Alcoholvrije radler

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 11 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is voor jou alcoholvrije radler een frisdrank of een bier

1. Ik zie radler als een frisdrank en drink dit ook in de ochtend

3 stem(men)
    2,2%
  2. Ik zie radler als een frisdrank maar drink het alleen als ik aan het “borrelen” ben

41 stem(men)
    30,1%
  3. Ik zie radler als een bier en drink dit op elk moment van de dag

1 stem(men)
    0,7%
  4. Ik zie radler als een bier en drink dit alleen als ik aan het “borrelen” ben

91 stem(men)
    66,9%
  1. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Omdat ik in een ander topic las dat @GroeneBomen vandaag om 12.00u radler aan het drinken was ben ik benieuwd naar hoe jullie tegen alcoholvrije radler aankijken.

dit was mijn reactie in dat topic:
    Ik verbaas me dan weer dat je radler drinkt om 12.00u op maandag. Voor mij is radler ( met of zonder alcohol) toch echt een bier. Net als (alcoholvrije)wijn of een mocktail/ cocktail. Voor mij zijn dit echt drankjes die ik drink om te “borrelen”.
    Had je vanochtend een feestje ;) of zie jij radler als eenfrisdrank zoals cola?

( ik voel een poll aankomen :D)

Dus bij deze de poll:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Kijk het is alcoholvrij dus in principe niet anders dan een frisdrank. Maar net zoals ik het niet aan mijn kinderen zou geven, drink ik het ook enkel tijdens het borrelen.

Maar ik ken zat mensen die bij de lunch een wijntje nemen. Dus ik zie niet in waarom een radler dan ook niet zou kunnen?

En soms borrelen wij ook al tegen de vroege namiddag bij een bbq of feestje ofzo. Dus zo vreemd is het toch niet :p

Mapje vindt dit leuk.
  3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik drink nooit Radler, maar vind je poll wel grappig. De vragen: drink je frisdrank ook in de ochtend of ik zie Radler als bier en drink het op elk moment van de dag vooral :roflmao:
    Ik kan daardoor echt niks aanklikken want ik drink frisdrank nooit in de ochtend, maar het hoeft voor mij ook niet per se bij de borrel ;)
    En Radler, bier of alles wat daarop lijkt, vind ik niet te zuipen, ongeacht het tijdstip. Het idee dat je dat de hele dag door zou drinken, aaargh.

Maar goed, algemeen gezien mbt tot alcoholvrije drankjes, zou ik mezelf daar geen regels over opleggen. Alcohol in de ochtend lijkt mij niet zo verstandig, alcohol in de middag vind ik prima kunnen afhankelijk van de gelegenheid, bv lunchen met vriendinnen, op vakantie, oid. En alcohol in de avond leg ik ook enigszins aan banden. Dat beperk ik tot het weekend of tot bijzondere gelegenheden. En heel soms gewoon omdat ik er zin in heb. Zo heb ik nu nog een restje wijn van het weekend over, zonde om weg te gooien natuurlijk :D

Alcoholvrij is wat mij betreft te vergelijken met vergetarisch vlees, oftewel dat bestaat gewoon niet. Als er geen alcohol in zit is het geen echte wijn, bier, etc, maar gewoon een veredelde limonade of frisdrank. Dus dat zou ik van mezelf mogen drinken wanneer ik wil. Maar dat doe ik dus niet want ik vind het allemaal niet te zuipen. Maar ik drink eigenlijk alleen maar water of koffie overdag, dus zelden frisdrank oid.

Nellie4, Mapje, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik zie het als een frisdrank en zowel frisdrank als alcohol drink ik niet dagelijks en niet ‘gewoon’ maar beiden alleen in een borrel of diner setting. Lunch in de zomer kan ook nog.

Gewone doordeweek en overdag dranken zijn voor mij water, thee en soms een koffie.

5. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Radler is een frisdrank en drink ik bijvoorbeeld als het echt warm is.

