stoomkoker

Discussie in 'De lounge' gestart door mexicang, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik zit net, als een heuse huismoeder waarvan haar kind vandaag weer naar school is, naar koffietijd te kijken en zie dat 'ik weet niet hoe hij heet' aan het koken is dmv stomen.
    Ineens bedenk ik mij dat ik dat al heel lang wil, stomen!
    Maar dan niet dmv pannen, net te kleine mandjes, te grote mandjes enz, maar dmv een stoomkoker.
    Zijn er hier meiden of mannen die een stoomkoker hebben? Ik hoor graag ervaringen, tips, merken enz enz.

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Up!
    Niemand hier die stoomt??

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Alleen met de babycook straks 😁

4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ja ik ook alleen met de babycook :p

5. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb een stoomoven :) (combi)
    Gebruik hem alleen niet zo giga vaak. Moet wel zeggen dat je groenten echt ontzettend vers, knapperig en "sappig" eruit komen.
    Je kan er zelfs cakes in bakken die dan echt heel smeuïg worden, ook heerlijk.

Het enige nadeel is het schoonmaken van de oven daarna

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik heb een stoomkoker.
    heb em al een jaar of 5 als het niet langer is.
    gewoon eentje van de aldi.
    wat een geweldig ding.

aardappels in het onderste mandje, groente in het mandje erbovenop.
    alleen nog vlees bakken in de pan en voila.
    vis stomen is trouwens ook heel lekker.

toen de kids kleiner waren vond ik het ook al ideaal, stoomkoker aan en nog lekker met de jongens naar buiten.

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Wij hebben er ook één, ideaal! Eigenlijk aangeschaft om het eten voor ons zoontje te koken, maar we gebruiken heb nu gewoon altijd voor alles. Idd alleen nog vlees bakken en klaar!

8. nogeenwonder

nogeenwonder Actief lid

7 jun 2009
    195
    1
    0
    grubbenvorst
    ik heb die van de tupperware echt helemaal geweldig!

9. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben er laatst 1 bij de lidl aangeschaft en al een paar keer gebruikt. Je hoeft er wat minder 'bovenop' te zitten, dus ideaal als je tijdens het 'koken' iets anders wilt doen.

Aardappeltjes en groenten komen er heerlijk uit, stukje vis idem. Zijn er super blij mee!

10. Angela123

Angela123 Niet meer actief

ik heb zojuist voor mijzelf, voor moederdag, omdat ik niets heb gekregen gister grrrrr niet eens een tekening.

Een slowcooker gehaald van russel hobbs ik ben onwijs benieuwd! :p

(owja die opmerking over moederdag houdt niet in dat ik perse iets gekochts wil krijgen een knutsel werkje ben ik blijer mee dan iets gekocht........maar ik was dit ook pissed off dus mijzelf even verwend :p)

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik had een food steamer, maar een paar jaar geleden heeft hij na 14 jaar de geest gegeven. Ik mis hem nog elke dag. Alles had zoveel meer smaak en je hoefde nooit met zout te koken, ook de aardappelen niet.

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Super om te lezen!!

Ik wil het eigenlijk puur gaan gebruiken omdat de vitaminen en mineralen echt bewaard blijven ipv dat ik ze afgiet met het water.
    Dat vind ik zo zonde!
    En ik gruwel van gekookte aardappelen in water, misschien dat dit een beter idee is.

Alleen zie ik werkelijk door de bomen het bos niet, er zijn er aardig wat.
    Heb al even rondgekeken, misschien doet Lidl binnenkort weer eens een mooie aanbieding ;)
    En anders even de mediamarkt in ofzo. Maar eerst manlief warm maken voor het idee, die zal wel denken 'waar heb je het over?'
    Aangezien hij bijna nooit, nee…. echt nooit, kookt (dus ook niet bijna), is dit misschien wel wat voor hem ;)!

Deel Deze Pagina