Skaya je moet idd niet je kind neerleggen omdat het persé slaaptijd is. Maar bij ons raakt Seyhan bv heel snel oververmoeid en dan word het op een gegeven moment dus huilen. ( snap wel dat je de opmerking niet op mij had maar wilde ff vertellen hoe het hier dan gaat ) Gisteren heb ik hem dus neergelegd om 18.30 in zijn puckababy en was binnen 2 min beneden. Mijn man dacht dat hij nog beneden was En had zoiets wauw dat is snel gegaan haha. LX mijn ogen spraken genoeg blijkbaar en ik zei ook dat ik wel zeer zeker wist wat er met hem aan de hand was.
Onswondertje, nee was idd geen opmerking naar jou, maar meer in het algemeen. Heb zelf nog geen baby en moet het allemaal zelf nog gaan uitvinden. Heb nu wel een mening over hoe ik het wil gaan doen, maar de kans is HEEL groot dat het gewoon anders gaat zoals ik wil. Je hoort wel vaak dat het goed voor babys is om ze een bepaald ritme te geven, klinkt wel logisch. Uiteindelijk lijkt het me toch dat je er naartoe moet werken om hen snachts door te laten slapen en overdag dutjes te doen zeg maar. De wiebelbaby die ik ken, die slaapt met 15 maanden nog steeds niet door en moeder is natuurlijk GEBROKEN! Slaapt ook al 15 maanden vaak apart van man en oudere kinderen zodat die geen last hebben van de onrust snachts.
Afschuwelijk heh pfffffff stel je voor dat je maanden zo door moet gaan jeetje. Ik hoop trouwens dat je snel zwanger zult raken
Dankje!!! Ik hoop het ook!!! Kan niet wachten!! Hoewel ik het ook wel heel erg spannend en soms best eng vind allemaal.
Helaas is het topic weer stilgevallen Hier zijn we onderhand terug van vakantie. Maar ben blij dat ik terug ben!! Heb me echt rot geërgerd aan mijn schoonfamilie. Voor het eerst in 7 jaar huwelijk! Ons ventje is helemaal uit zijn doen van daar( ook de drukte in het hotel natuurlijk maar die heb ik zoveel mogelijk vermeden) Maar voorlopig ga ik er dus niet meer heen. Die bemoeizucht en constant commentaar! Dronk ons ventje eindelijk goed komt zij met haar commentaar dat ik hem te veel geef en hem teveel push!! Nou ja hij drinkt nu weer niet meer zo goed. Of hem proberen uit mijn handen te trekken, lees aan zijn armpje trekken en zeggen geef hem hier ( omdat hij huilde uit vermoeidheid) Heb toen gezegd dat ze hem NU moest loslaten , dat het mijn kind was en ze niet kon vergelijken met haar andere kleinkinderen. Elke keer als we gingen woorden. Hij had al wat verhoging , terwijl het niet warm was. Wilde zij hem in een kamer leggen van 26 graden! Hoevaak we ook zeiden nee dat is hem te warm, probeerde ze het toch. Of hem wakker maken als hij eindelijk in slaap was. Of mijn schoonvader met zijn stomme opmerking , ja hij zal moe zijn want hij heeft de hele tijd gehuild ( op de dag dat ze hem niet eens gehoord hebben zo lief was hij) Nee ik heb het ff gehad. Sorry ff klagen hoe is het met jullie meiden? xxx
