Als ik heel eerlijk ben, vind ik je stukje maar raar overkomen. Ten eerste, of iemand een hoofddoek draagt of niet, wat maakt het uit? Daarbij, de reden dat iemand hem draagt is iets tussen haar en Allah en wat zal het interesseren wat iemand anders daarvan denkt. Ik draag geen hoofddoek maar ik kijk niet anders tegen iemand aan die er wel 1 draagt; ik vind het alleen maar goed. Ik vind het dan ook raar dat je vader een hekel heeft aan hoofddoeken, is hij moslim of niet? Wbt je buurvrouw vind ik het haar goed recht, leven en laten leven toch. Niet iedereen heeft behoefte aan contact met de buren, ik ben er ook zo één. Ik heb me ook niet voorgesteld, zeg wel hoi als ik iemand tegenkom en als ze tegen me praten dan praat ik uiteraard terug, maar ik ga nooit uit mezelf bij iemand staan om mee te praten... zo ben ik gewoon niet. Ik zou me er dus ook totaal niet druk om maken als iemand anders dat ook niet doet. Leuk dat jullie het allemaal zo goed met elkaar kunnen vinden maar dan is toch niet iedereen verplicht daar aan mee te doen? Maargoed dat is mijn mening.
Ik weet dat het aan mij ligt dat ik anders kijk tegen vrouwen met een hoofddoekje. Ja, ik ben bevooroordeeld. Ik vermelde het alleen maar om duidelijk te maken dat IK ook niet 100% open sta voor haar... Misschien dat jullie daar tips voor hebben. Mijn vader is moslim, ja. Maar hij heeft zo ontzettend veel slechte dingen gezien de mensen in naam van Allah hebben gedaan, dat hij bepaalde vormen van het uiten van de Islam echt verafschuwd. Hij heeft bijvoorbeeld ook een hekel aan de AK partij en vind het eng welke kant zij op willen. Het is inderdaad haar goed recht... alleen de reden waarom ik dit schrijf, is omdat ik het niet leuk zou vinden als zij helemaal alleen zielig wegkwijnt daar in huis. Zij komt hier ook niet uit de buurt. Alleen haar schoonfamilie woont hier. Waarschijnlijk wonen ook haar eigen vriendinnen niet hier in de buurt... Maar goed, ik zou graag willen weten of er een Turkse traditie is of zo... Misschien dat we wat lekkers moeten maken of kopen met een paar buurvrouwen en bij haar op de stoep gaan staan Of misschien juist helemaal niet. Duchess, ik had er nog niet eens echt bij stilgestaan dat ze geen contact zou willen. Bedankt voor het vermelden Misschien zou ze het dan ook helemaal niet leuk vinden, als we met de buurvrouwen op de stoep staan... Overigens heb ik ook een beetje het gevoel dat dit niet MIJN taak is, maar die van haar eigen buurvrouwen. Ik woon 4 deuren verder.
Over de hoofdoeken zeg ik niets anders zal het de verkeerde kant op gaan en dat is niet de bedoeling. Wat je vader over Ak Partij denkt is zijn mening. Ik ken zat mensen in TR die niet voor hem waren maar dankzij zijn daden nu lof over hem spreken. Mischien is de buurvrouw gewoon niet sociaal. En heeft het niets met haar hoofdoek te maken. In mijn vorige woonplaats werd ik ook niet gegroet.( Ik draag zelf ook een hoofdoek.) Mijn partner wel, en als ik wat zei was het ???. Ja ik ben er ook mee gestopt Over een hand geven ja dat is haar mening. Ik schreeuw ook niet van de daken dat ik het maar dom vind dat een Joodse vriend van mij niets wilt aannemen als ik mijn regels heb? Papatya
Daar zou ik ook graag op reageren, maar dat doe ik niet, want je mag het op dit forum niet over politiek hebben. Maakt ook niet uit. Dat veel mensen wél voor hen zijn, is wel duidelijk aan het aantal stemmen. Dat weet ik. Die hoofddoek zorgt alleen voor een vooroordeel vanuit MIJN kant Dat vind ik ook verschrikkelijk! Gaat nergens over! Ik zou wel groeten, hoor! En ook gewoon vriendelijk zijn. Alleen bij mij zou minder de behoefte zijn om proberen iemand te leren kennen of zelfs een vriendschap te sluiten, omdat wij op in ieder geval dát punt lijnrecht tegenover elkaar staan... Ging niet over haar En da's een vriend van je? Vind ik ook schandalig en ik denk ook niet dat ik daar mee om zou kunnen gaan.... Knap van je dat je dat wel kunt.
