Ja heb vorige week de 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit en we verwachten InshaAllah een zoon! Buikje groeit flink, merk dat ik al een stuk dikker ben dan bij mijn dochter.
Oh wacht, nu snap ik het! Je zegt dat, omdat je wéét dat het een jongetje is en inşallah slaat op het krijgen ervan... hehe, ik dacht dat je het geslacht nog niet wist en dat inşallah daar op sloeg (zo van "als Allah het wil, wordt het een zoon". Nou, gefeliciteerd dan!
oooww neee.. het was niet dat ik ontzettend naar een zoon hunkerde hoor haha, dat zou wel heel erg zijn . Het was inderdaad duidelijk geworden bij de 20 weken echo. Dank je voor de felicitaties! Moet er nog wel aan wennen hoor, een kereltje.. heb nu alleen mijn dochter natuurlijk en nooit een broer of broertje gehad dus ben nog helemaal een leek op jongens-gebied. (en dan kwam mijn man met: 'Je kent mij toch!' ja ja )
Ja nou... er zijn mensen die echt serieus teleurgesteld zijn als het geslacht van het kindje iets anders is dan ze wilden... Oh, alvast een tip voor jongetjes: Die plassen bij het verschonen recht omhoog. Het liefst richting papa, mama of hun eigen gezichtje.
hey Turkse mama's , ik ben zwanger van een meisje en ben op zoek naar een mooie moderne Turkse naam! ik hoop dat iemand hier wat ideetjes heeft .... groetjes
Onze dochter half nl en half turks heeft de naam Irem Melissa gekregen..beiden turks al is Melissa ook een nl naam. Succes!!
Als Ilias een meisje was geweest, hadden we haar Dilara genoemd. Niet alleen omdat we het een mooie naam vinden, maar ook omdat zowel Turken als Nederlanders het meteen goed uit zouden spreken. Yade vind ik ook wel mooi, maar Turken zouden JA-dèh zeggen en Nederlanders zouden er waarschijnlijk DJEED van maken. Of JA-duh. Bedankt voor de stemmen!
Tuana is toch geen Turkse naam? Met twee klinkers achter elkaar? Kan wel dat ze er een zachte g tussen zetten...
Dankzij google kwam ik op deze site: blogcu.com Tuana komt dus van het farsische woord Tevana MissC, kinderen van vriendinnen van mij heten (ik noem alleen de moderne namen ) : Ayla Yıldız Gizem Aylin Sena Rana (maar dat is eigenlijk arabisch niet turks) Elif
İk vind Aylin, Alara, Dilara, Aleyna mooi. Oef meiden ik ben er helemaal naar van; ik kwam hier (sophia kinderziekenhuis) een Turkse mama tegen, met een kindje die precies zo oud is als Batuhan ook de 21 ste geboren. Het kindje had helemaal niets liepzelfs goed vooruit met zijn ontwikkeling. Een maand geleden heeft hij 41 graden koorts gehad. Hij is toen opgenomen in het zh ter observatie. Daar is zijn hart gestopt met kloppen en moesten ze 3,5 uur reanimeren volgens mij. Het kidje ligt nu op de intensive care. De artsen weten nog steeds niet wat het was. Ze zeggen dat hij hetwaarschijnlijk niet lang zal redden. En als hij het red denken ze dat hij gehandicapt zal zijn. Er is een MRİ gemaakt en daar zagen ze dat er hersenbeschadiging is. Willen jullie dua doen voor dit kindje
Meiden ik heb ff een vraag aan jullie. Wij zijn te laat met ons zoontje van 6 maanden op te geven bij het Turks consulaat. Nou las ik ik op e-konsolosluk.net dat je een boete moet betalen als je je kind niet binnen de wettelijke termijn van 60 dagen aangeeft Wij hebben Elena ook pas aangegeven toen ze een bijna een jaar oud was, maar toen geen boete ofzo gehad? Heeft iemand hier ervaring mee?
Umm dankje wel schat. Met Batuhan gaat het elhamdulillah goed. Ze zijn bezig met allerlei onderzoeken. Hij heeft net een uitgebreide gehoortest gehad en die was goed. Nu de rest van de onderzoeken nog. o.a metabolisme, chromosoom, DNA, genen, stofwisseling etc. Maar het is gisteren niet gelukt om bloed te prikken het drupt heel traag dus moet het straks door een arts van de ic of de aneste... Nog wat weet niet hoe je dat typt. Via de ateriele lijn ofzoiets. Dat ene vat bij je pols. Dus alle smeekgebeden voor Batuhan zijn ook van harte welkom. Ik hoop dat al het bloedprikken lukt en de echo van zijn niertjes morgen, we in de middag naar huis kunnen