Tja welke tijd, zijn we aan / op het water dan kan dat bij de lunch zijn.

Wij drinken na een fietstocht een leffe "traditie" maar soms zijn we om 14,00 uur al thuis en voor we de kleine gaan halen en douchen zitten we al aan de "leffe"
    Tja en dat is natuurlijk wel vroeg.

6. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Dat restje wijn is voor bij het eten, gewoon van genieten!

Hier zijn de restjes wijn vaak snel weg, gaat in het bakje vd bbq, lekker voor als de kip aan het grillen is.

Adje vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hahaha heeeee het zonnetje schijnt eindelijk weer en de jongste was al opgehaald door oma. Ik had zin in iets kouds haha en t was dat of roosvicee en daar had ik écht geen zin in. Heerlijk,in de zon in de tuin, beentjes omhoog en een radler 0.0 in de hand. Dacht ik dus :roflmao::roflmao: minus die 0.0

Ik drink niet elke maandag radler 0.0 op maandag 12.00 hoor :roflmao::roflmao: ik drink meestal kop thee dan :roflmao:

jvsd92, Asil, Catou en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.921
    5.835
    113
    Ik zie het als een frisdrank. Ik drink het niet, want ik vind het smerig. Tijdstip maakt me geen drol uit. Alcohol/frisdrank in de ochtend is niet slechter dan in de avond ofzo.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Mag het ook gewoon alcoholvrij bier zijn? Ik hou niet van Radler :D
    In het weekend, als het mooi weer is, (of op vakantie) kunnen C en ik er best om 12 uur al eentje nemen. Doordeweeks beginnen we na het eten tot we naar bed gaan. Ik denk dat ik er 2 of 3 drink op een avond. C áltijd Warsteiner en ik van de Lidl.
    Op m’n werk pak ik er, als het rustig is, ook gerust eentje om half 5. Ze staan in de koelkast en niemand vindt dat gek. Ook mijn manager niet. Het is ook niet zo dat er jongeren of ouders komen waar onze kantoortuinen zitten, anders had ik het misschien wel gek vinden staan :roflmao:
    Vooral de Warsteiner ziet er, in z’n flesje, niet uit als alcoholvrij.
    Ik zie m’n biertje niet als alcohol maar toch heerst er wel zo’n gevoel over hebben wij het idee. Terwijl je met zo’n biertje gewoon functioneert als anders en met een wijntje (of 6) kan dat anders zijn.

10. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Ik drink geen bier, ook niet alcoholvrij, maar in het zonnetje met een drankje (of dat nu frisdrank is of iets met alcohol) vind ik eigenlijk nooit ‘tijdgebonden’.

11. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    ik heb rader vervangen voor liefmans 0.0

Dat dronk ik regelmatig toen ik nog borstvoeding gaf wanneer we zaten te borrelen of iets dergelijks.

Ik drink het niet zoals groene ijsthee ofzo. Het is voor mij wel een "speciaal"dl drankje

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Gestemd op het laatste maar drink helemaal geen alcohol (alleen die optie was er niet). Ik vind alcohol vervangers sowiso een beetje gek maar zie het ook echt als vervanger voor de gelegenheid dus zou 0% vervangende dranken zien (om welke reden dan ook) voor dranken die je normaal zou drinken in een gelegenheid waarin je wel alcohol zou drinken. Kom niet goed uit mijn woorden hoop dat jullie het snappen.

Ik meen ook weleens gelezen te hebben dat in 0% alcoholische dranken vaak toch wel alcohol zit.

Daarnaast vind ik frisdrank in de ochtend ook raar. En ja ik weet dat er evenveel suiker in zit als bijvoorbeeld versgeperste jus maar toch vind ik het geen ochtend drank. Ook vind ik frisdrank geen kinderdrankje. Daar heb ik ook een hele sterke (vaak afwijkende mening in). Dus ook al zie je een 0% drankje die alcohol vervangt als gewone frisdrank vind ik dat nog steeds gek in de ochtend.

en nu is het wachten tot half zp over me heen valt omdat ik hier zo een sterke mening over heb (die ik misschien beter voor me had kunnen houden) in 3, 2, 1 …..

