Turkse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SushiLover123, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Trouwens Duchess, jeetje 4 jaar bezig geweest om zwanger te worden? wat zal dat een nare en moeilijke periode geweest zijn! Ik 'ken' je een heel klein beetje van een ander forum maar wist niet dat jullie al zo lang bezig waren. Wel echt super dat het toch gelukt is. Ik was ook heel bang dat het niet vanzelf zou gaan, maar ik was echt direct na het stoppen met de pil zwanger cok sukur.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh joh, hoe heette je daar dan? :D

Ja in Turkije werden we altijd weggestuurd door de gyn, ik was er teveel mee bezig!
    Hier in NL was het meteen duidelijk dat ik PCOS had. Ben uiteindelijk met Clomid zwanger geraakt. :)

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik stuur je even een pm, ik probeer nog een heel klein beetje anoniem te blijven ;)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb het denk ik niet goed aangepakt... Ik ben getrouwd met een beroepsmilitair :D En nee, dat is inderdaad niet leuk als hij maanden weg is. Maar niet onoverkoombaar.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh dat lijkt me inderdaad niet fijn! Maar goed, je went er natuurlijk ook wel aan. Tsja het is altijd wel wat. Mijn man werkt altijd in ploegendienst, dat is ook niet altijd leuk, de ene week is hij de hele nacht aan het werk, dan weer de hele avond en dan weer overdag. Maar dat went ook. Alleen lijkt me dat jij toch als hij op uitzending is ofzo niet echt met een gerust hart thuiszit, en die angst lijkt me wel echt slopend.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dames en familie die straks gaan eten, eet smakelijk allemaal..

7. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heeii allemaal, ik kom mij ook even aanmelden bij de club:D
    Ik ben zelf 100% NL, maar ik heb een 100% turkse man! SOms botsen wel eens als we het over de opvoeding hebben van ons zoontje van 1 jaar en als het over eten gaat:S haha agjaa hoort erbij zullen we dan maar zeggen... Ik kan opzich al heel wat qua Turks eten maken, Kofte, su buregi, appeltaart op zijn turks, turkse rijst, obergine met gehakt( op zijn turks natuurlijk haha) en tjaa ga nog ma ff door. Ik leer alles van mijn schoonzus zij woont hier een kwartiertje vandaan. Ik woon in Brussel en ik ben 19 jaar, mijn man is 37. Hij heeft zijn militaire dienst helaas nog niet gedaan, maar dat gaan we afkopen, zodat hij nog maar een maandje hoeft te gaan, want 15maanden is wel heeeeeeeell eruuuggg lang!!! Ik kan al een paar woorden Turks en begrijp ook al een heleboel. Ik ben geen Moslima ( heb er wel over gedacht ) , maar uiteindelijk toch niet gedaan, omdat ik opgegroeit ben als katholiek ( mijn vader is priester geweest ) en dat is toch een stuk van mijn leven en wie ik ben, en dat is me toch TE waardevol omdat op te geven, verder heb ik absoluut geen problemen met de Islam, ik heb er eerder bewondering voor en ik vind de Turkse mensen veel vriendelijker dan de hollanders. Ik ben opgegroeid in Limburg NL en woon nu al 2 jaar in Brussel BE. Het huis staat nu te koop, want we willen graag naar Marmaris TR gaan verhuizen:D Verder zijn we bezig voor een 2e kindje en gaan voor oud en nieuwjaar min 2weken naar Turkije om mijn schoonmoeder te bezoeken in Bursa en daarna in een hotel in Marmaris te gaan. ( Insallah !! )
    Ik geloof dat ik ongeveer wel alles over mezelf heb verteld hihi
    Oja een vraagje: weet iemand nog NL-talige sites, waar je Turkse recepten op kunt vinden???

Grrttjjjss en smakelijk eten allemaal!

8. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Weet iemand mooie jongensnamen met een mooie betekenis??? ( Turks natuurlijk:D )

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Welkom hier Adorable! Er zitten hier een heleboel Nederlandse meiden met Turkse partners hoor :D in ieder geval ben ik zelf ook Nederlandse.

Spannende plannen allemaal hoor, ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Leuke sites met recepten zijn:

Binnur's Turkish Cookbook (engels)
    www.turkishcooking.net (nederlands)

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Welkom Adorable!

Jongensnamen?
    Mijn neef heet Kerim, wat vriendelijk betekent.
    De man van mijn nichtje heet Fatih, veroveraar ;)
    Verder ken ik nog een Sami en ook Melih vind ik mooi. Ik heb, zoals je ziet, wel wat met de letter i.

Ik vind het zelf heel belangrijk dat als je je kind een Turkse naam geeft in een Nederlandstalig land, dat men makkelijk snapt hoe je het uitspreekt en het ook makkelijk kan schrijven. Ik zou de Turkse letters ö, ü, u, i zonder puntje, g, en zachte g, c, ç en s met komma eronder zoveel mogelijk vermijden.

Maar da's persoonlijk :)

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Adorable, welkom!
    Wat zorgt ervoor dat jullie willen verhuizen naar Marmaris? :) Wat willen jullie daar gaan doen? (gewoon nieuwschierig :) )

Wbt namen ben ik het helemaal met je eens Lady.
    En toch blijkt het soms wel moeilijk te zijn want Yasemin schijnt toch ook een moeilijke naam te zijn voor Nederlanders.. Had ik van te voren eigenlijk niet gedacht.

12. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Eylem, parador hotel..de naam komt me bekend voor maar weet zo niet waar het is :( en de gümüşdere camii ook niet, ken de namen van de moskees hier niet hoor ;)

Nazlı, m'n ogen laten laseren, dat zou ik ook wel willen maar durf ik niet hoor :)
    M'n ouders wonen in een dorpje in brabant tussen nijmegen en venlo. En ja het was wel vakantie voor ons hoor..we hadden de meeste tijd heel goed weer en het was super dat opa en oma zoveel tijd konden doorbrengen met hun enige kleinkind.

Duchess, dat wiegje in het vliegtuig is echt ideaal ! Daar heeft mijn dochtertje een paar keer de hele vlucht in geslapen, super !
    Gelukkig zullen jullie de dienstplicht straks kunnen afkopen.

Lady, jeetje jouw man is dus beroepsmilitair..dat lijkt me moeilijk zeg !

Adorable, welkom !
    Wat leuk dat jullie in Marmaris gaan wonen !
    Jammer dat het zover van Alanya is anders konden we meeten ;)
    Ik ben momenteel ook op zoek naar jongensnamen, wij hebben nog steeds niet kunnen kiezen :( Vind het zo moeilijk voor een jongetje ! Voor een meisje bedenk ik zo meerdere mooie... Hoe heet jullie zoontje dan ?

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben 't ook met Lady eens dat ik niet voor een naam met 'rare' tekens zou kiezen. Wij hebben ook net als Duchess gekozen voor een naam die zowel in Nederland als in Turkije makkelijk uit te spreken en te schrijven is. Maar dat valt achteraf toch altijd weer tegen. Mensen denken nu vaak dat Irem met een N is :( en ook heel vaak dat het een jongetje is :x maar goed.

Ik vind Tarik, Turan en Faruk mooie jongensnamen, de betekenis ervan weet ik niet uit mijn hoofd.

Esila, het is ook vlakbij het devlet hastanesi, tenminste, in die hoek zal ik maar zeggen. Ook vlakbij de Metro en de Kipa. Nou ja dan heb je een idee. Ik kan wel de straatnaam zeggen maar dat zal je waarschijnlijk ook niet verder helpen ;)

Duchess, wij hebben trouwens waarschijnlijk ook een wiegje op de heenvlucht, in ieder geval hebben wij al rij 1 kunnen reserveren (bij SunExpress) en als het het goede toesteltype is zit er ook een wiegje bij! Ik hoop het, allicht dat ze daar even in wil slapen. En ja misschien is het gebrom en geluid en gewiebel van een vliegtuig wel heel rustgevend voor haar :)

pffffffff we moeten heeeel veel boodschappen doen vandaag en nog kadootjes kopen voor Turkije bleghhh ik heb er helemaal geen zin in en Irem is ook al zo aan het klooien, ze slaapt elke keer maar een half uur en is dan natuurlijk hartstikke chagrijnig.

14. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ah ok Eylem nu weet ik ongeveer waar het is dan, wel een aardig stukje uit het centrum dus. Nee straatnamen zeggen weinig hier idd :D

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja en zij wonen dan nog wel echt aan de zeekant, nog voor de doorgaande weg waar de Kipa aan ligt zeg maar. Je kunt vanuit het centrum naar hun huis lopen maar dan ben je inderdaad wel een half uur onderweg. In de zomer meestal niet zo'n goed idee :D

16. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Haha idd ! Maar in de winter kan het juist wel lekker zijn.

Ik heb zojuist eiersalade gemaakt en hij is zooo lekker mmm..kan dat elke dag wel eten !

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Echt? Wat doen ze fout dan? Ja, schrijven misschien, maar qua uitspraak toch niet?

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Morgen komen vier vrienden hier lunchen... Hebben julie een tip voor lunchgerecht uit de Turkse keuken?

19. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Sigara börek ?
    Poğaca ?
    Mercimek köftesi ?
    Mücver ?

20. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heeii heeii, eigenlijk heb ik geen goede reden waarom wij naar Marmaris gaan haha, ik heb het veel op tv gezien ( ben zelf nog nooit in TR geweest:O) en mijn man zegt dat het daar wel heel mooi is! Mugla lijkt me ook heel erg mooi. Ma daarom gaan we ook op vakantie dit jaar nog zodat we kunne kijken of het ons ook echt bevalt ofniet. We willen in ieder geval dicht bij de zee en centrum zijn ( niet dat je dan een uur moet rijden ofzo) want mijn familie zal vaak op vakantie gaan komen dan bij ons, dus dan moet er natuurlijk wel wat te doen zijn, behalve de hele tijd in de tuin zitten.

Mijn zoontje heet Mikail:D Die naam hebben we gekozen, omdat het een Turkse naam heeft en in een NL heeft het een hele mooie betekenis ( in de bijbel is Mikail ( Michael ) een engel die Satan uit de wereld heeft gedreven) dus een mooie turkse naam met een NL betekenis:D,

Wij zijn bezig voor een 2e kindje en als het een meisje wordt dan gaan we haar Damla noemen, maar voor een jongen vind ik het zo moeilijk, Mijn man vind Toprak wel een mooie naam, ik weet nog niet echt wat ik ervan vind, als ik het uitspreek vind ik het nog een beetje raar. Dus vandaar dat ik aan het zoeken ben naar andere namen om te vergelijken.
    Hoever is Alanya van Marmaris af?? hihi ben niet zo goed in topografie:p:p
    xxx

Deel Deze Pagina