Hallo Ik ga volgende week wokken,nu hebben ze daar lekkere vis,mosselen,garnalen,witvis,ect.Nu is dat alleemaal nog wat ingevoren.Mag ik dat wel eten???? Ik vindt het zon onzin over dat je alleen vis van de visboer mag!!!Ik heb dat voor 4 jaar geleden(zwanger van de 1ste) niks van gehoort,en gewoon vis gegeten wel of niet van de visboer.Ik hou me wel aan de aparte kazen en rauw vlees..Maar voor die ene keer een avondje een paar stukjes vis daar gaan wij toch niet dood van???
Zolang het goed verhit is, mag het. Als je de afdeling sushi bedoelt in het wokcentrum, denk ik dat ik die even over zou slaan, omdat je niet zeker weet hoe het bewaard is en hoe lang het er al zo ligt. En ja, wat 'nieuwe eetregeltjes' betreft, ik denk dan altijd maar, beter het zekere voor het onzekere en dan doe ik het maar niet. Vroegâh aten en dronken (en rookten!) ze alles tijdens de zwangerschap, maar waren sterftecijfers en aangeboren afwijkingen ook nog veel meer aanwezig. Ik kan dan voor die paar maanden zwangerschap, die bepaalde etenswaren wel even missen. Ik zou mezelf teveel kwalijk nemen als blijkt dat het schadelijk is geweest voor het kindje. Maar het ligt uiteindelijk aan jezelf of je je er prettig bij voelt om het wél te eten. Hoe dan ook, veel plezier en eet smakelijk!
Ik zou het ook gewoon lekker eten hoor, zeker zolang het goed gebakken is! Volgens mij is vis so wie so geen probleem, zolang het maar gebakken is. Verse vis van de visboer bestaat trouwens niet eens in nederland.... alle vis is ingevroren geweest....ook de vis die de visboer als vers verkoopt!! Waart je mee op moet passen is verpakte vis zoals Zalm. Zalm op zich mag wel, maar van die voorverpakte gerookte zalm kan risicicovol zijn (zegt men...). Dit omdat de bacterie die schadelijk is voor ons zwangere vrouwen hier makkelijk in groeit! Maar verder zou ik zeggen... eet smakelijk!!!
Vis kun je idd gewoon eten als hij goed verhit is. Maar zoals lillibit al schreef en gerookte vis kan de Listeriabacterie zitten. Deze is niet gevaarlijk voor ons zwangere vrouwen maar wel zeeeer gevaarlijk voor de baby!! Met kans op dood en vroeggeboorte. Dus daar zou ik erg mee oppassen.
gerookte vis mag ook maar als het maar niet de vacuumverpakte is....van de week lekker een gerookt makreeltje op zitten peuzelen van de visboer hoor..maar die in de supermarkt laat ik liever liggen..
Hmm.... ik heb nog een vacuum verpakte zalm in de koelkast liggen, wou dat morgen op brood doen, maar dat is dus niet goed? Heb het vorig weekend nog gehad als wraphapje
Nee gerookte zalm uit vacuum kan listeria inzitten, en daar kan je kindje best ziek van worden. Google er maar eens naar. maar ga je niet te erg opwinden dat je het al gegegeten hebt, daar kan je toch niks meer aan doen. Gewoon in het vervolg niet meer eten, of eerst heel goed verhitten.
Hoi allemaal, Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben, maar heb dus gisteren ook een paar stukje zalm wrap gegeten. Kan het zo vroeg in de zwangerschap ook al kwaad? (of is dat juist erger)