Hallo Wij verwachten onze tweede dochter. De oudste hebben we vernoemd naar de oma’s Nu willen we de namen van de opa’s gebruiken. We willen liever ze niet laten zoals ze zijn omdat het een meisje wordt. Wie kan ons helpen om twee leuke tweede namen/ doopnamen te verzinnen. De namen zijn Joost, Rini, Hein
Misschien was ik niet helemaal duidelijk in mijn begin post. Onze dochter krijgt dus een roepnaam gevolgd door twee doopnamen/ tweede namen. Voorbeeld: Klaartje Wilhelmina Maria Nu moeten dus de volgende drie namen verwerkt worden in twee namen Joost, Hein, Rini Ik ben hier zo slecht in. Voor Joost kan ik nog wel Josefien/Josephine bedenken maar wil liever niet Maria (Rini) omdat dochter 1 die ook al heeft. Hendrika ofzo vind ik wel erg ouderwets. Heel veel verder kom ik niet
Ik vind Josephine Maria of Fiene Maria wel heel mooi. Dat ze beide als laatste doopnaam Maria hebben, dat maakt toch niet veel uit. Het gaat om de symboliek achter de naam (en de vernoeming). Volgens mij was het ‘vroeger’ vrij gewoon om meisjes (of zelfs jongens) Maria als laatste naam te geven.
Jori Nine/Niene Rini/Reini Josine/Joline/Johanne Jolein/Joie/Marjolein Rianne Of als je er van houdt: Joleigh