Turkse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SushiLover123, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zooo Elam, dat is grooot! Wat was haar geboortegewicht?
    Wij zitten nu met 9 weken bijna op 5 kilo haha.. Ze was 3290 met de geboorte.

Ohhh Umm! Dat hij je nog met vuilniszakken laat slepen enzo zeg?
    Ik zou dat zelf eigenlijk niet meer doen denk ik. Maargoed ik had rond die termijn al 6 weken weeën.
    Mijn man is ook echt niet zo, die vind zelfs dat ik dat nu niet hoor te doen, is meer een mannenklusje. :p Hahaha.

Erg leuk dat er meer gekletst wordt hier Dames!!!

2. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ow nee hoor tis niet zo dat ze elke dag voor de deur staat.
    ze komt denk ik nu eens per maand ofzo dus dat verhuizen hoeft gelukkig niet hoor :D maar nu is echt elke keer te veel door dingen uit het verleden;)
    maar als ze komt gaat ze gewoon niet weg :) en ik denk straks als de kleine er is dat ze dan wel zal proberen elke dag te komen maar ik zal wel duidelijk maken dat dat echt niet hoeft ;)
    mn man denkt er precies zo over als ik dus dat scheelt ;)

idd. sjouwen met vuilniszakken zou ik ook niet doen hoor
    en dat dingen pakkenvan hoog /strekken dat mocht ook niet van mn dokter dus miss. dat daar wel logica inzit :)

en dat haren knippen dat hoor je echt overal!!

@erik: ow meid hier is het echt goedkoop zal ik een paar kg-tjes opsturen ;)

3. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Nazli@ Coglu Koyu ik weet niet of je het kent. Is wel vlakbij Kilbasan. En jij?

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hmm Coglu koyu weet ik niet.. Kilbasan weet ik wel.. Ik ben van Kazim Karabekir..

5. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    @Lady
    Prima meid..zie het wel verschijnen..:)
    Eigenlijk zijn er echt heel veel dames, jammer dat niet iedereen tijd heeft om mee te kletsen (inclusief ikzelf :p)

@Duches
    Ja, de arts vond het ook super voor 6 weekjes..Ze is met 3220 geboren..Maar ze krijgt flesvoeding, dan komen ze wslijk sneller aan toch? Met bv weet ik van Arda dat het ook minder snel ging..ze ligt nu heerlijk in de box te slapen op haar buikje en ik durf haar niet alleen te laten..anders was ik ook zo mijn bedje ingedoken..Echt een smeltmoment..wat is ze toch lief..:)

Ik ga maar weer eens proberen een foto te plaatsen..:)

6. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Kijken of het nu wel lukt...

Op deze foto's is ze 4 weekjes, dus bijna 3 weken terug:

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wow Elam! Dan nog vind ik het erg veel hoor haha.
    Ze vonden dat Yasemin al zo veel groeide. Met BV houden ze 100 gram per week aan. Yasemin kwam in het begin 250 tot 300 per week aan, nu juist weer weinig in kilo's maar veel in centimeters.

Ik ben nog steeds benieuwd naar een foto dus kom maar op!! :D

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooh wat een mooi meisje!!!! :) En wat een haartjes zeg! Mooooi!
    Dat truitje heeft Yasemin ook. :D Hihi!

9. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    en nog een:

10. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    @Duches
    dank jewel meid..En het truitje>> echt hema :) haha
    Yasmin is in haar eerste week ook niet afgevallen, wat je vaak wel ziet..dat ze toch wat kwijt raken en onder het geboortegewicht komen..
    geef sinds kort echt volledig flesvoeding..dus voorheen heeft ze tot ongeveer 4 weken volledig bv gehad,..ze is erg goed aangekomen, maar vind haar niet flink ofzo..ze is 56 cm..

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Elam wat een knappe meid!!!

Yasemin was idd wel veel afgevallen in de eerste week. Eigenlijk meer dan normaal (ivm extreem hoog bilirubine gehalte)
    Ik vind Yasmin er toch best flink uit zien op die laatste foto maar misschien ligt dat aan mij. :D
    Yasemin is 57 cm lang nu (vorige keer meten maar 50) en weegt dus 4690.
    Waarom ben je gestopt met borstvoeding als ik vragen mag?

12. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    @Duches
    Haha, jah zij heeft bolle wangetjes, maar voor de rest vind ik haar niet flink, waarschijnlijk omdat ze lang is..En de foto's zijn van dichtbij genomen..:)
    Ben jammer genoeg gestopt met bv, omdat ik voor mijn rugklachten medicijnen moet innemen..Bij Arda heb ik dit 6 maanden niet gedaan en heb onder andere hierdoor ook in de ziektewet gezeten..
    Ik wil nu niet weer de ziektewet in vanwege mijn rug..Wil zo snel mogelijk mijn baan weer oppakken..

13. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Arda was ook heel veel afgevallen..En zijn geelheid ging pas met 10 weekjes over..Zijn bilirubine gehalte was ook heel hoog..we moesten met hem echt zo vaak bloed laten prikken, was zo zielig..
    Uiteindelijk lag het gewoon aan de borstvoeding..Maar arm kind, hij heeft veel blauwe plekjes op zijn handjes gehad door het prikken :(:(

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Elam wat balen dat je daardoor niet door kon gaan met borstvoeding. :(
    Maar begrijpelijk hoor!

