Duchess@ We gaan 1 weekje naar Antalya ( naar een hotel). De rest van onze vakantie zijn we in Karaman (konya). Lady@ Wist niet dat watterpokken zoo erg kon zijn. Beterschap.. Hoop dat het snel overgaat. Ik wou zeynep in badje doen.. Zag dat ze rode plekken had bij haar rug en borst. Ik gelijk de HAP gebeld. De dokter zei dat het geen waterpokken waren.. Maar wat zie ik net ze heeft een rode bult op haar been Ik kijk het even aan als het meer wordt ga ik wel naar mijn eigen huisarts. Nisa@ Mijn schoonmoeder woont 3 km ver van mij.. O mijn god dit vind ik al erg.. Laat staan bovenverdieping. ''allah sabir versin''
Schaam je maar niet hoor! Ik moest ook huilen de eerste keer. Heb je de beentjes goed gemasseerd nadien? Schijnbaar zeggen ze dat niet overal erbij, maar als je meteen na de prik de bovenbeetjes stevig masseert, heeft ze er later veel minder last van. En verder gewoon veel 'fietsen' als ze last heeft. Het is namelijk spierpijn en dan helpt beweging het beste. Succes!
Wel jammer, dat je in het flat van je schoonmoeder woont.. Je schoonmoeder moet wel haar grenzen kennen.. Maar in TR komen ze meestal zonder afspraak aankloppen..Maar wat zegt je man ervan, als ze elke dag bij jullie komt.. Jullie hebben ook recht op privacy hoor.. En heb je ook schoonzussen?? Gelukkig woont mijn schoonouders in TR.. 2 jaar geleden kwam mijn schoonzus uit TR bij ons wonen. Om hier te gaan studeren.. Maar we hebben nu ruzie, dus ze is weer weg bij ons.. OOO wat was ik blij zeg.. Gelukkig steunde mijn man me met de ruzie.
Hier zeggen veel mensen als je ergen trek in hebt, moet dat ook gelijk eten.. Maar waarom juist weet ik niet.. Ik geloof er ook niets van.. Ik heb echt over al trek in, vooral eksi erik met zout.. maar die zijn ook duur zeg.. Ik mag mijn haar ook niet knippen van mijn moeder en tantes, omdat ze zeggen dat je cocugun omru kisalir.. Ik krijg nu dode punten.. tot november mag ik mijn haar dus niet knippen:x
lady, wat zielig zeg voor Ilias.. Hij is ook niet zo oud he.. Kan je dat zo vroeg al hebben?? Gelukkig heeft hij nu minder last van.. Beterschap en knuff van ons..
Nisa, hebben jullie geen mogelijkheid om te gaan verhuizen naar een andere huis??? Dan ben je verlost van je schoonmoeder..
Bah, wat een onzin! Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, was ik bij mijn tante in TR. Die was natuurlijk heel blij, maar de rest van de week mocht ik niet: - Met mijn knieën opgetrokken zitten (want dan kwam de baby in de verdrukking) - Niet met mijn benen uit elkaar staan (want dan kon de baby er uit vallen) - Geen dingen van hoge plankjes en zo pakken (waarom weet ik niet meer, maar dat zou ook slecht zijn voor de baby) Maar ondertussen moest ik van haar wél de hele dag thee drinken, wat eigenlijk ook niet goed is, want te veel cafeïne is ook niet goed. Dus ik hield het zelf bij 4 glaasjes per dag. Maar dát snapte ze dan weer niet.
Lady@ oeps vergeten te schrijven ben wel geweest naar de HAP. Hij heeft gekeken dus. Nazli@ Precies de zelfde verhaal. Ik mocht ook niet mijn haren knippen/verven enzo. Omdat dan iedereen in gelooft ga je automatisch meegeloven. Ik had ook niet laten knippen. Om mij god ik zag er niet uit naar de bevalling Waar kom jij vandaan uit Turkije eigenlijk?
