Turkse mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door SushiLover123, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Oei Alanya van marmaris nou dan zit je wel zo'n 12 uur in de bus!!
    Van Antalya naar Marmaris is al zo;n 8 a 10 uur door het stoppen e.d

Adorable wel heel leuk Marmaris, wij hebben elkaar daar leren kennen.

Maar hoorde dat het niet meer het Marmaris van toen schijnt te zijn??
    Het is er wel heel erg mooi!!

Eylem , hier ook een man die weg is van Tarik, Tayfun, Turan.

Nu hebben we een andere naam, maar vaak door op en aanmerkingen begint hij weer te twijfelen:(
    Gelukkig hebben we nog ff.

2. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Adorable, ah dus het is nog niet zeker of jullie naar TR gaan verhuizen..
    Muğla daar gaat mijn zwager studeren...
    Ik denk dat het met de auto van Marmaris-Alanya zo'n 8 uur is.
    http://www.resimle.net/data/media/17/turkiye-haritasi.gif

Mikail heeft idd een mooie betekenis maar ik persoonlijk vind de naam niet heel mooi sorry :)
    Tarik, Tayfun en Turan, Faruk nee ook niet echt..:(

3. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Wij hadden voor een meisje Sude/Asude in gedachten (al jaren trouwens). Vind het wel jammer dat we deze naam nu miss nooit meer kunnen geven...want we weten nog niet of er nog wel een 3e komt en anders is het ook maar afwachten of het een meisje wordt of weer een jongetje...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoi lieve meiden,

mag ik even wat vragen tussendoor?

Ik wil nu uiteindelijk toch aan een cursus Turks beginnen, iemand hier een cursus gedaan en weet er eentje aan te raden? Gewoon van het NTI of iets dergelijks?

5. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Umm, ik heb nooit een cursus Turks gedaan maar wel Spaans van NTİ met CD's (tegenwoordig heb je ook mp3 ofzo) en dat was echt een aanrader..ik heb zoveel geleerd dat ik later op m'n opleiding in het 2e jaar kon instromen. Maar voor zo'n cursus moet je wel voldoende zelfdiscipline hebben natuurlijk want er zit in principe niemand achter je vodden aan ;)
    Je zou ook een kunnen kijken naar een cursus op de volksuniversiteit.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik wil sowieso een thuiscursus doen want heb geen mogelijkheid om weg te gaan met die 2 kleintjes.

Dank je wel voor je ervaring wat betreft het nti in ieder geval!

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Eigenlijk durf ik ook niet om mijn ogen laten laseren.. Maar ik heb nog effe tijd.. misschien over een jaar of 2 nog wachten.. Kindjes moeten groot worden en dan pas.. ik wil ze niet alleen laten nu ze klein zijn..

Wat leuk voor oma en opa.. Ze zullen haar wel missen denk ik..

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    umm, misschien kan je bij nha even kijken.. Je kan bij hun thuisstudie volgen.

NHA thuis-studies

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Adorable, welkom.. Naar Marmaris ben ik niet geweest.. Dus weet niet hoe het daar is..

Ik vind zelf de naam Tugra mooi.. Maar de g spreek je weer anders uit..

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Eylem, Ik neem niet zoveel kadootjes mee al sik op vakantie ga.. Sigaretten voor mijn zwagers en eltiler.. En voor de rest koffie en melk, voor de rest niets..

11. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    InşAllah zal alles goed gaan wanneer je het laat doen...
    Ik ben op zich niet bang voor de directe gevolgen meer de langere termijn eigenlijk :( Vraag me af of daar wel genoeg onderzoek naar gedaan is..of het wel al lang genoeg bestaat om duidelijke resultaten te geven zeg maar.

Ja opa en oma missen hun eerste en (nog) enige kleinkind like crazy.. voel me daar wel eens schuldig over hoor :)

Tuğra dat vind ik ook wel een mooie naam alleen kan ik geen turkse (rollende) R uitspreken, dat is een beetje een probleem met namen zoeken hier... Op het eind gaat op zich nog wel maar midden in een naam of aan het begin :):(
    Eigenlijk vind ik Cesur en Yaşar prachtige namen maarja ik durf niet goed een van deze te kiezen, ben bang dat het straks raar/onduidelijk klinkt als ik mn eigen zoon roep :)
    We hebben nu een andere naam in gedachten maar moeten er nog ff wat over navragen bij onze hoca van de moskee...

