Nou, dat vind ik een hele mooie gedachtengang! Tnx voor de uitleg! Ik had vroeger een vriendin die Hatice heet en zij werd ook steevast Haties genoemd. En ik ken 1 oudere dame die Hatice heet, die noem ik altijd Hatsjeh, hahahaha is er zo ingeslopen. Ik wist niet dat het van Khadija kwam.
Hahahaha, oh ja daar kunnen we ook wat van. Ik ben vaak Öz (of nog erger, Özzie), En mijn kids zijn Elosj en Ardosj
Ja da's waar. Alles waar we koosnaampje van kunnen maken, doen we ook! Nichtje van mijn man heet Bengü en ik noem haar altijd BengBeng. Oohh als ik er zo over nadenk, is gewoon erg kinderachtig! Hhaahahha!
Ow ja meid beterschap met je kids ik hoop dat ze snel opknappen. Bij batuhan dachten ze ook een tijdje geleden dat hij bronchitis had. Maar Bleek toch niet zo te zijn. Hij was gewoon flink verkouden met en bovenste luchtweginfectie. Elena ook al ziek zo zielig he als die kleintjes zo ziek zijn. Hadden hun nou de mex g. vaccin gehad? Batuhan krijgt hem morgen in het ziekenhuis (de tweede) Maar hij is ook erg verkouden hoest behoorlijk. En ook nog die prik er bovenop weet het echt niet meer pfff hij heft al zo een lage weerstand. Idd zoals je zelf ook al zei waar blijft de zomer
@ MamavanBatuhan, hoe is het nu met Batuhan? Hoe heeft hij gereageerd op de Mexgriep vaccin? Elena heeft ze beiden gehad, alleen na de 2e had ze wat koorts. Arda is niet geent, Elena ik en mijn man wel. Hier gaat het gelukkig stukken beter met de kids. Met mij gaat het niet zo lekker, ik ben ziekjes en depressief door dit weer! Bah wat heb ik een hekel aan de winter en de sneeuw!!! @ hier; wat een stilte...
Ladies, ik heb ineens een ingeving en heb jullie mening nodig; Stel, jullie zouden de gelegenheid hebben om buikbanden, geboortekaartjes, spulletjes voor in de babykamer, rompertjes etc. te kopen met als thema "Nazar Boncugu" (het blauwe geluksoog) hier in Nederland. Zouden jullie daar gebruik van maken?
Ecosa Batuhan heeft de tweede griepvaccin (nog) niet gehad. Hij is flink ziekgeweest met steeds maar koorts. Dus de KA vond het niet verstandig omdat de kinderen bij de tweede vaccin sowieso meer koorts kregen. Verder gaat het wel redelijk goed. Hoe gaat het verder met jou hier is vandaag eindelijk ook de sneeuw weggetrokken. Ik vond het wel mooi om te zien even te spelen. Maar dat was het ook. Vind het maar niks dat gladde modderige. Thema nazarboncugu lijkt mij zeker!!! wel leuk. Een buikband lijkt me ook super of idd dingetjes voor in de kamer enz. Ik zou het ook erg leuk vinden als het hier verkrijgbaar zou zijn. Denk persoonlijk dat er ook best wel veel vraag naar zou zijn. (maar dan bijv niet in een winkeltje maar webshop ofzo)
Nou, dat doet me goed om te horen meiden! Ik loop al bijna 3 jaar met het idee rond. Eigenlijk al vanaf het moment dat ik voor Elena buikbanden begon te dragen. Ik dacht toen hoe leuk het zou zijn als ik zo'n buikband met een mega nazar-kraal erop te hebben! En ook toen ik bezig was met de geboortekaartjes en de geboortegedichtjes. Het had me zo leuk geleken als ik een kaartje met nazar en een mooie Turks gedicht had kunnen vinden. Dat was toen en nu nog steeds, niet mogelijk. Terwijl ik denk; als ik er bij mijn beide kids naar heb gezocht (terwijl ik behoorlijk "verNederlands" ben volgens mijn omgeving) dan zullen er veel meer aanstaande Turkse mama's zijn die het zoeken! Ik zit met het idee te spelen om er iets mee te doen.. Ik ga eens met mijn man om te tafel, kijken wat we ermee kunnen.. Maar wat zouden jullie bijvoorbeeld specifiek willen? Ik heb bijvoorbeeld toen die buikband en de geboortekaartjes gemist. Maar ik kreeg ook heel veel gouden munten en ik had het superleuk gevonden als ik zo'n speciaal kussentje daarvoor had gehad. Ik heb voor mijn beide kids een knuffeltje gebruikt om die muntjes op vast te pinnen. Maar wat zouden jullie als eerste aanschaffen als het mogelijk was geweest?
jaa idd die muntjes een kussentje ervoor is idd een erg goed idee! Ik deed het op en soort kussentje van de hemel. Idd buikbanden rompertjes verschillende geboortekaartjes rompertjes euuhh misschien ook een pakje? Een hemel voor de ledikant bijv onderaan of de zijkanten ik bedoel die kenarlar waar wel is antel zit daar nazar boncuklari. of een leuke glazen spaarpot in vorm van een nazarboncugu. Misschien ook lakentjes dekentjes. Of yatak ortusu voor de ledikant. gordijntjes?
Ik zou er geen gebruik van maken (vanwege mijn beleving van mijn geloof etc, maar dat was geloof ik al duidelijk ), maar weet wel dat mensen het leuk vinden (zowel Turken als niet-Turken).
Snap ik ook wel hoor.. . Maar denk dat het als NL'se al snel euhm.. hoe moet ik het zeggen.. ik ben er niet mee opgegroeid en heb ook niet echt iets met culturele Turkse dingen dus voor mij is het al sneller 'buiten de deur gezet' haha en zie het dus enkel als bijgeloof.. Snap wel dat mensen het voor de sier of gewoon voor de leuk dragen of aan de muur hangen.
Ik niet, maar ik denk wel dat het aan zou slaan. Alhoewel... een buikband zou ik ook wel leuk vinden. En andere dingen als cadeautje. Ook voor Nederlandse vriendinnen.
Hallo dames, Ik zou het leuk vinden om mij bij jullie te voegen. Wij zijn allebei turkse. Dus ook turks opgevoed en kan ook turks koken. Ik ben geboren in nederland, mijn man in Turkije. We zijn sinds 2006 in Belgie. Dus ook in 2006 getrouwd. Ik kom uit Karaman en mijn man Sivas. In 2008 is ons zoontje Isa geboren en aan de 2de denken wij nog niet.
Hey nazli welkom. Jou had ik eerder ook al gesproken toch? bij Thee met baklavas Wat toevallig hihi ik ben ook in nl geboren mijn man in turkije wij zijn ook in 2006 getrouwd en ook uit sivas haha maar wonen dan in nl in plaats van BE. Volgens mij komt jou man uit de zelfde plek als ons uit Sivas. Waar kom jij vandaan uit Karaman. Wij hebben ook een sivas karaman combi in de famillie hihi (broer en schoonzus) Hoe gaat het verder met Isa? Idd het thema blauwe oog vinden niet-turkse mensen ook soms erg leuk. En ik denk dat het als Turk zijnde ook leuk is om cadeau te geven aan iemand anders. (geen turk dus)
Umm idd ja denk ook omdat je niet met de Turkse cultuur bent opgegroeid het snel ''buiten de deur valt'' hoe gaat het met jullie? En je zwangerschap? Ben je misselijk, moe etc