Adem = aarde, Man Ahmet = prijzenswaardig Alp = dapper Altan = morgenstond Aydin = verlicht Baris = vredig Berat = Een mooi heilige dag, waar die dag ... Berk = kordaat, standvastig Berkant = kordaat belofte Berker = kordaat Man Bulut = wolk Cahil = jong Can = leven Candan = eerlijk Coskun = vol met leven Direnc = stug Duman = mistig, rokerig Duygu = emotie Elmas = diamant Engin = Vast Erdem = virtueus Eren = naam van een sint Erol = dapper, heldhaftig Eser = iemand die iets bereikt Galip = winner Goker = hemel Man Halil = dierbaar vriend Hasad = maaier, oogster Ilker = eerste Iskender = beschermer van de mensheid Kemal = hoogste trots Kerem = nobel, vriendelijk Khan = prins Kudret = machtig Levent = aantrekkelijk Mehmed = geprezen Mehmet = geprezen Metin = sterk Ohannes = God is verzoenend Omer = bloei Onan = rijk Onur = eervol Ozan = poëet Savas = oorlog Selim = veilig Serhat = pionier Sevilen = geliefde Sevilin = geliefde Soner = laatste Tabib = onderzoeker Temel = fundamenteel Truong = School, veld Tunc = brons Umit = hoop UMUT = 'HOOP' Usman = Baby vogel Volkan = vulkaan Yavuz = strengel Zeki = wijs Zerrin = gouden
ik ben arabier geen turk dus weet niet veel van turkse namen, maar de turkse jongensnaam die ik zelf heel leuk vind is Erhan. succes met het uikiezen!ik ben erg benieuwd wat het gaat worden gr mounia
Ben weinig leuks tegen gekomen de laatste tijd. Vandaag ook een Enes gezien. Zijn vader grapte ook al over de NS. Klinkt wel leuk vond ik, maar het gaat om TS natuurlijk. En een Tamer. Was een Turkse jongen, maar ik weet niet of de naam Turks is. Krokus, 't is dat we geen stagiares meer hebben gehad anders had ik haar wel tegen kunnen komen op mijn werk Bij Efe was mijn eerste reactie dat een jochie met die naam het best zwaar kan krijgen op school met alle Eva's en Evy's die er de laatste tijd geboren worden. Was Arda al genoemd?
Even helemaal offtopic: Waar kom jij dan vandaan? Want Turken zijn toch ook arabieren of snap ik het verkeerd? Verder heb ik geen tips meer voor namen, ben wel benieuwd wat het gaat worden.
Jusi, turken zijn geen arabieren, arabieren zijn mensen die komen van de arabische landen zoals marokko,algarije,tunesie,egypte en nog meer landen daaromheen.Ze praten daar ook allemaal arabisch (met dialect),en turken niet ik kom zelf uit tunesie. ik hoop dat je t nu een beetje snapt
Werk op een school met veel allochtone kinderen, dus hoor veel mooie namen. Anass (uitgesproken als Enes Taifun Onur Berkay Ediz Emre Mehmet Ufuk Succes met je keuze!
Ik vind Soner heel erg mooi. Lees net mee me jullie. Jongens (meiden bedoel ik) het verschil tussen arabische en turkse namen is toch wel heel goed te horen hoor! Turks is veel zangeriger, arabisch klinkt harder vind ik. Mehmet vind ik geen leuke turkse naam hoor, als jullie die maar niet doen sorry.... Leuke arabische naam (tunesisch?) vind ik rami. En sabri en chadi. mmm........turkse.......cem (met zo'n kringel onder de c), Kerem en Aydin......maar ik weet natuurlijk niet of ze modern of oubollig zijn! Groetjes!
ik heb geen turkse of arabische achtergrond, ik heb mijn best gedaan, hoop dat het mooie namen zijn. Ze klinken mij wel mooi in de oren!