Turkse jongens en meisjesnaam.

Discussie in 'Babynamen' gestart door Strandbal, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Precies, maar omdat ik ahmet geen vreselijke en eigenlijk wel een leuke turkse naam vind twijfel ik alleen eraan of het ook leuk is voor een halfbloedje.

2. Starlight89

Starlight89 Niet meer actief

Ferdi
    Kaya
    Taylan
    Semih
    Ariyan (lees arjan)
    Rafi
    Demiray
    Seyhan
    Aydin
    Reyan/Reyyan
    Destan
    Sahin
    Cem (djem)
    Sinan
    Dilhan

Hoop dat je hier nog iets mee kan :)

3. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    ahmet ken best bij een halfbloedje turks...
    ik vind Osan(oguzhan) zo;n mooie naam voor een turks jochie
    past helaas niet bij mijn half marokkaans jochie :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gut ja, Ahmet op verschillende manieren geschreven is natuurlijk wel moslim top tien. Ik vind het niet mooi of lelijk, maar echt speciaal vind ik het niet. Grote kans op klasgenoten met dezelfde naam. Specialer vind ik meer echt Turkse namen als Kenan, Kemal, Efe, Mümtaz, Jengis, Kubilay, Cem, Safa en Hakki enzo.

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Mijn man heet Ahmet. Ik vind het wel een mooie naam maar zoals je zegt voor een halfbloedje vind ik het echt TURKS. als jij dat niet erg vindt geef je het gewoon. Het is wat JULLIE willen.

Ik heb ook paar namen voor je;

Batuhan
    Yusuf
    Furkan
    Emre
    Emirhan
    Kerem
    Kerim
    Hakan

Als ik een zoon zou krijgen zou ik Yusuf of Emre geven.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Onze kinderen hebben ook Islamitische namen, en dan maakt het mij echt niet uit dat ze 'halfbloedjes' zijn hoor. Vanuit de Islam wordt het aanbevolen om goede namen met mooie betekenis te geven en dat is Ahmed zeker. Alleen zou ik het wel met een D spellen i.p.v een T, want zo hoort het geschreven te worden eigenlijk.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Wat ik ook een mooie naam vind is Harun, dat stond wel in mijn lijstje (maar niet meer van toepassing na de 20-weken echo). En het wordt bovendien ook niet zo verturkst met allerlei t's in plaats van d's en ü's i.p.v u's enzo.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk is de goede spelling toch Ahmad?
    Ik vind Haroun inderdaad ook een heel mooie naam, met een mooie betekenis, en dat zou je dan ook gewoon op zijn Nederlands kunnen schrijven als Aron!

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik moet zeggen dat ik verrast ben over de reacties. Positiever dan ik had verwacht eerlijk gezegd.
    Volgens mijn man is hat verschil dat je ahmet gewoon als ahmet uitspreekt en ahmed als achmed uitspreekt. En verder is ahmet de turkse versie van ahmed.
    We zijn er inmiddels overuit dat ons zoontje de naam ahmet zal krijgen.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ahmed of Ahmad maakt niet zo uit, want die 2e a wordt toch als e uitgesproken. Gaat meer om de d. Zoals het ook in de Qur'an staat (met transliteratie dan, hoe deze het dichts bij de uitspraak ligt). En het wordt echt niet als Achmed uitgesproken hoor! Misschien door bepaalde Nederlanders of mensen die er niet hun best op doen, maar de H in Ahmed (zoals in Yahya) is een harde Arabische H en zeker geen G...

11. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meylin en Eliza vind ik een leuke turkse namen wat ook hier in NL leuk is.
    Ik begrijp wat je bedoelt hoor met een naam wat hier ook goed uit te spreken is en je kindje is half NL. Een vriendin van mij heeft geen Turkse namen gegeven vanwege het feit dat ze half nederlands zijn (wel een tweede turkse naam) en de achternaam dat ook turks is. Leuke combi hoor.

Deel Deze Pagina