Geld terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een vriend heeft zijn creditkaart aan iemand uitgeleend voor een abonnement. De afspraak was dat zij dit een maand zal gebruiken en daarna haar eigen kaart zal gebruiken. Dit heeft zij echter niet gedaan.

    Nu gebruikt ze dagelijks het abonnement van zijn kosten, kan hij de klantenservice bellen en het geld terugeisen?
     
  2. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Denk eerder dat hij bij haar moet zijn dan bij de klantenservice. Zijn kaart is immers met zijn eigen toestemming gebruikt 9heeft hij die toestemming ook moeten doorgeven aan de provider?). Wat de afspraken waren over hoelang zij dat mocht daar heeft de klantenservice (provider) waarschijnlijk weinig boodschap aan.
     
  3. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Creditcard bedrijf bellen en doorgeven dat transacties voor dat abonnement per direct stopgezet moeten worden.

    Je moet bij háár zijn om het geld terug te krijgen.
     
  4. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    De klantenservice gaf aan dat zij enkel het abonnement mogen stoppen zodra hij dit wilt omdat het zijn kaart is maar het geld kan hij niet terugeisen.

    Hij ging al dreigen met de consumentenbond, heeft dat wel nut?
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nee, heeft geen nut. Zij doen niets, wat niet hoort/mag. Ik zou tegen de klantenservice zeggen, dat ze het abonnement meteen moeten stopzetten.

    Geld moet je bij háár terugvragen. Doet zij daar moeilijk over?

    Heeft zij trouwens zijn gegevens nu? Want dan kan ze zo weer een nieuw abonnement aanvragen.
     
  6. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Vreemd verhaal.

    Dat met consumenten bond meteen dan.

    Of ik snap er helemaal niet veel van het lasten zal voor mij van toepassing zijn.
     
  7. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze zegt het wel opgezegd te hebben maar in de tussen tijd zit/zat ze wel dagelijks van de functies van het abonnement gebruik te maken. Ze heeft het dus niet opgezegd maar wilt het geld ook niet teruggeven.

    Gaat om 120 euro (12 maanden), hij kwam er vorige week pas mee.
     
  8. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Denk het niet. Waarom zouden zij het geld terug moeten geven? Hij heeft zijn kaart toch met toestemming gegeven. Dat hij afspraken met haar maakt en dat zij zich daar niet aan houd daar kan de provider toch niets aan doen?

    Anders kan ik een kaart gaan lenen van een vriend(in) daar abbonement mee afsluiten. Die vriend(in) gaat vervolgens geld terug eisen en dan moet de provider nog maar eens zien geld bij mij te kunnen halen.
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Nee het bedrijf heeft daar niets mee te maken, je vriend is eeh.. niet zo slim;) geweest zijn creditcard uit te lenen. Hij moet echt bij haar zijn.
    Behalve dat hij het abonnement stop kan zetten bij het bedrijf kan hij daar verder niets halen.
     
  10. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    bij de klantenservice of consumentenbond kom je niet zo ver. Jij hebt immers toestemming gegeven voor het gebruiken va nje creditcard.

    Het enige dat je kunt doen is alles stopzetten en contact opnemen met degene die de kaart geleend heeft.
    Ik lees nml nergens dat je dat hebt gedaan. Dit is immers de persoon waar het mis gaat
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    En hij komt er na een jaar pas achter????:(
     
  12. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wees niet zo verbaasd, ik werk bij een klantenservice en ik krijg soms mensen "Ik betaal blijkbaar al 18 maanden dubbel!" komen ze dus na 18 maanden achter.

    Sommige mensen (zoals hij) checken hun afschriften praktisch niet
     
  13. Imensa

    Imensa Niet meer actief


    In he openingspost zeg je dat het de bedoeling was dat ze hem een maand zou gebruiken. Hoe kan het dan dat ze dat ding na een jaar nog gebruikt?

    Beetje een vaag verhaal. Je krijgt toch om de zoveel tijd een overzicht van betaalverkeer?
    tjah... domme actie.. nu moet je op de blaren zitten.
     
  14. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee, hij zegt ermee geklaagd te hebben bij de klantenservice van het bedrijf en dat hij zijn geld terug wilt zien. Zij weigert het terug te geven.

    Ja, je krijgt een overzicht maar zoals ik al zei checken de meeste dat amper (hij in ieder geval niet)
     
  15. alamea

    alamea Fanatiek lid

    15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Laat die kaart blokkeren. Hij weet immers nooit 100% zeker dat die vriendin zijn kaartgegevens opnieuw gaat gebruiken.
     
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hij heeft de creditcard aan haar gegeven om te lenen, dus moet hij de creditcard van haar terug halen. Daar heeft een klantenservice niets mee te maken.
     
  17. Imensa

    Imensa Niet meer actief

    Zijn ze ook niet verplicht. Hun leveren een dienst daar moet voor worden betaald. hij heeft toestemming gegeven voor gebruiken van die kaart en dat hij zijn zaken niet op orde heeft is dat zijn probleem en niet die van het bedrijf.

    Wijze les voor volgende keer.

    Daarbij denk ik juist eerder dat mensen het wel checken en hij dus 1 van de weinige is die dat niet doet.
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Ok, dan zal ik wel een uitzondering zijn dat ik dat raar en niet heel slim vind.
    Nou hopelijk leert hij ervan en checkt hij het vanaf nu wel.
     
  19. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Daar dacht ik inderdaad ook gelijk aan, je weet maar nooit..
     
  20. Zoumooizijn

    Zoumooizijn Actief lid

    22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd ook mijn ervaring, dus verbaast mij idd ook niet..

    TS, zoals al eerder aangegeven, creditcard laten blokkeren zodat zij hem niet meer kan gebruiken en bij haar zorgen dat het geld terugkomt.
     

Deel Deze Pagina