@Ilayda Welkom meid!! @Roosje Fijn dat je meis weer opknapt..en spannend hoor..beginnen met werken..Wel erg goed dat je zo snel ( nu je man is ontslagen) werk hebt gevonden!! Ben blij voor je! @Lady Hoe gaat het met kleine Ilias? Spam je nog even?? Hier: Wij hier in het weekend een koortsig kind gehad..Arda had namelijk 40 graden koorts, we zijn heel erg geschrokken..maar verder had hij helemaal niets..alleen het kwijlen erbij..We denken toch aan een kies, maar weten het nog niet zeker..Meneertje laat ook helemaal niet kijken! Hij is wel weer helemaal goedgekeurd op het CB, maar niet geprikt voor de 11-maanden omdat hij nog niet koortsvrij was... Verder; drukjes met werk..alhoewel ik het niet meer trek..Ik denk dan nog even volhouden..maar de klachten nemen toe..dus weet niet wat ik ermee moet.. @MamavanBatuhan Where are youuuuuuu??? Verder wens ik iedereen alvast fijne feestdagen toe..
Oja, SPAM! Vandaag heb ik het voor elkaar gekregen om een foto te nemen toen hij 'lachte'. Ik weet het, het is geen echte lach, maar een stuipje, maar dat maakt het niet minder cute. En ja, toevallig heeft hij ook weer zijn Beşiktaş pakje aan. Hoe het verder gaat? Şöyle Böyle. Hij drinkt op zich wel goed, maar hij spuugt veel. We hebben nog niet uitgevonden hoe het komt en hoe we het kunnen oplossen. Verder wordt hij aan het eind van de middag nogal huilerig. We kunnen hem dan niet goed neerleggen, want dan gaat hij brullen. En ook vasthouden werkt niet altijd. Hij heeft dan geen honger, is niet moe, heeft geen krampjes en heeft ook geen vieze luier. Ook wat dat betreft moeten we nog uitvinden wat er aan de hand is. Vandaag ging het alweer iets beter. Hij heeft al een paar keer bijna de vier uur gehaald tussen de voedingen door. Maar hoe dan ook, hij eet dus goed en ook al spuugt hij, hij heeft veel zware plasluiers, dus krijgt hij voldoende binnen. Vrijdag weer even naar het 'weeguurtje' om te zien hoeveel hij is aangekomen. Oja, dan moet ik ook naar de huisarts. Ik wil even overleggen of ik aan een spiraaltje moet of niet.
hoi elam lady wat een leuke foto, ja het zit niet mee al de 19e ronde pff morgen gaan we zaad inleveren voor de 2e keer, mijn gevoel zegt dat de 2e keer ook niet goed zal zijn als dat zo is worden we doorverwezen naar de gynacoloog of hoe je het schrijft
He meiden, Allereerst een heel fijn offerfeest gewenst vandaag!!! Even een vraagje. Wij gaan in januari trouwen, en zijn opzoek naar een turkse catering. Via google kom ik eigenlijk niet echt ver. Vroeg me af of iemand van jullie misschien een goed adresje weet. Ze moeten wel in Eindhoven komen, voor ongeveer 60-75 mensen. We houden het klein, aangezien er geen turkse familie in Nederland woont, helaas.... Maar we doen het nog eens dik over in Turkije. Heb er erg veel zin in... We hebben allang imam nikah gedaan.. maar nu mag ik dan eindelijk ook mijn man's achternaam gaan dragen, en zijn wij straks een echt gezinnetje! Ik wil trouwens elke keer meer met jullie mee kletsen, maar vind het erg moeilijk om in een nieuwe groep mensen mee te gaan praten. Zal vanaf nu mijn best weer gaan doen hihi. Iedereen een hele fijne dag gewenst!!
Wij zijn ook nog niet zo heel lang een nieuwe groep, hoor, hoewel velen elkaar al kennen van het baklava topic... Maar ik ben sowieso heel slecht in namen onthouden en daarnaast ook nog eens de namen van de kindjes en hoe het met iedereen gaat enzo, dus ik snap hoe je je voelt! Ik ken geen Turkse cateraars, maar wel Turken in Eindhoven. Ik zal eens kijken of ik die kan bereiken. Ze zitten op dit moment geloof ik in Istanbul, maar m'n moeder heeft wel een telefoonnummer, denk ik. Even Skypen
Hihi LadyXochi, misschien ligt het ook wel aan mij hoor. Heb dat wel vaker! Lees wel al die tijd al met jullie mee, sinds mijn eerste berichtje in dit topic. Het baklava topic heb ik ook wel eens in gepost, trouwens. Maar dat is al weer lang geleden. Als je het ze wil vragen, bedankt!! Bedenk me net dat ik zelf ook nog geen vrienden gevraagt heb, dat kan ook nog wel wat opleveren natuurlijk!! Ja laatst een vriendin gevraagt die vorig jaar getrouwt is, maar die catering was me wat te simpel... Zij moesten zelf nog van alles erbij kopen, en daar heb ik persoonlijk weinig zin in.
