Wij zijn op zoek naar een leuke moderne turkse meisjes naam. We willen dat deze goed uit te spreken is voor zowel de nederlandse familie als de turkse familie. Het mag/kan ook een naam zijn die wellicht niet uit Turkije komt maar wel als turkse naam door kan gaan. Zelf hadden we het volgende bedacht: Dilara, Tuana, Ayleen, Ceyda (zeg:Jayda), Nissa, Chamilla. Allemaal leuke namen maar mijn man en ik hebben nog niet DE naam gehoord Dus wie weet kan 1 van jullie ons op een idee brengen.
Kennissen van mij, ook Turks-Nederlands hebben hun dochter Ylana genoemd. Vond ik een mooie naam, misschien iets voor jullie.
Leyla vindt ik inderdaad ook een mooie naam, alleen heet mijn schoonzus zo dus dat is geen goede optie
onze dochter heet TUANA en deze wordt weer een dochter wij willen dus deze keer ook weer een makkelijke turkse naam,dus lees even mee! verder vind ik GAMZE heel mooi of DOGA met die turkse g,dus je zegt DOHA
Wat leuk. Toen ik Tuana voor het eerst hoorde moest ik even wennen. Maar nu ik hem al vaker heb gehoord vindt ik het toch wel een erg mooie naam. Gamze is inderdaad ook erg mooi.
EMINE is dan ook wel een heel erg oude naam,dus kan mij er wel iets bij voorstellen dat je man die niet mooi vind
weet niet of het allemaal turkste namen zijn maar ik werk op een kinderdagverblijf en kom daar altijd wel aparte namen tegen, misschien vind je dit wat? -layana -Selina -Daena meer kom ik even niet zo snel op.
Onze dochters (NLse mama TRse baba) heten I.rem en I.sra (uitgesproken als ierem en iesrah). Ik ben zelf echt weg van deze namen (anders had ik ze niet gegeven natuurlijk ) . Wat ik zelf ook belangrijk vindt is dat de betekenis ook mooi is (I.rem betekent tuin van de hemel en I.sra nachtelijke reiziger (dat is weer een verwijzing naar haar 2e naam/vernoeming)).