Welkom terug! Wat vervelend dat je geen fijne vakantie hebt gehad! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelde En je kunt er zo weinig aan doen! Hoe lang heb je er gezeten? Maareuh, nu lekker weer thuis en lekker genieten van elkaar en het mooie weer Hier niet veel nieuws. Ilias begint nu echt dingen aan te geven, bijvoorbeeld dat hij naar buiten wil (dan gaat hij zijn schoentjes halen). Hij probeert ons echt veel te vertellen, met wijzen en brabbelen. Zo jammer dat ik bijna nooit begrijp wat hij wil zeggen! Oh en hij begint nu ook echt ondeugend te worden. Dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag. En als ik hem op zijn kop geef, gaat ie huilen... Sja... Ik weet nog niet goed wat ik er mee moet... Meestal heeft hij zo'n bui vlak voordat hij naar bed moet, dus dan leg ik hem in bed Daarstraks gooide hij bijvoorbeeld zijn bordje met boterhammen ondersteboven. Alle boterhammen op de grond! Ik zei tegen hem: Ilias! Wat doe je nou? Nee, dat mag niet! Nu ligt alles op de grond! (wijzen) Nou kan mama alles weer opruimen! Dat vind mama niet lief, hoor! Allemaal gelukkig op een niet zo heel harde toon (dankzij het topic over schreeuwen tegen kinderen want ik doe meestal wel mijn stem verheffen, maar dit keer niet!), maar hij keek toch van mij, naar de boterhammen op de grond (toen ik wees) en naar mij en toen ging hij huilen. Vind ik nog wel moeilijk hoor, maar het moet... Hij moet grenzen leren. Heeft ie even gehuild, kreeg hij een knuffel en toen weer een stukje boterham. Is verder goed gegaan. Maar ik weet zeker dat het nog veel vaker gaat voorkomen!
LX moeilijk lijkt me dat idd je wil idd zeker streng genoeg zijn ivm grenzen maar als ze beginnen te huilen We waren 4 dagen bij mijn schoonfamilie en 4 dagen hotel. Nou die 4 dagen waren me genoeg hoor pfff. Mijn schoonmoeder begon al tegen mijn man of hij niet alleen kon komen in de winter bv. Dus heb ook gezegd ga maar NA de verjaardag van de kleine. Nu probeerde hij me zover te krijgen mee te gaan . Nee hoor echt niet!
Lijkt me een goed oplossing, om hem een weekje alleen te laten gaan. Ow wat fijn, vier dagen in een hotel. Krijgen wij niet voor elkaar hoor! Ik ben een keer 1 week naar Istanbul geweest met twee vriendinnen en mijn oom en tante waren helemaal verontwaardigd dat we in een hotel zaten en niet bij hun! Ik heb moeten lullen als brugman om niet alsnog de rest van de week bij hen te zitten... Het zijn heel lieve mensen, maar ik vind het daar niet leuk. Ze wonen in Kavacik, dus ver van het centrum van Istanbul. Er is daar niets bijzonders te beleven. Mijn oom is heel vroeg weg, mijn tante komt heel laat uit bed. Mijn neef en nicht wonen al niet meer thuis. Ennn.... Ik vind hun badkamer echt ranzig! De hebben een hondje en kat en die doen daar hun behoefte Oja, en ze hebben één twee persoonsbed en daar mogen altijd hun gasten in slapen. Maar zij zijn al wat ouder dus ik voel me bezwaard als zij op zo'n sofa (je kent die Turkse bank/bedden wel) moeten slapen!
