Hey allemaal, Wat een gezelligheid hier, althans gister, vandaag is er niemand geweest ? Maar dat is maar goed ook anders kon ik het niet meer bijbenen haha. Özgul, is het nog gelukt met de turşu ? LadyXochi, dat is wel heel erg dom van de opticien zeg hahaha. Wat leuk dat jullie zoontje krijgen. Moge Allah hem beschermen. Ik heb je naam vast voorbij zien komen maar nu weet ik hem niet meer en ben wel erg benieuwd Ik wilde op iedereen reageren maar ben de rest weer vergeten Hihi ja dit is eens andersom. We blijven een week of 3/4. Hebben nog geen terugticket omdat het van een bepaalde omstandigheid afhangt wanneer we precies terug gaan. Maar het regende hier vandaag de hele dag bah bah, heb Turkije daarom nu al gemist. Het fijne is wel dat het hier veel rustiger is. Maar wel koud. Maar het leukste en voornaamste was mijn familie terug te zien en dat zij Celile weer konden zien! Ik ga snel slapen, mn kleine meid wordt vast vroeg wakker zoals altijd. Goedenacht allemaal. Moge Allah jullie rust geven.
He ik zie dit topic nu pas!! Ik wil me graag bij jullie voegen! Ik ben zelf Nederlandse met een Turkse man. Ik heb hem leren kennen toen ik op vakantie was in Turkije 5 jaar geleden. Ik ben vrij snel naar Turkije verhuisd, daar hebben we 2,5 jaar gewoond en nu wonen we bijna 2 jaar in Nederland. Ik heb een tijdje bij mijn schoonfamilie gewoond waardoor ik veel mee heb gekregen van de turkse cultuur. Ik kook ook veel turks (heb ook veel van schoonmama geleerd) en spreek turks. Eigenlijk voel ik me zowat een halve turk, hihi, maar ben wel een Nederlandse. Vind het daarom leuk om hier mee te kletsen! Mijn vriend (we gaan in januari pas trouwen voor de wet, hebben wel imam nikah gedaan) komt overigens uit Çorum.
Dankjewel Tatlim. Zie dat jij in Turkije woont, waar woon je? Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik niet alle 23 paginas heb zitten lezen... Wel de eerste twee ofzo.
Welkom Duchess Ik ben ook met clomid zwanger geraakt ook in de derde ronde met 150mg de eerste twee sloegen niet aan. ik moest de eerste ronde 50mg ze zeiden doe de tweede ronde ook 50mg maar ze hadden mij twee x50mg gegeven in de apotheek dus ik had zonder overleg 100mg geslikt (ik weet het dom maar in mijn geval niet) sloeg ook niet aan en 150 de maand ernas wel want toen dat ook niet aan sloeg die 100 zei ik tegen de gyn dat ik ''stiekem'' 100 had geslikt dus mocht gelijk over naar de 150 en die sloeg aan en toen was ik zwanger
Wat goed Tirtilisko!! Heeft het lang geduurt voordat je zwanger was, of wist je al snel dat je clomid nodig had? Hier sloeg de 50 niet aan, en de 100 ook niet. Bij 150 leek er ook niets te veranderen. Normaal braken we de cyclussen al af rond dag 22 maar nu kwam er wat tussen en kreeg ik de uitgangsecho op CD25 en toen hadden we het erover dat we over gingen op puregon spuiten enzo. Eventjes een echo en heee, daar groeit toch een eitje!!! Deze is op CD29 gesprongen en toen was ik zwanger! Vind het nog steeds heel erg speciaal. Dit was ronde 40..... en ik had de hoop wel een beetje op gegeven stiekem. Maar nu groeit er GODZIJDANK toch een knap wondertje in mijn buik!!!
