Ik kopieer mijn bericht uit een ander topic even Ik heb zelf ook een NL-Turkse vriend en ben zelf NLs en op ons lijstje staan nu Elora en Zophie. Niet echt Turks, maar kan wel heel goed voor zo'n mix-kindje vinden wij. Dilara heeft ook nog op ons lijstje gestaan. Suna vind ik ook een mooie Turkse meisjesnaam. Van jouw lijstje vind ik Nissa en Dilara het mooist. Chamilla vind ik helemaal niks, dan zou ik kiezen voor Jamilla of Jamila. Andere ideetjes misschien (niet allemaal Turks): Adila Alima Alina Alya Amber Amina Arzu Asli Ayse Canan (dzjannan) / Janan - Gianna kan ook. Cari Derya Didem (di-dèm) Djuna Elif Emina Farah Farida Helin Hiba Ilana Iluna Inara Irmak Isma Jamila Jara Jasmeen Jihan Jilhan Karli Laila / Leila / Lelah Lina Maja Marwa Mavi Maysa Mazala Melsa Meryem / Maryam Mina Mira / Myra Mouna / Muna Nadira Naila Naima / Naimah Nasira Nesrine Nima / Nimah Nisa Noura Nouva Nowa Noya Nuray Nuri Nyla Rana Rayya Rowa Rukan Sarila Seloua Sila Simge Sinem Thana Thara Vaisa Yildiz Yusra Zahra / Zara
Zahra vind ik erg mooi! Zo wou mijn vriendin haar kindje noemen als het een meisje zou zijn.....maar het is Illias geworden hihi.
Ik zou zelf niet een echt een Turkse naam gegeven zoals Rukan maar meer een "westerse" naam ook vanwege het feit dat het een "halfbloedje" is. Ik vind Aylin, Amber, Selin en Lina een mooie Turkse namen. Een vriendin van mij is getrouwd met een Turkse man en hebben hun dochtertjes de naam A.mber en A.melie gegeven. De achternaam is Turks en voornamen zijn "westers". Van jouw lijstje vind ik Nissa het leukst.
Ik zie al heel wat leuke namen voorbij komen. Vindt het deze keer echt moeilijk om er 1 te kiezen. Gelukkig hebben we nog een paar weken te gaan, maar uiteindelijk moeten we toch de knoop doorhakken
hahaha heel herkenbaar! wij hadden ook niet echt een naam voor onze dochter,ja wel een paar maar waren ook niet zeker! zelfs toen de bevalling begon helaas bleek ons dochtertje klem te zitten met haar schoudertje en kwam levenloos ter wereld,ze hebben haar toen direct gereanimeerd en gelukkig kwam ze direct terug!! mijn man heeft haar toen de naam T.UANA gegeven en dite betekent sterke vrouw,dus die naam was toen echt gepast en past nu ook echt bij haar zo zie je maar hoe het ook kan lopen om een naam uit te kiezen! hopelijk hoeven jullie dit niet mee te maken en hebbeb njullie al een mooie naam van te voren
Ik vind zeynep of aysel erg leuk een van die twee zouden wij kiezen als we een meisje kregen maar het wordt een jongen dus we moet wat anders verzinnen..
Gelukkig dat het inderdaad goed is afgelopen. En wat een mooi gebaar dat je man juist deze naam heeft gekozen. Zo te lezen is en wordt het inderdaad een sterke vrouw, dus met die betekenis zit het wel goed. Wij hebben al zoveel namen op ons lijstje gehad en ook weer er van afgehaald. Vanwege dit topic zijn we toch weer op wat nieuwe namen gestuit; zo staan Aylin en Zahra momenteel boven ons lijstje. Maar uit ervaring van de afgelopen weken weet ik dat het weer elk moment kan veranderen haha
Hihi ja.. Aylin is ook de naam die het meeste bij ons beide blijft hangen en steeds weer terug komt. Dus wie weet wordt dat wel DE naam.
WAt een hoop reacties! Heb geen verstand van Turkse namen, maar is Anisa of Anissa Turks? Of Aisa? Vind Zarah een leuke mix-naam! Succes
Ik weet dat Nissa wel een turkse naam is, zowel Nissa als Anissa staan/stonden nog op ons lijstje. Toch ook wel een leuke naam.