Trouwring van mijn oma

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 22 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Tijdens de zwangerschap van onze jongste is mijn oma overleden. Nu kreeg ik vorige week van mijn tante nog haar trouwring. Ze had maar 2 kleindochters en wilden dat wij allebei een sieraad van haar kregen. Ik heb dus haar trouwring gekregen. Maar wat doe ik er nu mee?

Mijn tante suggesteerde deze aan een ketting te hangen. Maar ik heb geen gouden ketting en kan dit eerlijk gezegd ook niet mooi vinden. Hij is veel te groot voor mijn vingers, dus dragen is ook geen optie. Is het nu gek, dat idee opperde mijn partner, om deze te gebruiken en om te laten smelten voor mijn eigen trouwring? Op die manier doe ik er dan toch iets mee, want in een sieradendoosje stoppen vind ik dan eigenlijk ook zonde. Wij zijn dus nog niet getrouwd, maar gezien de opmerking van mijn partner denk ik niet dat het aanzoek nog heel lang zal duren ;)

2. Tante Truus

Tante Truus Actief lid

14 jul 2014
    352
    117
    43
    Ik vind het zeker een mooi idee. Misschien kun je er ook iets van een mama-sieraad van maken, omdat ze je jongste niet gekend heeft?
    Zelf draag ik een ring die gemaakt is van de trouwringen van mijn opa en oma, die zijn allebei apart omgesmolten en daar is een ring met 2 banden die kruisen van gemaakt. Zo draag ik ze altijd bij me.

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Dat zou ik een heel mooi idee vinden idd.

4. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Dat is een heel mooi idee. Misschien kan je de ring ook laten verkleinen, zodat je hem toch nog kan dragen.

5. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik ben getrouwd met de trouwring van
    Mijn oma en mijn man heeft de ring van opa om.. Ook om laten smelten en er is een mooie dierbare trouwring gekomen ..

6. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Ik heb een ring van mn oma laten verkleinen. Vind omsmelten zo zonde.dan zou voor mij de hele betekenis weg zijn.

7. Vlaflip

Vlaflip Actief lid

21 jul 2015
    269
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het een mooi idee!!

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik vind het een heel mooi idee. Heb ik ook gedaan met de trouwringen van mijn oudoom en oudtante. Samen met haar lievelingsring heb ik die om laten smelten tot een prachtige nieuwe ring met emotionele waarde. Dus zeker doen,

9. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Wie weet kun je dit doen... het merk ixxxi heeft ringen die je zelf kunt samenstellen.. je hebt een binnenring waar je andere ringen overheen kunt schuiven (zelf maar even op hun site lezen)
    Ik heb deze binnenring gebruikt om de trouwring van mijn overleden echtgenoot te kunnen dragen, want die ring was mij ook veels te groot.. nu kan ik hem dragen zonder dat ik an de ring hoefde te sleutelen.

10. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Uk zou er een mama sieraad van maken.. Je kind blijft namelijk altijd jou kind. Je man kan ineens over zijn🙊 zo heeft je oma's ring een mooie betekenis (is niet beladen mocht het met je man over gaan😅 )

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Zeker doen!! Je kunt bij veel echte juweliers of ateliers iets moois laten maken! Het is idd zonde de ring ergens neer te leggen en nooit meer naar te kijken.
    Www.metalart.nl is misschien totaal niet in je regio, maar die kunnen de ring bijv omsmelten en met andere materialen helemaal van deze tijd maken.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Bedankt dames, er zitten goede ideeën en argumenten bij, daar kan ik wel wat mee. Van de week maar eens bij een juwelier langs om te kijken wat ik heb aan waarde en wat ik er mee kan doen.

Deel Deze Pagina