Welkom alle nieuwe Turkse* dames! Mijn moeder is vandaag jarig. Volgende week geeft ze een groot feest. Er komen geloof ik alleen Nederlandse vrienden, maar goed... Ze laten dit jaar de catering verzorgen, er komt een warm buffet. En daarnaast doen mijn moeder en ik wat koude dingetjes er naast. Nu willen wij bijvoorbeeld köfte maken, maar dan ronde balletjes, en die koud met een frisse mintsaus serveren. En ik heb een eigen recept voor salade (o.a. met beyaz peynir en zwarte olijven) en die wilde ze er ook graag bij hebben. Ik kijk al weken uit naar het feest, want ik vind hapjes maken zo leuk! Misschien, als ik de dag van tevoren veel tijd en zin heb, wil ik wel yaprak dolmasi maken. Heeft iemand daar een goed recept van? Oja, voor de dames die het niet konden vinden: Het wordt Ilias. Dus niet Ilyas *met Turks bloed of Turkse aanhang
Hey lady's!! Een paar daagjes niet meegelezen, maar heb weinig gemist zie ik.. Er is weinig gekletst.. Mijn klein mannetje vraagt veel aandacht, hij is erg ziekjes Vandaar mijn afwezigheid.. Verder: Gister bij de verloskundige geweest voor mijn eerste controle..Manlief en Arda waren mee..Nou eerst een heel gesprek gehad..Daarna heeft ze nog even gevoeld..Omdat ik door de pil heen zwanger ben geraakt was alles nog even spannend..Ik schatte het zelf 7 weekjes..de vk schatte het ook iets in die richting.. Magoed, omdat ik medicijnen heb gebruikt en een MRI-scan heb gehad wilde ze meteen een echo en zien of de baby nog wel leefde.. Op de echo een lief, klein mensje gezien..met alles erop en er aan En een super kloppend hartje.. Maar wel 5 weken groter dan verwacht!! Dus ben op dit moment niet 7 weken, maar precies 12 weken en 2 dgn zwanger..Ben dus geen mei-mama, maar een april mama Poehhh, spannend hoor! Zo snel weer een 2e kindje @Duches Welkom meid!! @Ozgul Ben ook benieuwd naar je Tursu! @Tatlim Leuk hoor weer even terug te komen! Mijn zus woont sinds een paar jaar ook in Turkije en komt zo af en toe ook op vakantie hierheen Ze gaat binnenkort wel weer terug..Wel is ze sinds half juni al hier..dus we hebben wel van haar en de kids genoten.. @Tirtilisko Ik had je nog een PB gestuurd.. Hoe gaat het met jou en Batuhan??
Hey Elam! Wat een geweldig nieuws! Ga je voor een spannende echo, blijkt dat je al uit de 'gevarenzone' bent! Leuk man!
Ladies, hahah wat grappig al die nieuwsgierigheid naar mijn tursu Ik ga volgende week een poging wagen. Ik moest wel lachen om mezelf net, toen ik al die vragen las. Ik dacht; vandaag ben ik zelf aan het veranderen in een tursu, want vandaag ben ik jarig en ik ben inmiddels al 32!
Ozgul van harte gefeleciteerd met je verjaardag. En als je 32 bent ben je nog geen tursu hoor. hahahaha
Gefeliciteerd! Uhmm... Poging in het Turks... Doğum günün kutlu olsun! Nog vele jaren, meid! En nee, 32 is niet oud, hoor! (Wee de gebeente die anders beweert! :x)
Dames, van harte met jullie zwangerschappen. En even een hart onder riem voor alle dames met PCO; ook ik heb PCO, ook ik ben een paar jaar bezig geweest en heb wat miskramen te verduren gehad. Maar ik ben bij allebei mijn kinderen zonder medicatie of ingrijpen zwanger geraakt! En zie mij; ik heb 2 wolken van kindjes! Dus, echt het kan! Toitoitoi en hopelijk blijft het goed gaan en hopelijk hebben jullie over een paar maanden jullie wondertjes in jullie armen...