Turkse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SushiLover123, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. namya

namya Niet meer actief

zie onderstaande reactie

2. namya

namya Niet meer actief

musa en efsa

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Efsa, Duha en Huma? Nog nooit van gehoord! Ik ken wel Efsan, maar Duha en Huma? Tja, het zal vast wel wat betekenen maar ik denk dat veel Turkse mensen nogmaals zullen vragen "hoe heet je kind?"

Ik zou bij Isa voor Musa gaan, op de een of andere manier vind ik dat een goede combi. Ik vind het geen mooie namen, op de een of andere manier vind ik het te oubollig klinken. Maar ieder zijn eigen mening toch? Succes met namen zoeken, ik weet hoe moeilijk dat is! :)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gaat het al wat beter?

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    nee Lady, ik ga denk ik binnenkort naar mijn moeder, dan kan ze op Isa passen en ik dan slapen... Ik heb echt alsof ik slaaptekort heb.. Nog steeds misselijk. Benn het nu al zat.. pfff

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij gaan toch voor Musa..

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    welkom Namya

8. namya

namya Niet meer actief

meteen maar een vraagje,

ik heb ooit eens sarma gegeten van een oudere vrouw (schoonmoeder van een vriendin)

en zij maakte het met bulgur ipv rijst, mijn vriendin weet het recept ook niet, oh het was ook lekker pittig...

iemand daar het recept van misschien en dan vooral welke bulgur te gebruiken en hoe klaar te maken.

9. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hetrecept is het zelfde als met rijst
    maar ik doe het gemixd witte rijst en bulgur heerlijk !!!!!!!!!
    gewoon bulgur de grootte maakt niet uit
    niet de allerfijnste maar die voor pilav is ok
    ow ik wil ook
    heb er al tijden trek in maar ben te lui om te maken :)

10. namya

namya Niet meer actief

heb ik juist die fijne in huis gehaald die je ook voor kisir gebruikt *rolleyes*

wilde het morgen proberen maar dat wordt een andere keer dus

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij zij pas verhuisd en hebben nu een hele fijne keuken. Ik vond het verschrikkelijk te koken in het andere huis, maar nu heb ik veel meer zin om uitgebreid te koken. Ik zal een mijn Turkse kookboek opzoeken...

12. namya

namya Niet meer actief

wij hadden in het vorige huis geen oven, wel een combi magnetron maar werkt niet even goed als een oven vindt ik

nu we een oven hebben is meneer namya veeleisend geworden hoor haha *grapje* maar heb hem wel verpest met al die verwennerijen, zelfgebakte taarten, koekjes en nog maar te zwijgen over al dat lekkere vlees , vis en kip uit de oven

vindt eten uit de oven trouwens vaak lekkerder dan eten van het fornuis, typisch he

ik vindt het ook heerlijk om te koken, vooral de mediterrane keuken maak ik vaak, heb zelf ook mediterraans bloed plus heb lang in italie gewoond dus die keukens liggen me gewoon

wat ik trouwens onwijs lekker van de turkse keuken vindt ik kadayef HMMM en vooral warm uit de oven zoals je ze in turkije krijgt...ik wil daar ook nog wel eens een lekker recept van

en ja ik heb wel kookboeken maar leer het toch liever van een ervaren persoon dan van een boek

13. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ow maar dat maakt niet uit hoor!!!
    bulgur is bulgur;) het zit er toch in dus rollen maar die sarma ahaha

14. namya

namya Niet meer actief

vandaag uit eten dus wordt morgen

15. namya

namya Niet meer actief

als we foto's laten zien van onze kinderen mag mijn sexy mini man niet ontbreken 8)

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier hetzelfde verhaal!
    Hier ook. Alleen is het grote nadeel dat je voor die keukens erg lang in de keuken staat. Da's handig als je niet werkt, maar ik werk 4 dagen per week.... :(
    ME TOO!!! :D
    Klopt, maar die heb ik niet. Mijn moeder is Nederlands. Zij heeft wel een aantal dingen geleerd van mijn yenge, maar echt uitgebreid niet. Blijft bij dolma biber, patlican, türülü, imam bayildi en dat soort gerechten. Oja en köfte natuurlijk. Lekkerrrr!!! Alleen heb ik daar mijn eigen recept van verzonnen. ;)

Verder geen Turkse familie hier in Nederland en ook niet veel kennissen...

17. namya

namya Niet meer actief

hmm misschien de andere turkse kooktalenten hier in dit topic die het ons willen leren

ik werk niet dus ik heb gelukkig ook de tijd voor koken :)

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zou ook wel een thuisblijfmama willen zijn.... Nou ja, ik zou méér thuis willen zijn. Maar ja, de hypotheek moet betaald worden...

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik doe ook mixen witte rijst en bulgur..
    Op de verpakking staat ook pilavlik bulgur op..
    hmm ik ben ook gek op sarma...

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    namya, knappe zoontje heb je.. Hoe oud is hij???

wij hadden vroeger ook een hele kleine keuken, waar maar 2 personen in pasten.. Nu hebben we een grotere keuken, dus dat is zeer handig.. OOk als er visite komt is het veelbeter..

Gisteren mijn 1ste echo gehad. en we hebben gelukkig het hartje horen kloppen. Ik kan nog steeds niet genieten.. Te misselijk en moe.. Sorry voor klagen.. maar ik ben gerustgesteld nu ik het echo zag.. Hopleijk mag ik binnenkort genieten..

Deel Deze Pagina