Turkse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SushiLover123, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    MamaVbatuhan@ Gefeliciteerd met je 23e verjaardag..
    Ik dacht al waar is ze.. Je was ook niet meer op msn de laatste tijd.
    Ik hoop ook dat alle uitslagen goed zijn.. Kus voor Batuhan..

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mvbatuhan, gefeliciteerd met je verjaardag.. heb je de uitslag van batuhan??? hopelijk is het een goede uitslag..

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Dank jullie wel lieverd! Ik heb nog geen uitslagen. Reageer ff snel met mijn telefoon. Sta buiten op mijn 2 neefjes te wachten. Diezitten op een islamitische basisschool en worden met een schoolbus bij een halte afgezet. Ik had ze belooft op te halen. Maar ze zijn al een half uur te laat :( het is erg druk op de weg zeiden ze. Gelukkig slaapt batuhan heerlijk in de wagen. Want hij heeft honger. Ben bang dat als hij wakker wordt gaat huilen van de honger.

Roosje ik ben nog steeds haast elke dag op msn maar zie jou en elam juist niet meer. Dikke kus terug

4. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hallo meiden,

Het is lang geleden dat ik hier geweest ben...
    Dus zal me even opnieuw voorstellen:
    Ik had eerst een andere naam, tatlım, maar nu ben ik dus Esila.
    Ik ben Nederlandse en mijn man is Turks. We wonen in Turkije en hebben een dochtertje, Celile Esma van 19 maanden en ik ben nu 23 weken zwanger van een jongetje :)

Ik hoop nu wat vaker in dit topic langs te gaan komen.

Fijne avond allemaal.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Esila proficiat met je zwangerschap! :)

Waar wonen jullie in Turkije?

6. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Dankje Duchess, wij wonen in Alanya.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Volgens mij wist ik dat al. :D
    Lekker zeg. Wij zijn vorig jaar in Alanya geweest, vond het wel tegenvallen als ik eerlijk ben. Al was de Dimçayi wel heeeeeerlijk.

8. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Haha ja volgens mij had ik je dat al eerder verteld idd ;)
    Je moet de mooie plekjes van Alanya weten, anders begrijp ik dat het tegen kan vallen. Dimçay is idd heerlijk !

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    We zijn er heen gegaan omdat een vriend er woont dus we hebben wel wat gezien. Kwa natuur enzo vond ik het wel erg mooi daar. Alleen het centrum vonden we erg tegen vallen. We zijn daardoor maar een paar keer weggeweest. Gelukkig was het hotel wel echt top.

10. elam

elam Actief lid

26 feb 2009
    311
    0
    0
    Amsterdam
    @mamavanbatuhan
    Allereerst, van harte gefeliciteerd!!
    Kom idd nauwelijks meer op msn..maak de laatste tijd heel vaak gebruik van facebook..:)
    Ik ben benieuwd naar de uitslagen lieverd, hoop dat alles in orde zal zijn..Wat heeft Batuhan toch veel meegemaakt de laatste tijd
    :( geef hem een dikke kus van mij!

@Esila
    Opnieuw welkom dan meid..gefeliciteerd met je zwangerschap..en heel leuk dat je nu een jongetje krijgt..:)

@Umm
    Jij ook al met dat truitje :p
    Maar het is ook zo'n mooi lief truitje toch? :)

@Roosje
    Jij bent ook lang niet geweest hé hier? Leuk dat veel dames weer langskomen..zo wordt er weer eens gekletst..
    Fijn he als ze kunnen lopen! ben je ook weer van dat getil af..Ik was zoo blij toen Arda eenmaal liep..vooral, omdat ik toen ook zwanger was..

@Nazli
    Hoe verloopt jouw zwangerschap meid? en hoe gaat het met Isa?

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Elam, Cok sukur gaat goed met mijn zwangerschap.. Wel een beetje last van misselijkheid,, maar dat mag van mij hoor..
    Met Isa gaat gelukkig ook goed.. Hij kan alleen nog niet praten,, dus gaan we 21ste naar de kinderarts in het kinderziekenhuiz,, voor de controle..

En hoe gaat het met jullie?? Is het niet moeilijk met 2 kleine kinderen,, of is het nog wel te doen??

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wat ik me afvraag he..

Mag je in de Islam je organen doneren??

Er is een topic in de lounge en of wij het mogen weet ik juist niet..