Umm, succes met het zoeken naar een geschikte cursus dan :)

12. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Tugra is idd een mooie naam!!!
    Het is wel 100% zeker dat we naar Turkije gaan, ik moet alleen nog gaan kijken of het me wel bevalt in Marmaris en of ik het ergens anders mssn leuker vind. Maar gaan dat doen we zeker!!!:D
    Heeii Nazli ik zie dat je ook in Belgie woont! Ik woon in Brussel!!!(A)

13. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    leuk iemand uit Belgie.. Ik woon in Antwerpen.

14. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Mijn zus is vorige week nog in Antwerpen geweest om te shoppen, maar ze zei dat het heel erg tegen viel. Is het daar leuk om te shoppen? Ik ben zelf eigenlijk nog nooit in het centrum geweest van Antwerpen, alleen buiten het centrum ( mijn man werkte in de transport en moest daar regelmatig zijn) hij werkte bij Eurosprinters.
    Hier in Brussel bevalt het centrum me wel heel erg goed.
    Spreken ze trouwens NL of Frans in Antwerpen, daar heb ik eigenlijk nog nooit op gelet als ik daar was.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik vind zelf Antwerpen niet heel erg leuk.. Ik woon 4 jaar in Antwerpen en ik mis Nederland nog steeds. Ik ben geboren in Rotterdam en heb daar tot mijn 21ste gewoond.. We gaan niet terug, omdat mijn man hier een goede baan heeft..

Je hebt wel veel winkels in Antwerpen die ook wel bekend zijn in Brussel.. Je kan ook naar de wijnegem shopping center gaan.. Daar kan je in de winter gaan.

In Antwerpen spreken ze NL.. Anders zou ik echt niet hier naartoe komen hoor. Ken helemaal geen frans..

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meiden jullie hoeven echt niet bang zijn om te laseren.
    Heb het zelf 2 jaar geleden bij Talyagöz in antalya laten doen.
    En nog steeds heel erg tevreden.
    Er zijn mensen wat beweren dat het maar voor 10 jaar is dat het dan achteruit gaat, nou dan hebben we er 10 jaar meegedaan.

Voor later hoef je niet bang te zijn, er word goed onderzocht of je ogen wel goed genoeg zijn voor te kunnen laseren.
    Zo niet doen ze het ook niet!
    Ben er heel er heel erg blij mee
    xxx

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Elif, Ik ben ook bang als het later achteruitgaat.. Maar ik moet toch geld sparen om te laseren.. maar Ben je voor controle etc.. direct naar Tr gegaan of heb je alles in Turkije laten doen..

18. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    aah oke, Ja ik kon ook helemaal GEEN woord Frans toen ik hierheen kwam en mijn man heb leren kennen, ik heb het uiteindelijk in nog geen jaar onder de knie gekregen, door veel te luisteren naar mijn man haha, ik wilde het ook heel graag leren dus dat gaat het allemaal ook een stukje sneller haha

19. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik vind frans wel moeilijk hoor.. Ik wil ooit een cursus volgen; maar wanneer weet ik niet.. Want ik kan geen baan vinden in mijn functie.. Dus moet wel

20. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Ik kan nu redelijk vloeiend frans praten en wil nu gaan beginnen met Turks, ik vind het alleen lastig om het van mijn man te leren want hij spreekt Azeri tegen zijn familie en tegen vrienden spreekt hij Turks dus ik weet niet wat ik wel moet leren en wat niet haha:p het enige verschil wat ik eruit kan halen is dat de Turken alles met K zeggen en de mensen die Azeri spreken alles met zo'n harde G zeggen haha " Yoggg!! Yok. haha ik moet er altijd wel om lachen. Ik zei 1 keer klein ( Dingele, of hoe je dat ook schrijft.. )in het Azeri tegen een Turk en die begon me kei hard uit te lachen:O ik zo wat is er ik doe mijn best om Turks te spreken en jij lacht mij uit. Bleek dus dat ze dat zoo niet zeggen in het Turks haha ( kei voorschut:( )

Deel Deze Pagina