Onze buren hebben een kat en die poept in mijn voor en achtertuin. Ik baal hier enorm van, juist om deze reden heb ik zelf geen kat genomen. Weet ook eigenlijk niet hoe ik dit moet brengen bij de buren. Het zijn nogal gesloten afstandelijke mensen die nooit een praatje maken en dan kom ik ineens met een klacht. Vraag mij af wat ik zelf hier aan kan doen, zijn er tips of maatregelen die ik zelf kan nemen die de kat afschrikken?
Ik zou niet weten hoe. Als schutting hebben we van die opgestapelde plantenbakken. Aan de voorkant zijn de tuintjes open. Daarbij, het moet mij natuurlijk niet handenvol geld kosten...is tenslotte niet mijn kat hahaha.
of misschien toch je buren er op aanspreken,dat de kat buiten zijn behoeftes doet hoort eigenlijk niet.
ik heb ooit gehoord dat koffieprut goed zou helpen. flink wat kannen of heel veel kopjes senseo zetten en dan maar lekker rondstrooien in de tuin! joyce
Maar ik vraag mij af wat zij er zelf aan kunnen doen. Jij hebt een kat lees ik ( in huis gezocht voor poes). Ik weet niet hoe jij dat doet?
Mijn buurvrouw deed kruidnagelen in de grond, dat schijnen ze niet lekker te vinden. Verder als je het ziet, water erover! Gewoon de tuinslang aan zetten, dat vinden ze ook echt niet grappig. En wij hebben ook katten en ik zou het wel op prijs stellen als mijn buren last hebben dat ze ons informeren, wij kunnen niet altijd echt iets doen, maar wel helpen bij het zoeken naar een oplossing. Desnoods moeten de buren de tuin maar omspitten... (ik bedoel jouw buren, niet de onze, dan bedoel ik dat wij dat bij de buren zouden doen als het echt nodig mocht zijn)
Daphne, ja probleem is dat we vaak overdag niet thuis zijn en ja dan heeft hij vrij spel. Snap dat de buren het dier ook niet 24 uur in de gaten kunnen houden of opsluiten. Maar het is voor anderen natuurijk wel een last. Ik ga een paar van de tips gebruiken die in de link aangegeven staan. En helpt dat ook niet, dan moeten de eigenaars maar een oplossing gaan zoeken.
Ik heb je link ook maar even bekeken. Hier ook last van katten. Inmiddels is mijn vijver leeggeroofd en de tuin omgewoeld. De enige optie die ik nog heb, is mijn kippen in hun tuin zetten.
Flink koffie drinken meid Ze hebben hekel aan koffieprut. Dat gaat tussen hun poten zitten en dat vinden ze vreselijk. dus bestrooi je aarde met koffieprut meid Groetjes lover
Hahaha Adine, misschien kun je de kippen af en toe over de schutting zetten! Ik heb ook een vijver, maar daar kan hij geloof ik niets uit halen...tenminste dat hoop ik dan maar.
Het schiet alleen niet echt op als Senseo drinker...ongeveer 1 kopje per dag.... Maar pinda doppen kunnen ze ook niet tegen lees ik net...dus ik ga flink pinda doppen inslaan.
Als je water over ze heen gooit zijn ze wel genezen voor een lange tijd hoor! Dus als je dat een keer doet wanneer je wel thuis bent, ben je er iig voorlopig vanaf
Dafje, ik heb een man die gek is op die dieren Dus als ik ze ga besproeien met water geeft hij mij aan wegens dierenmishandeling haha.
Mijn buurman(ergens in de 80) dreigde vorig jaar mijn kat om zeep te helpen,als hij nog last zou hebben van onze kat, maar er lopen nog meer katten hier in de buurt in tuinen(ik had vandeweek opeens een witte in m'n tuin,de mijne is nog altijd zwart-wit) dus laat hij maar bewijzen dat het die van ons is,want die komt hooguit 10 minuutjes buiten en dan wil ie weer naar binnen. En dan moeten wij maar respect voor ouderen hebben
dat de kat buiten zijn behoeftes doet hoort eigenlijk niet wij hebben ook 2 katten, maar geen kattenbak, dus ze doen alles buiten.
Smoeltje, water is niet zielig hoor.. Ze vinden het niet leuk, maar ze gaan er niet dood van, ze worden er niet ziek van.. het is meer gewoon dat ze het niet leuk vinden zoals dat wij de wc poetsen ook niet leuk vinden Dus dat is zeker geen dierenmishandeling! (wij leerden katten hier ook dingen af met behulp van de kraan, helaas eentje er tussen die dus niet bang is voor water hihihi, maar die anderen die komen dus bijvoorbeeld niet meer op het aanrecht omdat ze weten dat ze dan onder de kraan gaan hihihi)