Geboorte kaartjes versturen....Naar wie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jantina, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik heb het grootste deel geschreven en klaar liggen,
    maar ik vraag me af waar moet ik nou echt nog een kaart heen sturen?
    Mijn huisarts...? noit geweest tijdens mijn zwangerschap..
    verloskundige...maar zit nu zins 2 weken bij de gyn dus moeten ze bijde?
    tandarts? man en ik hebben bijde een ander...dus?

Hoe hebben jullie dit gedaan?
    of stuur je helemaal geen kaart.
    Wie wel en wie niet......
    Ik hoor het graag...

Groetjes jantina

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ik heb onze huisarts een kaartje gestuurd omdat de kleine dan meteen als patiënt in het bestand opgenomen wordt.
    Bij ons ik het ook zo dat de huisarts even komt kijken als de kraamzorg weg is, aangezien onze huisarts ook de vriend van mijn schoonvader was (schoonvader is overleden) ligt dat misschien wel iets anders.

De tandarts heeft ook een kaartje gekregen en ook daar werd Kylian meteen in het bestand ingevoerd.

Mijn man is zelf langs de verloskundige gereden met zijn usb stickje om de foto's van de keizersnee te laten zien. Dit wilden ze graag zien onder het mom dat het goed was voor een leerling daar.

Op de afdeling in het ziekenhuis hebben we een kaartje achter gelaten.

Mijn neurologe heeft een kaartje gekregen, onze werkgevers en de kraamverzorgster spaarde de kaartjes van elk kindje waar ze geweest was.

Groetjes Anita

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Van de mensen die jij opnoemt heb ik alleen aan de kraamafdeling een kaartje gestuurd. Dit omdat ik er in totaal zo'n 3 dagen heb gelegen.
    Ik vind tandarts een beetje overbodig. Huisarts kan, maar als het goed is wordt je huisarts ingelicht door het ziekenhuis dat je kindje geboren is, zodat hij thuis op bezoek kan komen om je kindje na te kijken.
    Kraamverpleegster hebben we er een gegeven, maar dat vind ik niet anders dan normaal.

Misschien moet je kijken wat jij belangrijk vindt en wie je een kaartje moet sturen.

xx
    pinguin

4. Jente

Jente Actief lid

18 feb 2007
    273
    0
    0
    Bij ons is het zo dat je kind gelijk wordt ingeschreven wanneer je de huisarts een kaartje stuurt. Hij komt dan ook even langs om te kijken hoe het gaat.

Tandarts heb ik niet gedaan, daar hoeft je kind de eerste jaren toch nog niet naar toen.

Verloskundige heb ik ook een kaartje gestuurd, maar hoeft niet persé. Ik vond het zelf altijd erg leuk om naar al die kaartjes in de wachtkamer te kijken, dus daarom heb ik er ook maar één gestuurd.

Jente

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    De huisarts krijgt bericht van de verloskundige of van het ziekenhuis, maar soms laat dat even op zich wachten helaas. Dus zeker als er iets bijzonders te melden is, wel even de huisarts/assistente op de hoogte stellen!
    De baby wordt altijd door de verloskundige of, bij een bevalling in het ziekenhuis, door de kinderarts nagekeken, dus daar hoeft de huisarts niet meer speciaal voor langs te komen.
    Bij ons belt hij even als het bericht van de geboorte binnen is, en als je er prijs op stelt, of om bijzondere redenen, komt hij langs.

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Wij hebben naar iedereen die we maar konden bedenken een kaartje gestuurd, tja 1e kindje :oops: Huisarts, tandarts, vk zaten er allemaal bij..

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb de huisarts geen gestuurd, maar ik heb hem wel gebeld en hij is toen gelijk Iman komen checken.
    De VK heb ik wel een kaartje gestuurd, want zij doen de nazorg thuis en komen dus nog vaak bij je langs na de geboorte.
    De tandarts niet.
    Verder heb ik nog de kraamafdeling een kaartje gestuurd en de verloskamers.

Deel Deze Pagina