13. GossipGirlxoxo

Smaakt dat ook echt naar bier? En als het geen 0,0 was geweest en je had trek in een biertje om 12.00 uur in de tuin in het zonnetje zonder kinderen had je dat dan ook op maandag ochtend (of net middag) gedronken?

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Nee joh, dit mag je toch gewoon zo vinden? Ik kan me er ook helemaal in vinden, ik vind het an sich helemaal niet gek als iemand in het zonnetje op een terras zit met een drankje - hoe laat het dan ook is - maar zelf drink ik, zoals jij ook schrijft, nooit frisdrank in de ochtend. Het smaakt me ook gewoon niet zo, ik heb dan meer behoefte aan bv koffie :D

15. GossipGirlxoxo

1e vetgedrukte alcoholvrij?

2e vetgedrukte, elke dag? Vaste prik? En dan met of zonder alcohol?

3e vetgedrukte, elke werkdag? En dan alcoholvrij of met alcohol?

En verder absoluut niet veroordelend als dat zo over mocht komen, zo lijkt dat denk ik namelijk omdat het geschreven tekst is, maar het is echt welgemeende pure interesse!

ik ken denk ik eigenlijk niemand in mijn omgeving die dagelijks (1 of meerdere glazen) alcohol drinkt. Al weet ik natuurlijk niet wat achter gesloten deuren plaats vind. Ik denk dat ik alleen maar gelegenheids drinkers in mijn directe vriendenkring en familie heb.

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Alles alcoholvrij. Ik drink geen alcohol. En nee. Niet elke werkdag. Wel af en toe op vrijdag. Maar ook dan weer zonder alcohol.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Nee smaakt niet echt naar gewoon bier, dat drink ik niet, vind ik vies.
    Ik drink in principe geen alcohol, met uitzondering 1 half glaasje champagne met oud en nieuw en een kleine alcoholische versnapering met mijn verjaardag of de eerste echt zomerse dag als ik er écht zin in heb. Ja nu dus per ongeluk omdat 0.0 ontbrak en ik t pas door had toen ie leeg was.

Dus nee :) als de cola koud stond had ik daar glaasje van gepakt namelijk:D maar die stond nog in de voorraadkast en was lauw brrr. En nee als t nog pokkeweer was had ik ook dat niet gepakt haha, maar ik heb t terras bij mij in de tuin geopend verklaard :p morgen weer normale dag haha

Asil, Catou en pluk vinden dit leuk.
  18. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik drink het zelf op momenten dat ik anders gewoon bier zou drinken. Dus op een terras, uit eten, tijdens een bbq in de tuin.

wat GroeneBomen schetst als situatie vind ik wel richting zo’n moment neigen, met beentjes omhoog kindvrij in het zonnetje zitten. Vind t dus ook niet heel gek haha.

maarrr moet wel zeggen dat ik er zo een ben die prima een keer in t weekend in de ochtend kan starten met een bakje chips en cola. Ik ben niet zo’n avondmens en nu ik zwanger ben helemaal niet. Dus als ik er een keer in de ochtend zin in heb laat ik me niet tegenhouden door het tijdstip :D

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik heb ook wel eens popcorn gemaakt om 10 uur omdat ik een leuke film keek met de kinderen in de vakantie. Normaal is 10 uur fruit/groente moment maar vooruit, mais is toch ook groente ;)

Ach dat maakt het ook extra lekker, net even een keer de normale routine omgooien toch? :D

Maakt t leven leuker :D

Asil, Catou en femkes vinden dit leuk.
  20. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ja toch. En je lijf maakt t ook niks uit hoe laat het is.

kan er echt van genieten een zeldzaam moment s ochtends vroeg alleen op de bank. Niemand die zeurt wat ik heb en of ze ook mogen haha

GroeneBomen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina