Turkse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SushiLover123, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Hi dames!

Wij zijn terug van vakantie! Heerlijk genoten en kunnen er weer tegen aan..

@Nazli
    Welkom meid! Waar kom je inderdaad vandaan uit Karaman?
    Hoe is het leventje in Belgiƫ??

@MamavanBatuhan
    Hoe gaat het met jullie? Batuhan opgeknapt?

@Ecosa
    Leuk idee..Lijkt mij wel leuk om als cadeau te geven en te ontvangen..Het blijft voor mij ook bijgeloof, maar heeft toch iets leuks..Buikbandjes lijkt mij erg leuk;)
    In ieder geval heel veel succes, en als het allemaal zover is horen we het wel van je!:)

---
    Wij zijn aan het voorbereiden voor Arda's feest! Zondag wordt hij 1 jaar! Superspannend..
    Taart is besteld, slingers/hoedjes zijn gekocht..Morgen nog zijn verjaardagscadeau halen..:)Heb er helemaal zin in..MIjn klein mannetje wordt groot;);) ennn, hij heeft al 7/8 stapjes gezet los, dus hooooop ook echt dat hij op zijn verjaardag kan lopen..

Verder begint Arda volgende week voor het eerst op het KDV..het zit me niet zo lekker, maar eens moet het gebeuren..
    Deze week is zijn wenweek en morgen moet hij een hele dag draaien:(:( Ik hoop echt dat alles goed zal gaan..

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hey elam welkom terug lieverd,

Wat super fijn dat je vakantie leuk was en dat jullie hebben genoten. Oefff spannend haha Arda alweer bijna 1 :D Wat voor taart heb je besteld? Wat super goed dat hij al een paar stapjes los kan zetten. Wat ga je hem cadeau geven. Met batuhan gaat het iets beter elhamdulillah. Maar hij heeft nog steeds!!! last van die bovenste tandjes tot bloedens aan toe. Zo zielig

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Het KDV lijkt mij ook moeilijk. Zal vast een kwestie van wennen zijn. Maar ik denk dat het moeilijker voor de ouders zijn dan voor de kleintjes hihi. Hoop dat hij het heel erg naar zijn zin zal hebben.

4. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    He lieverd!
    Ja spannend he..Batuhan straks ook bijna 1 toch? Hij is toch van februari?
    We zitten met het cadeau..willen hem geen speelgoed geven, want hij speelt er niet mee..het is nu alleen gooien;)
    Eventueel wel iets waarmee hij later kan spelen, maar nog niet nu..
    Heb geen flauw idee..
    Fiets hadden we aan gedacht, maar dat krijgt hij al van oma en opa..Dus morgen wordt het goed zoeken..Enig idee??

Wat vervelend van de tandjes..Arda heeft nu ook last van tandjes..Behoorlijk aan het kwijlen en hangerig..zoveel poepluiers..maar gelukkig geen koorts..
    Ik hoop dat het bij beide snel over gaat! tandgel helpt niet echt hƩ?
    Ik geef hem nu af en toe van die sinaspril (zo heet het geloof ik), i.p.v een zetpil bij pijn.. Dat helpt wel heb ik het gevoel!

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik kom uit Kazim Karabekir.
    Ik heb geen familie in Belgie, dus saai iig.

Alvast gefeliciteer met de verjaardag van Arda.
    Isa is nu 19 maanden en meid het gaat echt snel.
    Ze worden snel groot, geniet ervan.

KDV, Zal moeilijk zijn voor je, maar als het moet kan je er niks aan doen. Hopelijk gaat hij er naar zijn zin hebben.

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    @ Elam: alvast gefeliciteerd met de kleine Arda! Oohh echt het wordt een prachtige dag zondag, let maar op! Ik had bij Elena's eerste verjaardag de tranen in mijn ogen staan. Heb alles zo intens beleefd, alles kwam weer naar boven en ik was de hele dag dankbaar!

Weet je wat een leuk kado is? Een loopauto of een driewieler met een duwstang erachter. Elena heeft ze beiden gehad en was er erg blij mee!

Elena en Arda gaan ook naar het KDV, al vanaf dat ze 3 maanden oud zijn. Ik, maar vooral de kids vinden het geweldig! Tenminste, Arda kan er dan nog geen mening over geven maar hij wordt de hele dag vertroeteld en ziet er erg tevreden en blij uit als ik hem ga halen. En Elena speelt er heerlijk en vaak wil ze niet eens mee naar huis :). Ik heb er nooit moeite mee gehad om ze naar het kdv te brengen, ik vertrouw ze daar. Ga op je gevoel af zou ik zeggen, sterkte! :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Bijna ƩƩn jaar! Wow! Spannend hoor! Alvast veel plezier!

