Tweede en evt derde naam bij Matthijs

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nicci1982, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hoi, wij zijn eruit dat de roepnaam Matthijs gaat worden. Maar voor een meid hadden we 3 namen bedacht. Mochten we ooit nog een meid krijgen dan willen we die namen misschien nog gebruiken. Dus dan lijkt het mij ook leuk om 3 namen voor onze zoon te hebben. Maar we hebben wat moeite met het kiezen van welke namen en in welke volgorde. Dus aan jullie de vraag om mee te denken. De namen die we beide mooi vinden zijn de volgende:
    - Sam
    -Lucas
    -Julian
    -noah
    -Lars

We Willen geen andere namen er meer aan toevoegen. En ik wil dat het dus met Matthijs begint. Verder zou ik jullie ook willen vragen of het gek is om jeveen kind 2 namen en de ander 3 namen te geven.

Bedankt alvast voor jet meedenken.

2. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    De namen die ik het best bij Matthijs vind passen zijn: Lars, Lucas en Sam. Alleen vind ik lars (-ars) en lucas (-as) qua uitspraak niet mooi achter elkaar.

3. Nicci1982

Nee dat is zo. Die twee namen samen is het inderdaad ook net niet.
    Zelf had ik Matthijs noah Sam in gedachte maar de voorzettend samen klinken dan als m&s,zoals de winkel. En andersom krijg je msn haha.
    Mijn vriend is gek van Julian. Maar weet niet goed welke naam daar dan nog bij zou moeten.

Ben benieuwd Naar overige ideeen.

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Matthijs Lucas Noah
    Matthijs Noah Julian
    Matthijs Noah Lars

Ikvind alle namen erg leuk behalve Sam! Klinkt op zich wel leuk maar vind het zo een afkorting van Samuël

2 ipv 3 namen vind ik niet gek hoor. Wie gaat dat nou vergelijken tussen broers en zussen?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Als je 100% zeker weet dat je mocht je ooit een meisje krijgen je haar drie namen zult geven, dan zou ik een jongen ook drie namen geven...ik vind het wel leuker als alle kinderen evenveel namen hebben. Maar heel dramatisch als dat niet lukt vind ik het nou ook weer niet. ;) :)

Als tweede naam vind ik zelf een wat langere naam mooier...dus bv. Matthijs Alexander ofzo.

Van jullie lijstje vind ik Julian dus sowieso het meest geschikt als tweede naam en Sam en Lars dus het minst.

Ik zou geloof ik gaan voor Matthijs Julian Lucas of anders voor Matthijs Noah Lucas.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb er 3 en mijn broer 2, dus het komt vaker voor en ruzie hebben we werkelijk om alles wel gehad maar nooit om het feit dat ik een naam meer had dan hij :p

Ik vind 3 namen al snel een soort opsomming worden van 3 namen die je leuk vindt, het loopt voor geen meter. Mathijs Julian vind ik het leukst bij elkaar. Hier allebei 3 namen, maar dat zijn de doopnamen van de opa`s en oma`s en dat loopt toch beter dan 3 korte namen achter elkaar.

7. Nicci1982

Ja, dat is iets wat ik het moeilijke van de naam Matthijs vind. Er hoort een andere langere naam bij.

Onze eerste keus was Matthijs Julian Lucas. Maar twijfel nu aan Lucas. Mijn vriend vond die naam al niet bijzonder en ik twijfel nu ook wat meer. Zitnu steeds met Matthijs Julian noah in mijn hoofd.

Alexander vind ik ook mooi maar mijn vriend is heel moeilijk met namen. Vind het belangrijk dat we er beide mee kunnen leven. Vandaar dat de roepnaam vast staat. Daar zijn we beide heel tevreden mee. T is wel moeilijk hoor voor een jongen...

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Matthijs Sam Lucas
    Matthijs Lucas Noah
    Matthijs Sam Noah

Dat vind ik de mooiste combinaties.
    Het kiezen voor 3 namen in verband met de mogelijke toekomstige namen van een meisje vind ik wel logisch, al moet je als het echt niet lukt je er niet teveel aan vastklampen :)

Als je voor Julian gaat zou ik kiezen voor Matthijs Noah Julian.

