Een vriend heeft zijn creditkaart aan iemand uitgeleend voor een abonnement. De afspraak was dat zij dit een maand zal gebruiken en daarna haar eigen kaart zal gebruiken. Dit heeft zij echter niet gedaan. Nu gebruikt ze dagelijks het abonnement van zijn kosten, kan hij de klantenservice bellen en het geld terugeisen?
Denk eerder dat hij bij haar moet zijn dan bij de klantenservice. Zijn kaart is immers met zijn eigen toestemming gebruikt 9heeft hij die toestemming ook moeten doorgeven aan de provider?). Wat de afspraken waren over hoelang zij dat mocht daar heeft de klantenservice (provider) waarschijnlijk weinig boodschap aan.
Creditcard bedrijf bellen en doorgeven dat transacties voor dat abonnement per direct stopgezet moeten worden. Je moet bij háár zijn om het geld terug te krijgen.
De klantenservice gaf aan dat zij enkel het abonnement mogen stoppen zodra hij dit wilt omdat het zijn kaart is maar het geld kan hij niet terugeisen. Hij ging al dreigen met de consumentenbond, heeft dat wel nut?
Nee, heeft geen nut. Zij doen niets, wat niet hoort/mag. Ik zou tegen de klantenservice zeggen, dat ze het abonnement meteen moeten stopzetten. Geld moet je bij háár terugvragen. Doet zij daar moeilijk over? Heeft zij trouwens zijn gegevens nu? Want dan kan ze zo weer een nieuw abonnement aanvragen.
Vreemd verhaal. Dat met consumenten bond meteen dan. Of ik snap er helemaal niet veel van het lasten zal voor mij van toepassing zijn.
Ze zegt het wel opgezegd te hebben maar in de tussen tijd zit/zat ze wel dagelijks van de functies van het abonnement gebruik te maken. Ze heeft het dus niet opgezegd maar wilt het geld ook niet teruggeven. Gaat om 120 euro (12 maanden), hij kwam er vorige week pas mee.
Denk het niet. Waarom zouden zij het geld terug moeten geven? Hij heeft zijn kaart toch met toestemming gegeven. Dat hij afspraken met haar maakt en dat zij zich daar niet aan houd daar kan de provider toch niets aan doen? Anders kan ik een kaart gaan lenen van een vriend(in) daar abbonement mee afsluiten. Die vriend(in) gaat vervolgens geld terug eisen en dan moet de provider nog maar eens zien geld bij mij te kunnen halen.
Nee het bedrijf heeft daar niets mee te maken, je vriend is eeh.. niet zo slim geweest zijn creditcard uit te lenen. Hij moet echt bij haar zijn. Behalve dat hij het abonnement stop kan zetten bij het bedrijf kan hij daar verder niets halen.
bij de klantenservice of consumentenbond kom je niet zo ver. Jij hebt immers toestemming gegeven voor het gebruiken va nje creditcard. Het enige dat je kunt doen is alles stopzetten en contact opnemen met degene die de kaart geleend heeft. Ik lees nml nergens dat je dat hebt gedaan. Dit is immers de persoon waar het mis gaat
Wees niet zo verbaasd, ik werk bij een klantenservice en ik krijg soms mensen "Ik betaal blijkbaar al 18 maanden dubbel!" komen ze dus na 18 maanden achter. Sommige mensen (zoals hij) checken hun afschriften praktisch niet
In he openingspost zeg je dat het de bedoeling was dat ze hem een maand zou gebruiken. Hoe kan het dan dat ze dat ding na een jaar nog gebruikt? Beetje een vaag verhaal. Je krijgt toch om de zoveel tijd een overzicht van betaalverkeer? tjah... domme actie.. nu moet je op de blaren zitten.
Ik heb geen idee, hij zegt ermee geklaagd te hebben bij de klantenservice van het bedrijf en dat hij zijn geld terug wilt zien. Zij weigert het terug te geven. Ja, je krijgt een overzicht maar zoals ik al zei checken de meeste dat amper (hij in ieder geval niet)
Laat die kaart blokkeren. Hij weet immers nooit 100% zeker dat die vriendin zijn kaartgegevens opnieuw gaat gebruiken.
Hij heeft de creditcard aan haar gegeven om te lenen, dus moet hij de creditcard van haar terug halen. Daar heeft een klantenservice niets mee te maken.
Zijn ze ook niet verplicht. Hun leveren een dienst daar moet voor worden betaald. hij heeft toestemming gegeven voor gebruiken van die kaart en dat hij zijn zaken niet op orde heeft is dat zijn probleem en niet die van het bedrijf. Wijze les voor volgende keer. Daarbij denk ik juist eerder dat mensen het wel checken en hij dus 1 van de weinige is die dat niet doet.
Ok, dan zal ik wel een uitzondering zijn dat ik dat raar en niet heel slim vind. Nou hopelijk leert hij ervan en checkt hij het vanaf nu wel.
Dat is idd ook mijn ervaring, dus verbaast mij idd ook niet.. TS, zoals al eerder aangegeven, creditcard laten blokkeren zodat zij hem niet meer kan gebruiken en bij haar zorgen dat het geld terugkomt.