Tatlim pas op hoor. Voor je 't weet worden ook jouw berichten verwijderd... Voor alle mama's die niet hebben gezien dat ik ook hun kindjes bewonderde: Dat had ik wel geplaatst, maar die berichten zijn dus verwijderd, omdat ik er ook commentaar in had op dat 'buitenlandse taal' beleid. Hierbij dus alsnog: Wat hebben jullie toch allemaal mooie kindjes! En Kaan er nu ook bij
Beste dames, wij gaan niet in discussie over de regels die gelden op zwangerschapspagina. De doelgroep van zwangerschapspagina zijn mensen die zich bezig houden met zwanger worden of zwanger zijn. Zoals in de regels beschreven is (waar je mee akkoord bent gegaan toen je lid werd van deze pagina), moet je tekst te begrijpen zijn voor alle leden van zwangerschapspagina. Vandaar ook dat er in het Nederlands geschreven moet worden. Alle niet-Nederlandse taal wordt dan ook verwijderd. Of het nu Turks, Fins, Russisch of een andere taal is, dat maakt niet uit. groetjes prinses
Hoi damens, Tir@ hoe is het met batuhan? Is hij een beetje opgeknapt? Gelukkig gaat het met Zeynep beter Elam@ Wat is je kleine knul knap ''Masallah'' Volgende week vrijdag wordt Zeynep 1 jaar. We gaan het vieren op zaterdag met vrienden enzo. Ben echt zenuwachtig en emotioneel. De tijd is zo snel gegaan. Ik weet nog dat ik rond deze tijd niet kon slapen door voorweeen Hebben jullie tips wat ik kan maken die dag? Heb al een taart bestelt met haar foto. De dingen wat ik zeker ga maken is: - Patates salatasi ( aardappelsalade) - Pogca (gevulde broodjes met turkse kaas) - Kisir ( soort kleine salade met bulgur 'turkse rijst') - Makarna salatasi ( macaroni salade) - milfoy hamurlu elmali kurabiye ( appelkoek met bladerdeeg) Hebben jullie misschien nog dingen wat ik erbij kan doen?
Aan meryem...nogmaals zie de regels. Als je dat gelezen hebt is jou vraag overbodig. En het bericht van prinses is overduidelijk. Kwebbel
Moderator prinses, je hoeft ook niet in discussie te gaan als je dat niet wilt. Maar wij doen alleen een voorstel. Zo moeilijk lijkt het me niet om een forumregel aan te passen. Jij schrijft: Zoals in de regels beschreven is (waar je mee akkoord bent gegaan toen je lid werd van deze pagina), moet je tekst te begrijpen zijn voor alle leden van zwangerschapspagina. Vandaar ook dat er in het Nederlands geschreven moet worden. Ik zeg toch dat we Turks kunnen schrijven en dan met de Nederlandse vertaling erachter dan kunnen alle leden het begrijpen. Ik vind het een kinderachtige regel op dit forum en krijg eerlijk gezegd zin om heel kinderachtig terug te doen door idd ook al het engels dat geschreven wordt te gaan melden aan jullie, moderators (maak je geen zorgen zal het niet doen, heb ook nog een leven naast zwp). En daarbij zeg je dat de doelgroep van zwp mensen zijn die zwanger zijn of zwanger willen worden. Daar vallen wij toch ook onder ? Pas op zo meteen worden de namen van je gerechten ook verwijderd omdat het turks is Wat leuk dat Zeynep volgende week jarig is ! En ook spannend en idd wat emotioneel lijkt me (de mijne wordt over een maand 1 jaar). Je neemt toch een beetje afscheid van de baby-tijd, wat worden ze toch snel groot he. Ik mis ook weleens dat hele kleine afhankelijke, maar aan de andere kant is deze leeftijd veel leuker, elke keer leert Celile weer nieuwe dingen en brabbelt ze meer en is ze enthousiaster. (ze krijgt wel ook steeds meer een eigen wil wat dan weer lastiger is haha). Lekker hoor het eten wat je gaat maken ! Misschien is sigara böreği (zal het maar even vertalen: bladerdeegrolletjes met witte kaas en peterselie of andere dingen) of gül böreği (börek in de vorm van rozen). En misschien een lekkere soep erbij ?
Het laatste dat ik er over kwijt wil, is dat we deze regel niet naleven om jullie dwars te liggen, maar om het forum leesbaar te houden voor iedereen die hier komt. Ik hoop op jullie begrip.
roosje: batuhan hoest nog steeds heel erg veel hij heeft ook echt keelpijn tijdens het hoesten zo zielig . Gelukkig is het beter met zeynep ik hoop met de wil van Allah dat batuhan haar snel volgt en idd misschien die bladerdeegrolletjes wat tatlim adviseerde met gehakt en turkse kaas? of ja opzich heb je al gevulde broodtjes je kan ook van die driehoek borek maken met bladerdeeg en gehakt? over de turkse taal ik snap wel dat er wordt dat we in het nl's typen want er zullen vast we anderen zijn die ook af en toe is willen mee lezen en het moet wel begrijpelijk zijn. dus ik snap de mods wel. Ik denk dat het eigenlijk automatisch in het turks gaat omdat we onderling met allemaal ''turken'' zijn.
ow en nu ik zo de tekst van tatlim terug lees (echt niet om vervelend te doen) mag er ook niet bijv een spreekwoord of een zinnetje in het turks met nl vertaling erachter?