Ze vinden het ook niet leuk hoor dat we in een hotel zitten. Maar heb gewoon telkens gezegd dat we ook wat vakantie nodig hebben. Alhoewel ik die niet echt heb gehad ook niet in het hotel. Mijn schoonbroertje was er ook bij ( had ik zelf voor gereserveerd) maar mijn man heeft dus heel veel bij te praten gehad met hem en al zijn aandacht naar hem. Dat was dus wel een domper pffffff. Gelukkig waren mijn ouders er nog bij. Maar dit was de minste vakantie ooit. Maar ik zou gewoon eens proberen een hotel te reserveren hihih of stiekem gaan
Zo herkenbaar allemaal zeg... vorig jaar zijn wij 1 week bij schoonouders geweest. Ik vond het verschrikkelijk, ondanks ik ze heel lief vind en echt gek op ze ben... 2e week in een hotel met schoonbroer... ook zelfde idee als bij jou. Rotvakantie gehad en veel ruzie... dit jaar gaat mijn man 9 dagen alleen. Niet alleen omdat ik niet wil, maar ook omdat ik hoop dat hij de volgende keer meer aandacht voor mij zal hebben als hij nu veel tijd met zijn broer en vrienden van vroeger door kan brengen. (was nogal een discussiepuntje vorig jaar)
Ons wondertje, wat jammer zeg dat je vakantie zo heeft moeten lopen! Heb je nooit het idee dat het een keer op een punt zal komen dat het op een echt confrontatie zal uitlopen? Kan je man niet tegen zijn moeder zeggen dat jullie je kindje op je eigen manier opvoeden. Suggesties mogen natuurlijk altijd, maar als ze je kind uit je armen willen trekken...HOO!! Al de dingen die jij schrijft zie ik ook zo bij mezelf gebeuren als ik dalijk een kleine heb. Mn schoonmoeder loopt me nu al allerlei dingen te vertellen van HOE je een kleintje moet opvoeden. Misschien maar een goed idee dat je man volgende keer alleen bij ze alngs gaat. Blijf jij lekker thuis emt de kleine! Wel naar dat dat idee bij hen vandaan kwam. Zag aan het begin van het topic dat je Belgische bent, maar wel een Turkse naam hebt? LX, knap hor dat je het zo hebt opgelost met die boterham. Ik werk met kleine kinderen en moet soms echt op mezelf letten dat ik de groep niet ga overschreeuwen door mn stem te verheffen. Het is idd echt niet nodig om je punt te maken bij een kind. Eergisteren ben ik trouwens ongi geworden. Volgende NOD 2juni. Mn cyclus is wel van 42 dgane naar 31 dagen gegaan dus daar ben ik dan wel weer blij mee.
Mag ik weer met jullie meekletsen??? ik kletste een paar maanden geleden met jullie mee.. maar had geen zin meer om veel op internet te komen.. Dus hierbij ben ik weer terug.
Hallo turkse mama's, Ik heb een vraag die jullie mogelijk kunnen beantwoorden. Misschien een beetje maf maar ik zou niet weten waar ik m anders moet stellen. Ik ga over een paar weken naar turkije op vakantie en ben helemaal gek op de toetjes daar. Nu heb ik gelezen dat deze voornamelijk op basis van rauwe eieren gemaakt worden en dat is nu net wat niet goed is voor een zwangere. Weten jullie of dit klopt? en weten jullie dan misschien dingen die ik zeker niet moet nemen?? alvast bedankt voor jullie hulp. xxx Loes
Loes ik weet het niet, want volgens mij zouden dan heeel veel mensen (zeker wij uit NL) daar doodziek van worden. Ik eet daar ook altijd veel koekjes in siroop en dat soort dingen, maar ik denk dat jij meer de zelfgemaakte vla enz bedoelt? Weet iemand anders dit?
Jammer Hopelijk binnenkort beter! Nou... vooruit... hahaha, nee geintje! Welkom! Leuk dat je er weer bent! @Loes, sorry, geen idee...
