Ik ben vandaag 35 weken zwanger en we hebben echt nog geen idee welke naam we ons kindje (een jongetje) gaan geven. Graag hoor ik dus jullie suggesties, het liefst zo veel mogelijk! Over het algemeen houden wij van Nederlandse / Friese / Scandinavische namen. We hebben al een behoorlijke lijst met namen die we "wel leuk" vinden, maar voor ons gevoel zit DE naam er nog niet tussen... Om een idee te geven wat wij leuk vinden: Bram, Stijn, Max Abe, Lucas, Jonas, Jesse Joris, Floris Fabian, Tobian, Julian, Florian Merijn, Marijn, Silvijn Sebas, Sebastiaan Uiteraard mogen de suggesties hiervan afwijken om ons evt. op andere ideeën te brengen! En graag hoor ik ook jullie meningen over de genoemde namen. Alvast bedankt!!
Oscar, Dorian, Dion, Ruben, Felix, Olivier, Jelger... Van jouw lijstje vind ik Lucas, Jonas en Fabian de mooiste namen En Julian, die had ik even over het hoofd gezien
Je hebt wel een aantal leuke namen in je lijstje vind ik! Stijn Lucas Jonas Julian Marijn Sebas Sebastiaan Uit dat rijtje zou ik Marijn of Sebastiaan denk ik het leukst vinden! Andere ideeën: Simon David Nathan Jacob Jonah Jorn Björn Thijmen Justus Justin Julius Julios Juliën Manuel Samuel Just Collin Ravi Joël Joas Nils Naud Benjamin Jochem Vince Bastiaan Jonathan Gabriël
Bedankt voor jullie snelle reacties. Er staan een hoop leuke namen bij, echt in onze stijl, maar helaas kan een deel daarvan niet bijv. omdat een (vergelijkbare) naam al in de directe familiekring voorkomt. Helaas hebben we beiden een grote familie. AngelaK, wat grappig dat je Felix noemt. Voor een meisje hebben (hadden) we Feline, de vrouwelijke variant van Felix. Misa, in jouw lijstje viel mijn oog direct op Ravi. We hebben de naam Raven overwogen. Maar aangezien onze achternaam al begint met Ra... vind ik dat echt niet klinken (RaRa...)
Jonas is leuk! Konden wij niet doen omdat de achternaam met Jo begint, Jojo dus, Jojo en Rara haha.. Felix Midas Boris Abel Linus Simon Simeon Hugo Ik noem wat namen die wij op ons lijstje hadden, volgens mij hebben we wel een beetje dezelfde smaak nl.
Feline vind ik een mooie naam voor een meisje (je kunt het ook zo schrijven, zag ik vandaag: Felien), en wat betreft de naam Felix, ik vind het vooral mooi dat het 'gelukkig' betekent Ravi vind ik ook mooi, ik heb pas gelezen dat het 'zon' betekent. Nog een paar ideeen: Elias, Ilias (onze nr. 1 ), Jason, Douwe, Rens/Renzo, Remzi, Stefan, Kevin, Tjibbe, Dimas...
He meid, Leuke lijst hoor! Ik vind de volgende namen erg leuk: Stijn Lucas Jonas Floris Tobian Merijn Wellicht wat alternatieven: - Bastiaan - Tobias - Jonah - Joah - Abel - Alec - Diede - Lenn Succes met de keuze
Timme, Jules, ( uitspraak Juul) Stijn, Tijn, Thije,tije Lasse, Fedde, Hidde, Timo,Tamo Guus, Laurens, Jasper,Casper.
Mooie namen!! Ik vind vooral Sebastiaan (Sebastian nog leuker!), Julian, Florian, Fabian, Lucas , Jesse en Max erg leuk!! Heb niet alles gelezen dus weet niet wat al genoemd is, maar misschien is dit nog wat: Alexander Adrian Benjamin Christian Daniël Ethan Etiënne Gabriël Gideon Hugo Jonathan Luciën (lijkt op Lucas) Maxime (ipv Max, vind ik ook leuk!) Nathan/ Nate/ Nathaniël Noah Oliver/ Olivier Stan/ STijn Tristan Vico Vincent/ Vince William Xander Xavier Misschien nog wat erbij?