Bayramınız mübarek olsun ! Ik hoop dat iedereen een fijne bayram heeft, wij zitten te wachten op bezoek wat elk moment kan komen
Hmmm, ja... bayram... Misschien moeten we vanavond ook wel even bij iemand op visite gaan... Alleen... normaal neem je dan iets mee, hè? Pffff, wij hebben niets lekkers in huis en het is te laat om te koken. Wat stom van me... Ik had er de hele dag de tijd voor... Wat is nou een beetje normaal om mee te nemen als je met bayram op visite gaat?
We zijn gisteren op visite geweest bij Turkse kennissen. Mijn man heeft nog nooit een bayram meegemaakt en ik had er eigenlijk wel zin in. Ondanks dat ik geen moslim ben en niet gevast had enzo. Maar ik dacht dus: Laten we eens naar die kennissen gaan! Nou, het was hartstikke gezellig! Echt Turks gezellig! Het hele huis zat vol! Hun oudste dochter is vorig jaar getrouwd en zij was er ook, met schoonzoon en schoonfamilie. Verder was er nog een broer en vrienden uit Duitsland. En later kwamen er nog veel meer mensen. Het was echt druk! Volgens mij zaten er op een gegeven moment wel 20 mensen binnen plus nog eens een handjevol rennende kinderen. Wij hadden Ilias uiteraard ook meegenomen. We waren hem binnen een paar minuten 'kwijt', want iedereen (inclusief de mannen!) wilde hem wel vasthouden! Nou, niet iedereen heeft hem vastgehouden hoor, maar wel 4 personen. En ik had hem op een gegeven moment weer terug en heb hem bijna de hele avond verder zelf vastgehouden. Niet dat ik ze niet vertrouwde, maar ik wilde hem lekker bij me hebben. Ilias heeft bijna de hele avond doorgeslapen, tot hij honger kreeg. Ik hoefde nog niet eens iets te vragen, want zodra hij een beetje ging zeuren zei de gastheer dat ik gewoon naar boven kon kopen en een kamer kon uitzoeken. Héérlijk, als men zo goed weet hoe het in elkaar zit! Daarna werd het alleen maar drukker, ook met de kids en we vroegen ons even af of het niet te druk zou worden voor Ilias, maar nee hoor! Hij vond het allemaal prima! Mijn man heeft zich ook goed vermaakt. Ik maakte me een beetje zorgen dat hij zich niet op zijn gemak zou voelen, omdat er zich voornamelijk Turks gesproken werd, maar hij vond het allemaal heel gezellig. En ik ook. En wat ik best bijzonder vond, was dat ik me voor het eerst in een gezelschap met oudere mensen écht serieus genomen voelde. Normaal had ik altijd het idee dat ik niet als volwaardig, nog als kind, werd gezien, maar schijnbaar verandert er iets als je getrouwd bent en een kind hebt. Mijn man voelde het ook al zo. Vaag hè? Nou ja, alles ging helemaal prima, tot ik de kleine ging verschonen. Want natuurlijk plaste hij zichzelf helemaal onder en had ik geen schone kleertjes bij me (weer wat geleerd!). Maar de gastvrouw had gelukkig nog ergens een rompertje en pakje (met de kaartjes er nog aan!) liggen en die mocht ik hebben. Was wel maat 62, dus hij zwom er in, maar hij had in ieder geval een lekker droog pakje en we konden dus nog lekker blijven. Uiteindelijk zijn we pas om 11 uur naar huis gegaan. En gezien we er al om 7 uur waren, was dat best laat. Ilias was al buiten westen voor we vertrokken en we konden hem zonder problemen meteen in zijn bedje leggen. En ook ik was al heel snel in dromenland, want het was toch wel vermoeiend. Maar wel een hele fijne avond. Hebben jullie ook een fijne bayram gehad?
Mij bayram was ook heel erg leuk.. 1e dag: Moest ik werken tot 5 uur. Na het eten zijn we naar mij schoonouders geweest, daarna naar paar andere kennissen in Den Haag. Was wel gezellig. 2de dag: Zijn we naar Arnhem gegaan. Omdat mij ouders in Mekka zitten, zijn we naar mij broer gegaan voor het avond eten. Wij hebben een kleine familieprobleem onderling. Dat is dus gisteren helemaal opgelost. Mij zus die mij broer al jaren niet heeft gezien, zijn bijelkaar gekomen. Was wel emotioneel. Ben blij dat het opgelost is. Vandaag gaan we naar mij schoonbroer en mij schoonzus. Wordt ook wel gezellig. Liefs Roosje