En da's een vriend van je? Vind ik ook schandalig en ik denk ook niet dat ik daar mee om zou kunnen gaan.... Knap van je dat je dat wel kunt.[/QUOTE] Ja volgens zijn geloof mag het niet. En dan respecteer je het. Ik ga hem niet afkeuren vanwege zijn geloof he . Maar waarom heb jij nou vooroordelen over hoofdoeken? heb je zelf iets meegemaakt?
Lady ben het eigenlijk met Papatya en Duschess eens! Ik ben ook meer teruggetrokken. Als mensen tegen mij praten, praat ik wel terug maar ga bijv ook niet ''zomaar'' bij de buren staan. Ik denk dat, dat meer met karakter te maken heeft. Ik draag zelf ook een hoofddoek en idd zoals papatya zegt ben ik ook wel eens ??? raar aangegeken. Bijv toen ik in het centrum een adresje wilde vragen dat mensen dan meteen wegliepen zonder wat te zeggen. En dat kan ook 1 van de redenen zijn dat ze misschien terughoudend is. En over de AK parti wil ik ook niet teveel zeggen. Alleen dat ik ze TOP! vind. En dat je vader het eng vindt waar ze heen willen??? IK heb niks engs van ze gemerkt.
Nou precies over de AK parti, turkije heeft nog nooit zo modern uitgezien en er is nog nooit zoveel aan turkije gedaan! Toen ik met mijn ouders 5 jaar geleden naar Antalya ging of nu. Wat een verschil die man ( partij) heeft toch maar heel wat voor de mensen gedaan en gemoderniseerd. Mijn schoonvader heeft recht op pensioen, als je werkeloos bent ( en je betaald ssk) krijgen mijn schoonbroertje 80% van hun loon! En dat ze meiden met hoofddoeken naar de universiteit willen gaan, er zijn veel meiden die hun hoofddoek niet willen afdoen ( respect!) en nu niet naar de universiteit mogen. Is toch belachelijk! God weet wat voor goed werk deze meiden zouden kunnen leveren! Antalya heeft zijn CHP terug gekregen en met spijt want er word weer niks gedaan! Zowel waren er ook 2 jaar geleden hele nieuwe dolmusbusjes gekocht maar je moest de kaartjes in de voorverkoop kopen en niet het geld aan de bestuurder geven. Daar waren de mannen het niet mee eens,ze wilden geen basisloon maar gewoon kunnen sjoemelen met het geld. Nou in de winter kun je niet leven van het toerisme waar ze in antalya het meeste van leven. Dus helaas hadden ze maar slim moeten zijn. Het is niet dat ik zo'n politiek persoon ben Maar dit zijn dingen wat toch echt wel heel goed zijn van de AK parti.
lady: over je buurvrouw in turkije/ turkse traditie is het zo dat de eerdere bewoners eerst naar de nieuwe bewoner gaan en 'welkomheten' met een bosje bloemen bv. want jullie zijn al een 'groepje' en zo weet zij ook dat ze welkom is in jullie clubje maakt het makkelijker om er ook bij te staan als jullie staan te kletsen bv want er zijn al vooroordelen over hoofddoek dragenden miss. is ze bang voor jullie reactie netzoals de vb hierboven dat ze adres vroeg en gewoon doodleuk genegeerd werd!!
Dank je, Nisa. Ik zal het er eens over hebben met de andere buurvrouwen Maar we zijn hier allemaal nieuw, dus helemaal gaat dat niet op. Misschien moet ze zelf nog wennen aan haar hoofddoek, want een paar maanden geleden droeg ze die nog niet. Die buurman is trouwens ook een rare hoor... Als de mannen buiten staan te praten, bijvoorbeeld over gezamelijk iemand aannemen om de tuinomheiningen te doen, dan staat ie er wel bij, maar zegt amper wat. De Maleisische buurman heeft er een keer een grapje over gemaakt, maar ook daar reageerde hij niet op. Kan zijn hoor dat zij allebei geen behoefte hebben aan een goede band met de buren. Vind ik toch jammer... Helemaal aangezien hij ook voor Besiktas is Zo heet zijn draadloze netwerk namelijk Onze Ilias heeft deze week zijn Besiktas schoentjes aan! Ik zal eens een foto nemen. Over zelf meegemaakt met hoofddoeken: Veel hypocrisie... Hard roepen dat andere moslima's geen goede moslim zijn, omdat ze niet 5x per dag bidden en een hoofddoek dragen, maar ondertussen wel make-up opdoen en in steegjes met jongens flikflooien. Oh, en van de mannen net zo goed... Naait alles was twee benen heeft, maar wil wel een maagd huwen... Daar kan ik echt zo pissed op worden!