9. Nicci1982

Ja dat gevoel heb ik dus ook dat het dan niet lekker loopt. Vandaar de twijfel om voor 2 te gaan. In dat geval wordt het idd Matthijs Julian

Wij doen niet aan vernoemen. Dat vind ik te ouderwets.
    En mijn vraagt wat betreft hoeveelheid namen voor broers en zussen is eigenlijk suf. Bedenk me net dat 2 broers 3 namen hebben en mijn andere broer en ik maar 1 :-D

10. lissette

lissette Lid

29 okt 2012
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Matthijs Lucas vind ik krachtig. Onze zoon heeft ook twee namen(drie vond ik zo moeilijk) maar als we ooit nog meisje krijgen krijgt zij drie. Beetje dezelfde situatie.

11. Within

Within Niet meer actief

Ik zou dan voor 2 namen gaan, dat loopt wat lekkerder in combinatie met Matthijs.

Ik zou dan voor Matthijs Julian of Matthijs Lucas gaan.

12. Nicci1982

Bedankt voor jullie hulp. Begin er ook steeds meer aan te denken om inderdaad voor 2 namen te gaan.

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou voor 2 namen gaan, 3 wordt wel lang en met de namen die je opgeeft loopt het niet lekker om er 3 achter elkaar te zetten.

Misschien ook nog handig voor als je ooit nog een kindje wilt, om zo wat namen te bewaren? Anders geef je dit kindje straks alle namen die je mooi vind en kan je dan niks meer verzinnen.

Matthijs Julian vind ik dan de mooiste combinatie.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Matthijs Alexander klinkt goed. En iedereen weet hoe je het moet schrijven. Het is een duidelijke, doch sjieke naam. Ik zou hier wel een succesvol persoon bij bedenken..

De andere namen vind ik niet leuk als tweede namen. Komt een beetje over als het moet maar zo.

15. Nicci1982

Alexander is geen optie. Vind mijn mam verschrikkelijk en ik vind het wel leuk maar niet extreem geweldig. Vind t ook veel te lang worden.

16. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik vind Matthijs Noah Julian het lekkerst lopen

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Waarom geef je dat kind in vredesnaam 3 namen??? (niet negetief lezen, ik vraag het echt met verbazing) Je gebruikt er maar 1 hoor. Mijn moeder heeft ook 3 namen (zij is vernoemd naar haar tantes) Maar ik heb nog NOOIT iemand haar bij die 3 namen horen noemen.

Sorry als ik nu op wat teentjes trap maar wat heeft het voor zin om je kind extra namen te geven (tenzij vernoemen)? Omdat het mooi staat op papier? Ik snap dat niet zo goed.

Overigens vind ik Matthijs een leuke naam!

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    @Emma86 Ja.. vind ik supermooi staan. Heb zlef ook 3 namen, gebruik ze vaak hoor. Natuurlijk niet om aangesproken te worden, maar op officiële momenten, laatst nog bij mijn bachelor uitreiking ;) bij trouwen, belijdenis doen, doop, etc, staat het naar mijn idee veel vollediger.

19. Nicci1982

Nee hoor mag je gewoon zeggen hoor. Ken je toch niet dus maakt mij ook niet uit hoe je er over denkt.
    Zelf heb ik ook 1 naam. Ik vind het voldoende maar mijn vriend vind het mooi en sjiek staan en ik deel die mening wel. Ben alleen niet van doopnamen en vernoemen. Maar vi D het gewoon mooi staan meerdere voorletters

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb 1 naam. Of nou, eigenlijk ook twee.

Mijn naam op mijn paspoort is namelijk iets anders als mn roepnaam.

Mn broer heeft wel twee namen, en een derde als roepnaam.

Moet eerlijk zeggen, dat ik me altijd wel afgevraagd heb waarom hij er twee heeft en ik niet. Dus ja, dat gevoel kun je dus wel hebben.

Deel Deze Pagina