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vond dit via Google:

0123) Wat is het Islamitisch oordeel over donor transplantatie?

Vraag: Ik wil graag weten wat de Islam over donor transplantatie zegt. Bijvoorbeeld als de dokter zegt dat het slagen van de transplantatie 50/50 is.

Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Dit is een onderwerp dat onderzocht is door het islamitisch comittee van jurisprudentie . De volgende uitspraken zijn daarover gedaan:
    Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een persoon te verplaatsen naar een andere plek in zijn lichaam. Zodat de natuurlijke aanleg van de zieke lichaamsdeel hersteld kan worden.
    Het is toegestaan om een lichaamsdeel uit een levende lichaam te transplanteren naar een andere lichaam, als desbetreffende lichaamsdeel zelf groeit en tot de oorspronkelijk staat hersteld (zoals het bloed of huid).
    -Het is niet toegestaan om een lichaamsdeel weg te halen bij een persoon waarbij hij door deze transplantatie sterft of schade aan resulteert (zoals het weghalen van het hart..etc).
    -Het is toegestaan om een lichaamsdeel van een dode persoon te transplanteren bij een levende persoon, als er geen andere mogelijkheid is om de levende persoon te helpen behalve het veranderen van deze lichaamsdeel. Dit kan gebeuren als degene die gestorven is of zijn erfgenamen toestemming hiervoor geven.
    -Het is niet toegestaan om de getransplanteerde lichaamsdelen te gebruiken voor financiële doeleinden. zoals het verkopen..etc hiervan.
    Zaken buiten de bovengenoemde punten dienen voorgelegd en bestudeerd worden. Door moslimgeleerden en deskundigen.
    bron: Islamitische jurisprudentie verslagen

En Allah en Zijn boodschapper weten het beste.

Cyber-imam, St.Alwaqf, Moslim Jongeren Holland

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dus organen doneren mag wel..

En hoe denken jullie over doneren??

15. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden,

Hoe gaat het hier? Ik kan het allemaal even niet bijhouden hoor hehe :) Met ons gaat het prima, straks eindelijk weekend vieren.. mis mijn dochter, wil haar zsm zien :)

@Mvbatuhan, hey meid, wat is er aan de hand met Batuhan?? Hoop geen gekke dingen, heb je een tijd niet gesproken he.. nog gefeliciteerd met je verjaardag.

16. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hoe gaat het met de dames hier??

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Even kort hier.
    Mama van B: Gefeliciteerd!
    Ik ben vóór doneren. Je kunt er een mensenleven mee redden en je hebt er zelf niets meer aan als je dood bent.

Mijn man is donderdag thuis gekomen van 3 weken in het buitenland voor zijn werk. Fijn!
    Met Ilias gaat het goed. Die ligt nu voor de schuifpui te kijken naar een graafmachine die steeds voorbij komt rijden. Erg leuk!
    Gisterenavond bij mijn ouders gegeten. Er waren ook Turkse vrienden. Mijn oude rij-instructeur en zijn vrouw en een amca en teyze van me en hun zoon, van onze leeftijd. Was echt super gezellig!
    Vannacht werd Ilias wakker en moest huilen. Toen heb ik hem de borst gegeven. Dat was om 1 uur of zo? Met als mooie voordeel dat ie pas weer om 8.15 uur wakker werd, dus ik heb uit kunnen slapen en daarna nam mijn man hem mee naar beneden en heb ik nog langer in bed kunnen liggen! Ben er net pas uit. :D

Ik kom een ander keertje weer meekletsen!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heropend.
    Elmo

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk dat het heropend is, wie komt er kletsen? :D

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik is hier! :D

gaan er nog mensen naar Turkije, of zijn er al mensen geweest? (ongetwijfeld).

Wij gaan over 2 weken naar Ankara en Alanya!! Zo'n zin in! Tegelijkertijd ook wel heeeeel spannend om voor het eerst met Irem op vakantie te gaan. Mijn schoonfamilie kijkt er natuurlijk ongelooflijk naar uit om haar nu eindeljk in het echt te zien.

In Ankara verblijven we bij zoals altijd bij mijn schoonouders in huis en in Alanya zitten we anders altijd in een hotel, maar we gaan nu bij mijn schoonzusje in het appartement logeren, op mijn verzoek. Veel fijner om met een baby een gewone badkamer, keuken etc te hebben lijkt me.

Deel Deze Pagina