Schoten mij nog wat namen binnen omdat je man destan of derin leuk vindt, misschien vindt hij damir ook leuk zo hebben een stel wat ik ken hun zoontje genoemd. Roman, Enzar/Ensar, Emen, ceyden, yason zijn ook namen die mij nog tebinnen schoten die tevens op de Turkse woordenlijst staan. Nou als mij er nog meer namen tebinnen schieten dan schrijf ik ze op want een keuze is moeilijk te maken hoe meer keus hoe beter!!
Kaya vind ik erg mooi, ook makkelijk in het nederlands uit te spreken. Betekenis is trouwens "rots" dus ook nog eens stoer
ben ook met een turkse man getrouwd mijn zoon heet ilyas ben nu zwanger van een dochter die gaat waarschijnlijk ilayza heten
Emre is al genoemd, maar vind ik heel mooi. Murat is ook best uit te spreken voor nederlanders denk ik. Succes!
Hier hebben we op school een Amin (weet niet of t turks is...) maar vind het een prachtige naam. Aydin vind ik ook erg mooi
De namen die je in boekjes enz vind zijn vaak behoorlijk ouderwets. Ik heb ook een Turkse man en bij ons was het voornamelijk de uitspraak waar we op hebben gelet en ook dat er geen 100en van rondlopen in de buurt. Naam die we hebben is in Nederland sowieso niet bekend en in Turkije ook niet echt veel gebruikt.
Onze zoon heet Semih en onze dochter Aylin. Verder hadden wij nog de volgende namen op ons lijstje: Meisje Ela, Yaren, Ayla, Sara, Zara Jongen Kenan (was mijn favoriet), Mete, Arda, Emir Succes!
Ik ben ook met een Turkse man getrouwd en we wonen ook in Turkije. Wij waren het echt binnen een half uur eens over de namen
Ik heb niet alles doorgelezen dus ik weet niet of ze al genoemd zijn : Fatih Kemal Metin Savas Suc6 met de namen zoektocht