Aida is geen Turkse naam, Ajda wel. De j spreek je uit als de j in jilet. Zeg maar zoiets als adjda. Of het is Ayda, maar zoals ik al zei is de naam Ayda geen gebruikelijke turkse naam. Het zou wel Aydan kunnen zijn.
Wat leuk dat jullie een kindje verwachten! Ik heb wel een leuke naam: ESRA een makkelijke, korte, vlotte, mooie naam. Ze zal er ook geen problemen mee op school krijgen, omdat de naam Esra nu ook wel vaak gebruikt wordt voor Nederlandse kindjes Ik heb even op een Turkse site gekeken.. en dit zijn meisjesnamen die men daar op dit moment het mooist vindt Esra Ecrin Tuana Tugce (mooie naam,maar adviseer ik niet.. want het klinkt als 'toetje') Sude Als je de jongensnamen wilt.. zal ik die zo ook even posten
Als je de jongensnamen wilt.. zal ik die zo ook even posten @thanks maar voor een jongen weten we het al, Kadir (naar de broer van mijn man) of Emre, of gewoon allebij Ozgul :Jessica, kan je Turks? Zo ja, dan kan ik je een paar Turkse websites geven, waar je namen op kunt opzoeken met betekenis erbij. (En anders trek je je kerel er mar even bij om als tolk te fungeren ) Denk dat je dat ook wel leuk vind, toch? @ Tesekkurler, kan turks verstaan, kan veel woorden maar niet echt zinnen maken, en indd mijn man kan vertalen haha . Ga gelijk even kijken
Jessica, hier een site voor je: http://www.elitkadin.com/bebekisimleri/index.php leuke namen voor een jongetje hebben jullie hoor!
ooh ik lees net dat je Turks niet zo heel goed is.. dus ik heb ook een nederlandse site voor je met turkse namen: http://members.chello.nl/~w.hulzink/html/turks.html
hoi ik hebzelf drie zonen yilmaz yavuz emir als het meisjes waren heette ze ilayda dilara gulpare groetjes anita (ayse)
neee joh Zara en Dilara klinkt toch veel leuker? @hahaahahaaaaaaa klink wel leuk ja! mijn hubbie vind Azra ook leuk maar vind ik te veel op Zara lijken : AZ / ZA neeee! Eda vind ik weer te veel op edah lijken (wordt ze misschien mee gepest?) je moet met alles rekening houden. jessica
zehra-zelda-esra- bahar-pinar-betul muge-ferda-hilal gonul-azia-yasemin gulten-fatos-melis- neslihan-nazli-nilufer- nou ff genoeg voor vanavond bewn moe hihihih ff kleine voeden en dan slapen groetjes en tot morgen anita(ayse)
Hey Jessica, Hier heb ik nog een mooi Turkse meisjes naam: Kadèr (spreek je uit als Kadir en de i als die van in vis) Dit is tevens ook de naam van de actrice Kadèr Gürbüz, hier in Belgie die vooral gekend is voor het acteren in tienerserie's (Ketnet) Liefs Winter
Ik heb zelf ook een turkse man, als wij een dochter zouden krijgen dan zou ze Duygu Lale gaan heten. Ik vind de betekenis vooral ook belangrijk bij turkse namen.
Onze dochter heet Azra is ook een leuke naam Wij vinden zara en Ozlem vind ik ook heel mooi voor een eventuele 2de. Verder zijn - Sibel - Sumeyra - Ayla - Emel - Yildiz - Zehra - Filiz ook heel mooi maar die zijn volgens mij al een keer genoemd
Ik vind de betekenis vooral ook belangrijk bij turkse namen. @ja vind ik ook, in eerste instantie is Zara naar een turkse zangeres vernoemd (zaten in de auto en luisterde een mp3 en zag de naam Zara voorbij komen en was meteen verkocht ) Winter Kader spreek je volgens mij anders uit, want Kadir is een echte jongens naam (zo noemen we de kleine als het een jongetje word) Ayyildizf, nee Fatma vind ik niet zo Wat ben ik moeilijk he hahahaa En Azra word het niet lijkt te veel op Zara alleen de twee letters omgedraaid. Bedankt dat jullie veel tip geven! jessica