Oei ik was dit topic alweer een beetje vergeten even teruglezen Loes Turken zijn heeeeel erg op alles verhitten wat rauw is, groenten worden gekookt tot ze grijs zien als je pech hebt, vlees wordt helemaal doorgebakken en ik kan me NIET voorstellen dat je ergens rauw ei zal aantreffen in een toetje . Als je twijfelt zou ik de puddinkjes enzo laten staan, maar ook dingen als sutlaç worden gewoon in de oven gebakken. Nazli, gezellig dat je er weer bent. Alles goed met je twee meiden? Skaya, jammer dat je ongi bent geworden, wel fijn dat je cyclus wat korter lijkt te worden Ons wondertje, echt vervelend dat je vakantie zo is tegengevallen LX, wat leuk dat Ilias zo aan het brabbelen is. Als hij wat meer verstaanbaar wordt straks scheelt dat vast een hoop frustraties . En Irem begint hier ook vaak te huilen als ik zeg dat iets niet mag of wat dan ook, dan trekt ze eerst een pruillipje en dan komt er een heeeel zielig huiltje, haha. Tsja, helaas, de boodschap komt in ieder geval wel aan Duchess, jeetje wat vervelend allemaal. Jij en Yasemin gaan dus helemaal niet naar Turkije dit jaar? Kan me wel voorstellen dat je daar geen zin meer in hebt na het gedoe van vorig jaar, maar toch jammer, ook voor je schoonfamilie dat zij jullie nu niet zien. Schoonfamilie/vakantie: ik moet zeggen dat ik jullie verhalen gelukkig bijna niet herken . Ik kreeg vorig jaar natuurlijk weleens opmerkingen of tips wat betreft Irem maar ik ben het gewoon op mijn eigen manier blijven doen en dat werd door iedereen gerespecteerd. Ze waren er zelfs op een gegeven moment aan gewend dat Irem even huilde voor ze ging slapen - nou da's in Turkije toch eigenlijk ook ondenkbaar, een baby die huilt . Wij gaan dit jaar dan ook 5 weken , 3 weken naar mijn schoonzusje in Alanya en 2 weken naar mijn schoonouders in Ankara. Ik heb er heel veel zin in, heerlijk weer, lekker in de AI hotels genaamd schoonzus cq. schoonmoeder , alle familie en vrienden weer zien.....Gelukkig zijn we er over een maandje al! Verder gaat hier alles goed, Irem loopt sinds een paar weken los en dat is zoooo schattig om te zien. Ze kan echt al behoorlijke stukken lopen binnen en begint nu ook buiten goed los te lopen. Dan lijkt ze ineens wel heel groot
Netjes op tijd, Eylem! Rond de eerst verjaardag lopen! Hoe was jullie moederdag? Hier was het echt niet leuk. Volgend jaar doen we het niet meer zo... Heel het weekend ben ik geleefd! Zaterdag naar mijn schoonouders, maar we moesten wel bijtijds komen, hoor! Dus we waren er al met de lunch. Verder allemaal wel heel gezellig hoor! En met mijn schoonmoeder even de stad in geweest toen Ilias sliep. Leuke kleertjes gekocht! 's Avonds was het ook gezellig, maar mede door de hooikoorts was ik kapot. Ook niet zo lekker geslapen. Wel fijn: Ilias sliep lekker door tot half acht! Naja, hij lag er dan ook pas om acht uur in, i.p.v. om zeven uur... Lange dag weer voor de boeg, dus ook weer op tijd weg, rond 11 uur. Thuis heeft mijn man mij even thuis afgezet en is met Ilias vast naar mijn ouders gegaan. Zij zouden daar dan een boterham eten en dan Ilias naar bed doen. Want ook mijn moeder wilde dat we op tijd zouden komen, dus niet pas ná Ilias z'n slaapje (tot ongeveer 3 uur). Ik thuis een was erin gedaan, eventjes opgeladen, wat opgeruimd (o.a. logeerspullen), de was van gistereonochtend afgehaald, mijn man gebeld en de schone was opgehangen. Toen kwam mijn man me dus ophalen en ben ik (met een mand vol schone was) naar mijn ouders gegaan. Ilias lag nog te slapen, dus ik heb in de tuin mijn was zitten vouwen. Laat mijn moeder een vol glas thee over de stapel schone en gevouwen hydrofiele luiers