Lady Ik deel je mening gedeeltelijk. Ik stoor me ook aan meiden met een hoofdoek en die dan een strakke broek dragen bijv. Maar ik ben ook niet perfect, wie wel eigenlijk? Je moet als moslim zijnde inderdaad 5 x bidden en een hoofdoek dragen. En andere dingen doen die duidelijk zijn vermeld in de koran. En als mens zijnde weet je niet wie een betere moslima is. Maar niemand kan oordelen over mensen in hoeverre ze een goede moslim zijn, dat mag ook niet. Wie zijn wij om mensen te oordelen? Ach over die mannen jah, wie zegt dat ze daadwerkelijk een maagd huwen? Papatya
@ Lady Die dames die zullen wel maatregelen getroffen hebben . Ja verdiende loon van de mannen he. als je zelf iets niet goed doet kan je het ook niet van de tegen partij verwachten. En in de Koran wordt er ook geen onderscheid gemaakt tussen een man en vrouw, ze moeten beiden maagd zijn. Papatya
huh wat zijn jullie snel van onderwerp veranderd van buurvrouw met hoofddoek naar maagden huwen (of niet ) je hebt er ook een mooie gezegde voor parayla imanın kimde olduğu belli olmaz: je weet maar nooit wie geld en iman heeft niemand loopt met zn open portemonnee rond of bid midden op straar ofzo plus idd. ieder voor zich iedereen heeft een verstand en weet wat wel en niet mag en moet wat je met die info moet moet ieder voor zich bepalen en niemandddd heeft het recht om een ander te oordelen maar zelf denk ik ook wel s hoor hoofddoek en dan supersttrakke broek of rok tot de knie ofzo: üstü mekke altı paris bovenkant mekka onderkant paris doe het of goed of mens laat het hahaha wat zijn we hypo he hahaha maar tis wel zo vind ik hoor doe het goed of doe het niet iig met kleding dat krabbelt zoooo aan mn ogennnn
@ Nisa Ik kan ook niet tegen al die meiden "bovenkant mekka onderkant Parijs". Ik hoop dat ze het een keer merken soms spreek ik er een aan. En soms denk ik ze is er mee bezig mischien met de tijd dat ze leert hoe ze zich moet kleden. Ik zal het waarschijnlijk ook niet goed, tenslotte ben ik ook maar een mens. Maar gelukkig behoor ik niet tot de categorie Mekka en Parijs. Maar goed hoe gaat het verder met de dames? Papatya
nou hier wachten we vol ongeduld totdat mr.tje zich meld vind dat het nu wel langzaam gaan het liefst spoel ik de tijd een wkn vooruit
Cool, bedankt! Zijn er nog updates? Duchess al ruim 10 maanden bv! Geweldig! Nisa heeft een zoon gekregen? Gefeliciteerd! Papatya is bevallen van een dochter? Maar ze is al een tijdje niet online geweest... zou alles goed zijn met hen? Mijn update: Ilias is nu 15,5 maand en hij begint te lopen, steeds meer pasjes los. Hij zegt ook al een aantal woordjes. De laatste twee weken voornamelijk "auto" en "tuutuut" (achterelkaar ) en nu ook "hallo" (of meer "lallau")
bedankt voor de felicitatie hier gaat alles goed we worstelen met bijvoeding zoonlief eet alles wat ik hem aanbied alleen weet mama niet hoe ze wat wanneer moet geven vind het best moeilijk we zijn ook al een tijdje helemaal uit onze ritme overdag maar ook slapen we niet meer door en dat maakt het allemaal nog moeilijker dan dat het al is -zucht- ow kan niet wachten totdat kadir tuna kan lopen wat zal ilias schattig zijn je zal wel trots zijn op je kereltje en terecht natuurlijk idd. het is hier iets te stil zelf kom ik ook niet meer zo vaak op zp, heb er eerlijk gezegd geen tijd meer helaas