Hier ook heel hoog bilirubine gehalte gehad.. Helaas door een erg slechte kraamhulp die het niet herkende. :( Zelfs toen ik vroeg of haar ogen niet heel erg geel waren, zei ze dat het niet zo was!!
    Tot ik een nieuwe kraamhulp kreeg en die zei meteen, wat is dít!!!! Die heeft meteen de VK gebelt en nog geen half uur later belde de VK me met de uitslag van t bloedonderzoek en moesten we met spoed naar t ziekenhuis. Bah was zo in paniek. :(
    Ze zat net op de grens van wisseltransfusie en hersenbeschadegingen... gelukkig hadden ze een nieuw systeem in t ziekenhuis!! Een bedje waar ze op de lamp lag ipv onder en dit werkte echt heel erg goed.
    Moesten toen nog afwachten of ze er wat aan over gehouden had, maar de controle met 4 weken bij de kinderarts was helemaal goed dus ze verwachten gelukkig niet dat ze er wat aan over gehouden heeft.. godzijdank...
    Hier werd het bloed trouwens telkens in t hieltje afgenomen. Was zo zielig ook. Bah! :(

15. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje wat vervelend zeg..en dat ze het niet herkende..vooral in de oogjes is het meestal zo opvallend, dat je niets anders dan hoge bilirubine kan denken..
    terecht ook je paniek!! Dat is echt schrikken..Gelukkig gaat het nu goed met je meisje..:)
    Bij ons was het dan net geen ziekenhuis, maar mocht 4 dagen geen borstvoeding geven..toen werd zijn gehalte lager..uiteindelijk was het dus de borstvoeding..maar het heeft zo lang geduurd tot ze met deze oplossing kwamen..en het prikken was eerste 2 keer idd in het hieltje, maar daarna steeds van zijn hand..en dat dus tot ongeveer 10 weken en dan pas zo'n oplossing..soms vind ik de zorg in Nederland zo tegenvallen..

Ik vind het ook heel erg jammer dat ik niet door kan gaan met borstvoeding..aan de andere kant probeer ik het positief te bekijken, want Arda vraagt nu ook zoveel aandacht..Met borstvoeding was dit ook best lastig..Arda hing steeds aan me en deed de raarste dingen om mijn aandacht te krijgen..ach jah, alles zijn voordelen en nadelen..

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat raar Elam dat het door de BV kwam.
    Hier was het juist de BV die ervoor zorgde dat het snel beter ging.
    Ik ben zelf erg tevreden over de zorg hier.
    Wij hebben in Turkije gewoont en ik moet zeggen, heb daar heeele rare dingen mee gemaakt....

Enne ach de flesvoeding is tegenwoordig ook goed toch! Wat niet gaat, gaat niet. :)

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hey lieverds,

kom even kort zeggen dat ik er ook nog ben :D super gezellig dat er weer lekker gekletst wordt! Hier gaat het alle lof is aan Allah goed. Ik kom later of morgen uitgebreid reageren en een verslagje doen over ons. We krijgen deze week de uitslagen van de chromossom, DNA, genen, stofwisseling enz enz onderzoeken. Als daar ook alles goed is hopen we met de wil van Allah. En verwachten de artsen dat het helemaal goed "komt" met batuhan. Het is al goed ik bedoel dat we zich verder niet te veel zorgen hoeven te maken over zijn ontwikkeling. Dan nog 1 MRI en als die ook goed is.... *hoopt met tranen in haar ogen verder* ik ben vandaag 23 geworden. Een hele grote bigsmile zoals elke ochtend van batuhan gekregen! We zijn zo trots op hem dat hij zo vooruit is gegaan. Elhamdulillah!!!!

Ik zei kort Het is weer een heel verhaal geworden hihi. Willen jullie smeekgebedes doen voor batuhan. Dat alle onderzoeken goed zijn en alles goed gaat met onze kanjer!

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gefeliciteerd meis, en zal zeker smeekbedes doen voor jullie mannetje.. enorm spannend die uitslagen!

Duchess, wat een verhaal zeg! Vooral na het hele verloop van je zwangerschap etc, hoop toch wel dat je een klacht hebt ingediend tegen die kraamhulp?

Elam, wat een prachtig meisje MashaAllah! (ennuh, hier nr 3 met dat truitje haha)

Dat over die vuilniszakken :p, mijn man is erg weinig thuis vanwege zijn werk en heb weinig kwaaltjes gelukkig.. alleen heb ik soms het idee dat hij een beetje vergeet dat ik zwanger ben haha. Nu heb ik bijv gezegd dat hij de zakken weg moet gooien, maar ondertussen staan er dus weer 3 bij de voordeur en kan daar echt niet tegen (gaat stinken en er komen vogels op de gallerij) dus ga het zelf wel weer weggooien (in etappes).

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oja? Bij ons 150. Maar het varieerde wel veel. Tussen 125 en 250 gram.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    mamavanBatuhan, ik hoop dat alles goed gaat met jullie knappe man!!!!
    En gefeliciteerd met je verjaardag.

Umm, ik heb idd een klacht ingedient tegen de kraamhulp. 2 zelfs. 1 via het evaluatieformulier en 1 via de verloskundige die dat door moet spelen naar het kraambureau.
    Ik heb het er echt zo moeilijk mee gehad, idd door alles in de zwangerschap kon ik dit niet meer dragen. Ben helemaal doorgebroken toen. Gelukkig gaat het nu weer goed met ons meisje én mezelf.
    Doe je wel voorzichtig met tillen!

Lady, ja hier zeiden ze maandag dat ze 100 gram als onderlijn aanhouden.
    Ik vind het ook vrij weinig. Wij zitten als je het gemiddelde neemt op 160 gram per week.
    Maar de laatste 4 weken is ze dus veel minder aangekomen dan de eerste 5, toen ging ze erg hard.

Ik ben vanavond wezen sporten (aquarobic) wat is dat zwaar.
    Ik ben helaas heeeel veel aangekomen in de zwangerschap en wil dat er weer graag af hebben....

Deel Deze Pagina