Precies Eylem, ik had ook zoiets toen ze in turkije zeiden, ja vind je dat niet voor een meisje, een han naam voor een meisje?
Eylem, wij gaan 4 september! We hebben er beide erg veel zin in... maar mijn man toch wel meer natuurlijk, ik heb mijn schoonfamilie ook gemist, maar toch op een andere manier he? Nazli wat heftig voor je man dat hij zijn familie zolang niet heeft kunnen zien zeg. Jeetje! Gelukkig dat hij toen heeft kunnen gaan. Ik ben ook niet zo van de grote gezinnen normaal, maar als ik er aan denk dat ik nog maar één zwangerschap zal mee maken wordt ik al helemaal verdrietig! (ondanks de rotzwangerschap, haha!) Toen kwam ik dus tot de conclusie dat ik lang nog niet klaar ben na 2 kindjes.... Maar we zullen zien of het zo mag zijn.
Mijn ´angst´ wat betreft grote gezinnen is hier een beetje dat ik bang ben dat ik ze dan niet kan opvoeden tot ´correcte´ mensen (weet het even niet anders te zeggen haha). Ze zijn voornamelijk afhankelijk van mij, soms ziet onze dochter haar baba bijvoorbeeld een dag of 3 niet omdat hij al weg is als ze wakker wordt en pas thuis is als ze weer in bed ligt. En op andere dagen is het vaak maar een uurtje, hij mist dus eigenlijk heel veel en heeft niet veel van doen met de opvoeding. Verder vind ik het geloof erg belangrijk en wil ze daar dan ook in onderwijzen en ben bang dat ik met meer kinderen daar niet aan toe zal kunnen komen en dat ik met mijn ogen knipper en dat ze dan al pubers zijn die nergens wat vanaf weten..
@ Eylem: Bij ons zit er 18 jaar tussen, ik ben 19 en hij is 37 Nee ik vind het helemaal niet moeilijk eigenlijk, wij zitten allebei wel op dezelfde lijn en het gaat allemaal heel gemakkelijk, ik hoor dat wel vaker van oooh hoe kun je dat doen, had je vader kunnen zijn dit dat, ma dan moet ik alleen ma lachen haha. Ik vind het heerlijk en ik vin die jonge knulletjes van mijn leeftijd ook helemaal niet interessant! Die willen alleen ma zuipen vreemd gaan en uitgaan, en ik zit liever lekker thuis op de bank met mijn mannetje, met de kindjes erbij, ben echt een huisvrouwtje Als ik deze keuze nog een keer zou over mogen doen dan zou ik het weer precies hetzelfde doen Wij staan er allebei 100% achter en maken ook geen verschil tussen elkaar van ja dit kun jij toch niet wete want je bent veel te jong of jij kunt dit helemaal niet doen want je bent te oud ofzo, nee allemaal op 1 lijn anders werkt dit niet
Welkom papatya! Ik lees nu alleen even mee op mijn mobiel. Reageren is lastig, dus andere keer weer. Seyhan voor meisje vind ik niks. Er mijn ook meisjes die Jan heten, vind ik ook niks Ik ken een vrouw die Fikret heet. Dat is een jongensnaan.
Nou ik hoor regelmatig Turkse vrouwennamen waarbij ik denk 'HUH??' Hoop dat ik hiermee niemand tegen het hoofd stoot maar vind bijv de naam Sehriban ook zo vreemd (geen idee of dat een ouderwetse naam is ofzo maar zou in eerste instantie ook denken dat het een mannennaam is..)
Gunaydin Fikret vind ik ook inderdaad een jongensnaam. Sehriban vind ik niet leuk voor beide niet En dan heb je nog; Deniz: Voor beiden Mirza : is een jongens naam maar vind het meer voor een meid Yasar: ook voor beiden maar dit vind ik dan weer een jongensnaam. Derya: een meisjes naam maar ken een jongen die zo heet. Papatya
Vandaag 25 weken zwanger.. Sommige namen zijn idd voor beiden.. Maar ik hoor ook jongensnaam bij meisjes en ook omgekeerd..
Hey meiden, Ben ik ook weer eventjes.. maandje op vakantie geweest en ondertussen weer zwanger voor de 2de hihi Hoop dat alles goed gaat met jullie, heb niet alles teruggelezen, was erg veel maar insaallah zal ik weer meeschrijven
Gefeliciteerd Enise! Jouw dochter is trouwens 3 dagen ouder dan onze Ilias. Wij wachten nog met de tweede. Het begint al wel weer te kriebelen, maar we hebben afgesproken (al vóór de bevalling) dat we minimaal wachten tot Ilias 1 jaar is. Dus nog 3 maanden!
Haha nouja dat is ook wel een beetje zo Ik voel me op zich lichamelijk wel oke maar ben dus steeds zoooo moe En de hitte daar heb ik wel genoeg van pfff..maarja blijf maar veel onder de klima en verder naar het strand of zwembad. Gelukkig hebben we zwembad bij ons apt Heb zojuist ff cupcakes gemaakt, nou dat is eigenlijk ook geen doen in dit weer dus heb met mezelf afgesproken alleen zondag nog brownies te gaan maken voor mn man (omdat hij dan thuiskomt), hij is daar gek op. En verder bak ik niks tot aan de winter Nu ben ik alweer zo moe dat ik mn bed zo ga opzoeken Ik probeer binnenkort weer even te reageren op de andere berichtjes.
Hava nasil Esila? Hier regent het vooral. Ik ben het alweer beu. De temp is wel goed. Rond de 20-21 graden. Perfect! Maar dan wel liever met een zonnetje erbij.