Bram, Stijn, Max - vind ik allemaal niet zo, beetje gewoontjes. (Vind hiervan Stijn het leukst, dan Bram. Max vind ik helemaal niks.. : maximaal..) Abe, Lucas, Jonas, Jesse - leuke namen, 1. Jonas, 2. Lucas/Lukas, 3. Jesse, Abe toch een beetje ouderwets Joris, Floris - Leuk, vooral Floris, wel een beetje kak. Fabian, Tobian, Julian, Florian - Vind ik allemaal niet zo, Tobian het leukst. Merijn, Marijn, Silvijn - Allemaal leuk! Sebas, Sebastiaan - Beetje gewoontjes, maar niets mis mee. Spreekt mij alleen niet zo aan. Mijn favorieten van de door jouw genoemde namen: Jonas, Lucas/Lukas, Silvijn. Verdere ideetjes: Abel Aldrik Almer / Almar / Alvar Alwin Amaud Anno Arjen Arkin Armando Arvid Bendt / Bernt Birk Bjorn / Björn Bor / Borre David / Davin Dieter / Ditmer Dorian Douwe Emiel / Emil Erik Erland / Erlend Erwin Esa Evander Ewald / Ewoud Fedde Filip Flynn / Flinn / Flynt / Fynn Gabor Gunnar / Gunne Hakan Harmen Hedde / Hidde Heldemar Helger / Holger Hessel Ibbe / Idde / Ids Isha Ismar / Izmar / Ysmar / Yzmar Ivar / Izar Jannick Jari / Jaris Jarno Jasper / Jesper Jelger / Jelmer / Jelmar Jelias Jelke / Jelte Jelle Jens / Jent Jilias / Jylias / Jilyas Jilke Jilles Jippe / Joppe Jochem Jonan Joost Jorck / Jork / Jorn Joren / Jorgen / Jörgen Jorian / Jorias Jorijn / Jorrijn Jorrik / Jorrick / Yorrik / Yorrick Jorrit Josse Julas / Julias Jurjen Jurre / Jurrian Kalle Kars / Karst / Karsten Kjeld / Kjell Koen Krijn Lars / Lasse Laurens Leander Leif Lennart Ludolf Marlijn / Merlijn Marten Mas / Mads Maurits Melchior Melle Menno Midas / Milas Nanne Niels / Nils Nykle Odin Olaf / Ole / Olle Oskar / Oscar Per Quirijn Rens / Renze Roben / Rowen / Rowyn / Rowin Roel / Roelof Sanderijn / Severijn Seb / Sebbe / Sep(p) / Seppe Sieb / Siebe / Siebren Silvan / Silvander / Silvar / Silven / Silver / Silvian Sverre Sylias Tarik / Tarick Teun Thijs Thorben / Torben / Thorbin / Torbin Thorwald / Torwald Thurias / Turias Tibbe Tije / Thije Tijn / Thijn / Tijm Timo / Tymo / Thimo / Thymo Tore / Ture / Tuur Torr / Thor / Torsten Tybo / Tibo Viggo Viktor / Victor Waldemar / Valdemar Walter Yossip Het liefst zo veel mogelijk zei je, nou, dat moet je tegen mij vooral zeggen Lange lijsten maken kan ik wel hahah, hoop dat er wat tussen zit! De dikgedrukte namen vind ik zelf het mooist of daarbij denk ik dat ze het best aan je criteria voldoen. Ben trouwens wel benieuwd hoe je meisje al heet
Serafijntje, ik heb de namen die ik leuk vind uit jullie lijstje dikgedrukt gezet. Ik zal ook nog proberen een leuke aanvulling te geven (sorry voor eventuele dubbelen): Mats Mart Stan Sten Senn Levi Dion/Dyon Niek Nick Kick Thom Noud Jorik/Jorick/Yorik/Yorick Jorrit Jort Tobias Rubian Pepijn Silvan Marius T(h)ijmen T(h)ijn T(h)ijs Luuk Stef Robin Milan Mika Ravi Xavi Kian Dex Troy Boyd Boaz Marvin Melvin Elwin
Bedankt voor alle reacties. Er staan een hoop leuke namen bij, maar toch is DE naam voor ons nog niet voorbij gekomen. Ondertussen zijn wij nog hard op zoek. Ik heb namenboekjes gehaald bij de bibliotheek en dagelijks kijken we op diverse internetsites voor ideetjes. De laatste namen die zijn toegevoegd op onze lijst met "mogelijke" namen: Lude Siebe Diede Ties Friso Wat zijn jullie associaties met deze namen? Onze dochter heeft ook een ie-klank in haar naam. Zou het storend zijn als haar broertje ook een ie-klank krijgt? (Bijvoorbeeld: Lieke en Siebe... klinkt als Jut en Jul??) De tijd begint te dringen... wie heeft nog meer leuke suggesties?
Ja, Jesse is ook een leuke naam. (Ik had net ook al in jouw topic gereageerd. ) Tobin is ook leuk en apart. We vinden Robin allebei een leuke naam, maar die komt al voor in de directe familie. Tobin is misschien een goed alternatief...