van Maria) in het Turks : Elisa Weet iemand om onderstaande namen ook een verband hebben met de Koran of bijbel ? Meisje: Anber Defne Dilara Erina Esme Karmen Meral Sara Sena Suzan Vera Sofia (afgeleid van saffiya, vrouw van profeet) Jongen: Cem Ferdi Kamil Sam Noah Elias Het zijn Turkse namen van een boek die ik in Turkije heb gekocht, ik hoop dat iemand me kan helpen
Kamil : die naam komt wel voor in de koran, maar niet op de manier zoals jij hem schrijft. Het is : Kaamil. Cem : komt niet voor. Ferdi : komt niet voor. Sam : komt niet voor. Elias : komt niet voor. Anber : die naam komt ook wel voor in de koran, maar ook niet op de manier zoals jij hem schrijft. Het is : Anbar. Defne : komt niet voor. Dilare : komt niet voor. Erina : Komt wel voor, betekend : beautiful lady Esme : komt niet voor. Karmen : komt niet voor. Meral : komt niet voor. Sara : Komt niet voor zoals jij hem schrijft, maar wel : Sarra. Sena : komt niet voor. Suzan : komt niet voor. Vera : komt niet voor.
Hai! Ik denk dat je beter kan googlelen op islamitische namen. Dan komen ze zeker in qoran voor. Ik zelf heb ook een islamitsche naam voor ons kindje dat word een half marokaantje . Ik hoorde zelf laats ilay weet niet of dat islamitisch is maar voor meiden selma hulya of jongen ismael? Vind k zelf erg mooi
Hoi Kimberley, Esme komt in de Koran voor. Sara, Noah en Elias komen zowel in de bijbel als koran voor. Het oude testament komt eigenlijk overeen met de koran. Sara- Sare of Sara Noah- Nuh Elias- Ilyas Maria- Meryem (lijkt op mirjam) Mozes- Musa Job- Eyyub Jozef- Yusuf Johannes- Yahya Salomon- Suleyman Jezus- Isa David- Davud Michael- Mikail Joshua- Yuşa Anber- Amber is bepaalde (lekkere) geur, het is oranje van kleur volgens mij, komt uit het Arabisch. Karmen is Spaans dacht ik? Sena- lofprijzing, iemand ophemelen Defne- laurierblad Erina- bestaat niet? bedoel je de aya irina kerk in istanbul? Wat vind je van Ceylin- lijkt op Jay lynn of lila? Succes!
Ik vind Meryem een hele mooie naam. Is ook de enige vrouwen naam die echt word genoemd in de Koraan. Vind verder kwa jongens namen de namen van de profeten mooi. Adam, Ismail, Iliyas en Yusuf. Weet niet hoe je ze op zijn Turks schrijft?
Sofia vind ik een geweldige naam en kent een lange traditie in verschillende godsdiensten. De oorsprong is Grieks, betekenis is "wijsheid". Safiya vind ik ook heel mooi trouwens. Als je per se een naam wil die in de Koran voorkomt, zou ik inderdaad op islamititische namen gaan zoeken. En dan nog de Turkse schrijfwijze erbij zoeken.