En de 'angst' voor het KDV ken ik ook. Ilias gaat 8 januari een paar uurtjes oefenen en de 11e nog een keer. De 18e wordt zijn eerste echte dag. Dat is al zo dichtbij! :(

Ik kreeg gisteren een mailtje van mijn broer in Istanbul. Het geboortekaartje met foto's is aangekomen. Hij schreef dat hij het leuk vond om dayi te zijn geworden. Was ie al, van het dochtertje van onze andere broer, maar nog niet van een jongetje dus. :D
    Nou ja, in ieder geval goed te weten dat de kaartjes zijn aangekomen daar.

Zou iemand een antwoord voor mij naar het Turks kunnen vertalen?

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Bedankt voor je e-mail. Het gaat erg goed met Ilias. Wij hopen dat het ook goed gaat met jullie. Onze vader is vanmorgen vertrokken naar Istanbul, dus misschien kunnen jullie elkaar ontmoeten. Hij blijft eerst een paar dagen bij <mensen>.
    Doe de hartelijke groeten aan <namen van zijn vrouw en kinderen> en wij wensen jullie ook een gelukkig Nieuwjaar.

Emailin icin tessekurler. Ilias cok iyi. Insallah sizler de iyisinizdir. Bu sabah babamizi Istanbu 'a yolcu ettik. Once bir kac gun (mensen) kalacak.

(namen van zijn vrouw en kinderen) sevgiler ve selamlar, yeni yilinizi kutlar mutluluklar dilerim yeni yil icin.

Hoop dat het goed is zo.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja! Heel erg bedankt! Alleen moet ik bu sabah veranderen in 2 gun once, want m'n vader zit er inmiddels al. :)

10. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    dames

even een vertaal vraag:

wie weet hoe je BOVENLAKEN in het Turks kan zeggen?
    en als je er geen 1woord heb hoe kan ik het beter uitleggen?

hoop dat jullie hetwel weten want ik kom er niet uit :D
    heb al de online woordenboek gebruikt maar helaas :(

bedankt alvast :)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ustcarsaf???

12. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    Hey Dames,

ik ben nieuw hier :) zelf ben ik half Turks en mijn man is Turk.
    ik ben opgegroeid in Belgie en voel me ook wel helemaal belgisch :)

we hebben een zoontje van 7 maanden en 2 weken en nu ben ik zwanger van een meisje :)

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ja maar zoiets als ustcarsaf bestaat toch niet in het turks????
    hoe noemen ze het in het turks. ze hebben daar vast een naam voor. ik dacht eerst aan pike maar weet niet of dat hetzelfde is als bovenlaken.

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    #514 nazli21, 31 jan 2010
    Laatst bewerkt: 31 jan 2010
    Hey welkom Missc
    In welke stad woon je in Belgie, Ik zelf in Deurne..
    Wat leuk zeg,, een zoontje en een dochtertje!!!

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Pike is gewoon een dunne laken voor in de zomer, misschien bedoel je dat ofzo..

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    nou ben ergens ik zon uitzetlijst bovenlaken tegengekomen.
    maar weet niet waarmee ik het moet vergelijken
    ik ken dat helemaal niet.
    enige laken dat ik wel ken is dat wat je om je matras doet dus de hoeslaken.
    nou probeer ik er voormezelf achter te komen wat ik me dan bij een bovenlaken moet voorstellen
    omdat je de eerste 2jr geen dekbed mag gebruiken
    stond er bovenlaken en dekentje
    ik dacht als ik het turkse woord ervoor ken dat het me dan wel duidelijk zou zijn maar kan het nergens vinden
    vandaar dat ik het maar hier heb neergezet

17. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie

Wij wonen in Brussel

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Welkom MissC!
    Nisa, ik zou gewoon 'laken' pakken hoor. Ik gebruik 'bovenlaken' ook nooit. Voor je baby'tje moet je een dekentje en een lakentje hebben. That's it.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb voor mijn zoontje gewoon een dekentje gebruikt.
    Dekbed is idd tot 2 jaar afgeraden..

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dat is ver van mijn stad.

Deel Deze Pagina