Bij mijn eerste zag ik er ook niet uit hoor. Had mijn haar 1 jaar lang niet geknipt. En mijn haar pluisde helemaal, er zat voor de zwangerschap ook verf op en de uitgroei was helemaal lelijk.. Had ook lichter geverft. Maar nu heb ik gelukkig donker haar, dus zie je minder.. Ik kom uit karaman, mijn man uit sivas.. En jij?
LadyXochi, ze hadden het wel gezegd ja van het masseren, maar Yasemin vond het echt helemaal niet prettig, ze ging nog harder huilen toen ik dat deed. Heb haar beentjes verder met rust gelaten en volgens mij valt het wel mee. Vanochtend vond ze het een beetje vervelend met verschonen en een broek aan doen maar nu al niet meer. Ze heeft er weinig last van, beetje verhoging en vanochtend merkte ik dat ze zich niet zo lekker voelde maar nu is ze weer als voorheen. Alleen kon ze vanmiddag niet goed slapen. Roosje, lekker zeg. Vind je 5 weken niet te lang? Wij gaan 2 weekjes, een weekje bij mijn schoonfamilie en een weekje in een hotel. Nazli, wat vervelend zeg dat je ruzie gekregen hebt met je schoonzus toen ze bij jullie woonde. Ik moet er ook echt niet aan denken schoonfamilie in huis te krijgen... Toen wij nog in TR woonden, hebben we even samengewoont met mijn schoonbroer en zijn vrouw. Dat werkte ook niet goed. (nu kan ik het sowieso niet vinden met haar overigens) Lady dat hoge dingen pakken mocht ik ook niet van mijn man in de zwangerschap. Nu vond ik dat ook niet altijd even prettig aanvoelen aan mijn banden! En thee... tja dat wordt daar zoveel gedronken he... Ik drink het vrij weinig want kan er nooit zo goed van slapen... hahah.
Duchess@ Meestal gaan wij 3 of 4 weken, maar vorig jaar zijn wij ook niet geweest. Volgend jaar gaan wij ook niet.. Dus we dachten dit jaar kunnen we best langer gaan. Nazli@ Hemsom!! Ik ben ook Karamanli
Yoehoeeee, er wordt weer volop gekletst hier..leuk hoor! Alle nieuwe dames welkom!! @Lady Leuk hoor je lijst..Wij zijn beide Turks Wat een hoop karamanli/konyali hier kom zelf ook uit Konya..maar manlief uit Trabzon.. @Duches idd helemaal niet schamen hoor..De eerste prikjes zijn erg..daarna wen je er aan, maar het doet je toch altijd pijn als ze zo huilen.. Onze Yasmin krijgt het 28 juni..hoop dat het zal meevallen.. vorige week zijn we nog gaan wegen..ze groeit super..al 5 kilo en 300 gram met 6 weekjes..
Hey wat cool die lijst , zie het nu pas. Moet even teruglezen hoor.. hier trouwens totaal geen last van bijgeloof heb ik gemerkt. Mijn man heeft vorige week mijn haar juist afgeknipt van iets boven mijn billen tot net op mijn schouders! Was lichtelijk kwaad want wilde maar een klein stukje eraf (waarom mag je het eigelijk niet knippen dan volgens dat bijgeloof?) Verder laat ie me enorm bikkelen, vandaag nog een paar km heen en paar km terug naar het ziekenhuis gelopen en laat me nog gerust met vuilniszakken van 3 hoog naar beneden slepen Twijfel of ik nu wel met een 'echte' Turk ben getrouwd haha Beterschap met Ilias trouwens!
Whaaaaaaaaaaah! Een Laz! Mijn oma komt uit Rize. Dank je, Umm Het gaat al beter met hem. Hij zit nog wel onder, maar geen koorts meer en hij lacht en is weer bijna helemaal de oude. Morgen gaat ie weer naar het KDV en ik ga weer werken. Elam, ik heb mijn lijst hiero aangepast. Maar ik wacht nog even voor ik een nieuwe versie online zet, want misschien moeten er nog andere dingen aangepast worden.