vraagje aan de turkse dames? wij zijn dus ons turkse trouwboekje kwijt en natuurlijk willen we ons aankomende dochtertje laten bijschrijven. wie weet waar we een nieuw trouwboekje kunnen aan vragen?? is dit wel mogelijk? bedankt alvast
goh ik zou niet weten of dit opnieuw aan te vragen is. Ik zou contact opnemen met de gemeente waar jullie getrouwd zijn. Zij zijn de enige wat kunnen veranderen en dus denk ik ook opnieuw aanmaken. Bij mij waren er fouten met de achternaam, maar dat kon alleen in marmaris worden veranderd waar we dan ook getrouwd zijn. Heel veel succes alvast!
Ik denk ook wel dat een van de Turkse consulaten (Rotterdam of Deventer) je hiermee verder zou kunnen helpen (de ambassade doet dit soort zaken volgens mij niet, de consulaten zijn hiervoor). Zou je even op de site moeten kijken of ze moeten bellen
Een nicht van mij had ook haar trouwboekje kwijt geraakt. Dus zij naar de consulaten gegaan. Maar hun doen er niks mee. Je moet waar je in turkije bent getrouwd een nieuwe aanvragen. Je moet er echt geen het gaat niet telefonisch of internet.
als je niet in turkije getrouwd bent krijg je ook niet een turks trouwboekje. waarschijnlijk ben jij alleen in nederland getrouwd voor de wet en in turkije niet.
ja ik denk dat dit idd de beste oplossing is bedankt alvast voor het meedenken uhhh ps weet iemand nog toevallig of onze dochter automatisch de dubbele nationaliteit krijgt?? ik ben nl man turks
Ik ben mijn trouwboekje ook kwijt,met verhuizing denk ik! Nu zijn wij allebei nederlands , kan je dan ook een nieuwe aanvragen?
jullie dochtertje krijgt alleen de turkse nationaliteit als je haar aanmeldt bij het turks consulaat, alleen dan kan ze een turks paspoort krijgen of turks ID. bij ons stond op de papieren dat ze ook de turkse nationaliteit krijgen. Ik wilde dit niet omdat ons zoontje dan in dienst moet in turkije. De gemeente vertelde me dat als ik ons zoontje niet deed aanmelden bij het turks consulaat dat hij dan geen turkse nationaliteit kreeg en dan dus ook niet in dienst hoefde.
poeh dat weet ik niet, misschien even navragen bij de gemeente. Als je een kindje krijgt moet je trouwboekje mee nemen naar de gemeente omdat ze daar dan bijgeschreven worden.
Volgens mij is het zo dat als 1 van de ouders een Turkse nationaliteit heeft het kind automatisch de Turkse en Nederlandse nationaliteit krijgt. Dat zei de nl gemeente tegen mij toen ik voor mijn schoonzus moest bellen. Maar dat wel een tijdje terug dus weet net of het nog steeds zo is. Wij hebben batuhan ook nog niet aangegeven bij het Turkse consulaat. Ik hoorde op het nieuws dat er nu E-konsolosluk bestaat voor Turkse mensen die in het buitenland verblijven misschien zo regelen al het niet via een Tr consulaat in nl kan? Ik zal eens even kijken voor je
http://www.e-konsolosluk.net/ConsularServices/CS_ServiceDetail.aspx?Type=5&ID=152 als het goed is kan het dus wel via internet heb het niet goed kunnen llezen. Batuhan ligt te jengelen
Precies dat hebben wij ook moeten doen voor de verandering van mijn achternaam wat niet goed in het boekje stond. Manlief heeft zelfs vanuit ankara naar marmaris moeten bellen dat ze het ook in de computer moesten veranderen. Gelukkig werkte marmaris goed mee, maar ankara was een ander verhaal:x
Als je ze niet bij het turks consulaat aan meldt zijn onze kinderen geen turken. Ze hebben dan namelijk geen turks paspoort en worden dan gezien als Nederlanders. Wel mogen ze altijd het turks paspoort en dus de turkse nationaliteit aannemen. Voorbeeld: Ik heb wel een turks paspoort / ID, toen we op vakantie waren hoefde ik geen visum te kopen, maar mijn man, Mert en Helin wel. Zij hebben geen turks paspoort daarom moeten ze dus visum kopen en ik niet, ik heb turks paspoort.