Omdat dit voor ons niet te controleren valt, kunnen we de turkse zin met vertaling, niet toestaan. Dus alleen maar Nederlandse tekst mag.
@Roosje Een aantal tips; - Chocolade cake (ben er zelf gek op!) - Revani (griesmeelcake zou ik het noemen, maar weet het niet zeker) ik smeer er altijd een dikke laag geklopte slagroom overheen en dan walnoten strooien - Sarma (gevulde wijnbladeren) En dan niet met gehakt, maar met rijst; ik voeg zelf altijd pijnboompitten en "kusuzumu": kleine rozijnen zijn het volgens mij, toch? en verschillende kruiden toe; basilicum, komijn, gerdoogde munt e.d... - Wat ik ook wel eens maak, maar zie al dat je aardappelsalade hebt staan; is een soort cake van aardappel en wortel..met daarover yoghurt (eventueel knoflook door je yoghurt heen) aardappel in blokjes, daarover geraspte wortel wat je even door olie doorhaalt..en dan je yoghurt.. Zoo, heb volgens mij alles staan waar ik zo'n beetje trek in heb nu..Hihi! Veel succes in ieder geval!
Oeps! Zie dat ik Turkse woordjes heb staan, had er wel een vertaling achter..maar heb net pas terug gelezen dat je zoiezo geen woorden in andere taal mag plaatsen.. Sorry sorry, automatisch gegaan! Zal er op letten..
@kimberly (sorry, je arabische naam was te moeilijk om te onthouden ): welkom! @elam: wauw, wat een prachtig jongetje! @asi: welkom en wat een lieve foto! Je ziet echt ook een beetje Vietnamees erin, wel een aparte combinatie zeg, kom je niet veel tegen! @ghaze: ook al zo'n mooie jongen, hij heeft echt een "Turks" gezichtje vind ik! @Roosje: dat klinkt allemaal overheerlijk! Misschien nog yaprak sarma (gevulde druivenbladeren)? ben ik zelf altijd erg fan van maar wel veel werk. En jeetje, 1 jaar alweer, volgens mij gaat het allemaal echt supersnel. @tatlim: ik ben het helemaal met je eens wat betreft het Turks schrijven, maar goed....laten we ons met leuke dingen gaan bezighouden @Melek42: welkom, vertel, vertel! Nou, ik dan nog...We zijn vanavond weer bij de verloskundige geweest, bloed geprikt, bloeddruk gemeten en echo natuurlijk! Was echt súpermooi, zo'n groot verschil met vorige keer (7 w 5 d) en nu dan 11 weken, je zag nu echt een babietje met twee armpjes en hij/zij was heel enthousiast aan het zwaaien en bewegen, superschattig echt. Mijn man is ook zo'n lieverd en is er net zo van onder de indruk als ik, echt lief. En nu ben ik MOE en ga lekker zometeen Ik Vertrek in Alanya kijken!
Ik zie al die knappe mooie baby's en wil dan natuurlijk ook graag mijn zoon showen hihi . Is nu best laat en spring zo me bed in als de kleine t nie op een gillen zet ( is echt een nachtbaby en ik loop dan tig rondjes door t huis met hem hele nacht grrrr ) Zal morgen is kijken als ik tijd heb hoe t moet foto plaatsen en t ff proberen! @Assi, ik wist niet dat jij turks was meid, wat leuk!! Had je verhaal gevolgd toen je weeen kreeg en tot je ons meldde dat je bevallen was van Yasemin , welkom!!! Ik krijg honger als ik al die recepten lees en verhalen over eten haha, ik had gister turks gekookt met courgette etc (kan de naam helas nie vermelden vanwege verbod op t turks whaha). Ik kook vaak turks als mijn vriend weg is, hij lust t nie allemaal helaas. Vandaag rundvlees stoofschotel met rijst en zoetzure komkommers, dat lust meneer wel Ik kom bijna nie meer aan toe om op de pc te gaan met de kleine, slokt toch aardig wat tijd..Hebben jullie ook een kindje dat overdag veel slaapt en in de nacht egt klaarwkkr is en dan pas tegen 5 uur in de ochtend in slaapt valt??? Hier dus wel en weet niet echt wat aan te doen aangezien ons mannetje pas 6 weken oud is... En elke x dat hij wkkr word wil die aan de borst en soms is dit om de 15 min/half uur/ uur Best vaak dus en word daar wel beetje gek van...Tips iemand?? Hoor graag jullie verhalen over deze 2 problemen die ik heb En is er niets aan te doen omdat ze nog zo klein zijn dan moet ik maar ff doorbikkelen totdat de kleine een ander ritme krijgt wat gunstiger is voor mij -x- Ufuk