vallen. :x Gelukkig had ik nèt gezegd, zet maar dáár neer, anders wordt mijn was misschien vuil. Als ze het had neergezet waar ze eigenlijk wilde, was héél mijn was verpest. Hydrofielen meteen in het sop gezet in de hoop dat de thee er uit gaat, maar helaas.... Goed, toen ik klaar was, bedacht ik me dat ik eigenlijk ook wel honger had (was toen half twee) en toen kwam ik er achter dat ze allemaal nog niet geluncht hadden. Incl. mijn zoontje, die al anderhalf uur lag te slapen! :x Goed, mijn moeder vond dat ik overdreef, maar ik vond het gewoon zielig voor hem en daarnaast ook stom van mijn man en moeder. Hoe kun je nou vergeten je (klein)kind eten te geven? (Is meteen weer een duidelijke aanleiding waarom ik mijn moeder niet meer hele dagen op mijn zoontje wil laten passen!) Mijn vader was weer goed aan het klussen. Hij had een miniscootertje met afstandsbediening (aan een kabeltje) opgeknapt voor mijn zoontje, maar die is pas anderhalf. En bij mijn vader gaat het er niet in dat sommig speelgoed nog niet geschikt is voor zulke kleine kinderen (gevaarlijk zelfs, met kleine losse onderdelen). Of de deur naar de gang (met trap) dichtdoen als er een kleine rondloopt. Of de poort van de tuin (die rechtstreeks uitkomt op een weg na een onoverzichtelijke bocht), terwijl ik NET heb geroepen: Pas op dat Ilias niet de tuin uit kan! :x:x:x En ondertussen lag mijn man de halve middag binnen op de bank, geveld door een zware hooikoortsaanval. Ben gvd alsnog de hele dag bezig geweest met achter mijn zoontje aanlopen, omdat mijn ouders het vertikken om hun huis maar enigszins kindveilig te maken (open stopcontacten, kabels overal, keukenkastjes met schoonmaakmiddelen waar hij zo bij kan, deuren open laten staan, aanstekers en pennen laten slingeren etc.) Ben kapot. Oftewel... volgend jaar niet meer.
Wat fijn dat ik weer mee mag kletsen.. Eylem, ik hem een zoontje en een dochtertje.. Ze zijn beiden ziek.. Isa heeft de waterpokken en Sara is verkouden..En ik verwacht bij Sara ook de waterpokken.. Maar voor de rest gaat het goed. Lady, hier geen moederdag gevierd.. Mijn moeder was overdag in Frankrijk en savonds bij ons en ik ben het helemaal vergeten. Wat een vermoeiende dag heb jij gehad.. Ik kan me wel voorstellen dat je boos bent.. jammer van de hydro luiers.. heb je ze gelijk in de vanish gedaan.. Hier gaan de vlekjes wel uit in de vanish.. schoonfamilie: Ze zijn te oud om mee te bemoeien.. Gelukkig maak ik me geen zorgen.. Vakantie: Wij gaan dit jaar niet op vakantie, wij blijven hier en mijn ouders gaan ook niet.. Dus gaan we naar hun toe.. Ik heb zelf een fikse keelonsteking.. Ik heb antibiotica gekregen. Ik kan heel moeilijk slikken.. Hopelijk word ik gauw beter.. Sara is elke dag om 6 uur wakker.. Ik ben ook dom geweest, ik heb haar voeding veranderd. Ik gaf eerst de voeding voor hongerige babys en nu geef ik haar friso comfort.. Bij hongerige babys sliep ze tot 8 uur.. En ze vraagt ook om de 2 uur om eten. Ik denk dat ik toch vandaag weer terug ga op de hongerige voeding.. Op 6 mei moesten we ook eigenlijk ons 5 jarige huwelijk vieren, maar die zijn we ook helemaal vergeten en ik kwam het net pas achter.. Bij ons heerst de vergeetachtigheid denk ik.
Nazli, komt denk ik omdat je veel aan je hoofd hebt met zieke kindjes enzo Beterschap voor jullie alledrie!
Dames, mag ik jullie iets vragen? Ik wil graag in juni (1e of 2e week) voor 12 dagen vakantie boeken naar Kusadasi, heeft iemand enig idee hoe het weer dan zal zijn? Ik keek net op meteo van Turkije ik zie dat het nu pas 12 graden is. Wat koud! Ik twijfel nu.. En we willen naar Batihan Beach Club, iemand ervaringen ermee?