Hoi, Wij verwachten weer een meisje. We hebben al 2 leuke meiden, maar ik vind Meisjes namen zo moeilijk ( vond ik al zo moeilijk bij de 2e zwangerschap) Liefst een naam die niet vaak voor komt. Maar geen 'rare' uitspraak. Hoe je het schrijft, zo zeg je het ook (geen top 50) Tijdloos, stoer en vrouwelijk En past bij haar zussen E.lsa en F.eliz Misschien hebben jullie inspiratie voor me.
Nia Nola Marly Bella Sascha Sannah Wenda Salomé Celia/Cela Isabeau Nena Zoiets? Mooie namen hebben je dochters trouwens.
Dank je! Fijn inspiratie.. @Madeliefje06 Liva en Vieve stonden eerst op lijstje. Voor mijn gevoel toch net iets te populair aan het worden. Inez zo heet een vriendin van ons, vind ik leuke naam. Had ik ook tegen haar gezegd, vond ze leuk. Was geen probleem, haha maar toch een beetje raar misschien Lorin, klinkt leuk. Maar hoe zou jij het uitspreken? Lor-rin of Loo-rin @Merell90 dank je. Elsa was voor Frozen.. Nu maakt ze zo vriendinnetjes (vernoeming oma en schoonmoeder Elisabeth en Els) Feliz in een lijstje gevonden. Nog niet echt een naam die eruit springt. Ik vind Louisa ook mooi. Maar mijn man kent Een Louise op zijn werk die hij niet zo leuk vind. Laure vind ook leuk.
Jolee Joska Channa Lanai Muriel Iselle Xena Vienna Moira Maeve Niva Anthe Lilith Nikia Brielle Amel Elora Rhodee Cela Dawn Joya
Echt leuke namen hebben je meiden Louisa/louise vind ik ook heel mooi! Lauren vind ik geweldig. Jada ( djeeda of djaada) Chloe ( klowee) Marly Imani
E.lsa, F.eliz en Alix, Amé, Arwen, Aster, Bodil, Cato, Dani, Dinte, Hebe, Imme, Inthe, Isha, Jalou, Jente, Jinte, Jolé, Josie, Juna, Leah, Lora, Lorijn, Lune, Madée, Maël, Malin, Mare, Marin, Noé, Noreen, Nori, Nové, Orla, Pilar, Rava, Rhodé, Romée, Ronja, Roxy, Sélin, Silke, Solvé, Suri, Suze, Tamar, Tessel, Thirze, Tyche, Willa, Yentl, Ziva
Niet Louisa maar Loïs? (Loo- is) Of June, Mara, Romée, Jasmijn, Amy, Dané, Febe, Jana, Kiki, Lilly, Flore, Madé, Neve (nief), Riva of Suze
Ik was even mijn eigen topic kwijt! @mellanie76 @Anoukskie @Mammie87 @Eva123 @Robijn89 @Majo1983 @K00 dank je voor jullie suggesties, helaas niet eentje die er voor mij gelijk uitspringt. of te veel lijkt uit iemand uit mijn omgeving @Anna1083 net een Jayda in de familie gekomen. @esklessebes Jesca klinkt ook nog mooi, klinkt niet alledaags. @Rozewolk87 ja dat had ik het ook over met mijn man. Maar ben bang dat mensen de uitspraak dan verkeerd zeggen. Want is het Loo-is of Low-is. En niet te veel lijkt op de jongens variant Louis. en of mensen het dan ook niet zo uitspreken. Bij onze andere dochters lees je wat er staat. Elsa en Feliz. Daar hou ik wel van. Ben zelf grafisch ontwerper en let erg op typografie en uitspraak. Ben er ondertussen achter wat ik graag in de naam zie. Korte naam, max 3 lettergrepen. Tijdloos, vrouwelijk, stoer, Nederlandse 'uitspraak', maar wat wel in buitenland makkelijk is uit te spreken (niet zoals Floor, Hinke, Anneke etc, begrijpen jullie wat ik bedoel?) Geen top 50, historie (als het al een ouderwets naam is, maar niet ouderwets 'klinkt', zoals 'Gertrude') Zit vaak bij Meertens te kijken, leuk om te zien : http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/ Vind het gewoon lastig. Maar Louisa en Laure staan nog steeds boven aan. (Laure, zouden mensen die snel geen Lauren van maken? En kan deze naam als uitspraak in het buitenland? Thanks voor suggesties, hartstikke fijn...
In het buitenland wordt Laure of Lauren denk ik net als Laurel (van Laurel&Hardy) uitgesproken: law-rol (tongklank). Dus Laure dan law-ruh en Lauren law-run. Laure vind ik erg mooi, Lauren vreselijk. Moet dan ook meteen aan de jongensvariant Laurens denken.. Is Linde nog een goeie suggestie naast jullie E.lsa en F.eliz?
Laure inderdaad erg leuk. Nog wat suggesties: Ilja Wanja Naima Moira Sira Maureen Ine Thirza Noek Dagmar Sare
@hummeltje5 hmmm dat had ik zelf niet bedacht Laure met tongklank Law-rol. . eerder dat mensen Lauren verstaan dan Laure. Zag wel dat de naam in Nederland sinds 1883 al gegeven wordt wel sinds 1980 vaker. Leuk detail. Mijn man vond deze nog het leukst. @Narcisje Laura vind ik dan te 'gewoontjes' Dan vind Laure een net leukere klank hebben.