Aanslag in kerk Frankrijk

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.383
    2.986
    113
  2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Nee klopt. Het houd ook niet op.
    Over de hele wereld zijn de afgelopen week duizenden, als niet tienduizenden mensen om het leven gebracht......:(

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje het houdt maar niet op. Ik ben zelfs verbaasd dat er hier in NL nog niks gebeurd is. Maar ik ben toch elke dag bang dat het wel gebeurd. En dat zal vast ook wel gebeuren.
    Waar het eerst een ver van onze bed show was, is het nu ook om heen steeds raak. Ik wordt er echt bang van.

4. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Vreselijk! Wanneer houdt het nou eens op! En idd het komt steeds dichterbij!

Vanmiddag zaten we op het terras, hoorden we een ontzettende harde knal, iedereen op het terras was ineens heel stil en keek om zich heen. Moet zeggen schrok er behoorlijk van met al die aanslagen in je achterhoofd!

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Wat een helden zeg. Een hoogbejaarde priester vermoorden... Dan heb je echt lef. Kots!

Ik vraag me wel af wat het motief is. Want binnen de katolieke kerk is er natuurlijk ook heel wat in de doofpot verdwenen.

Maar de laatste weken stijgt het aantal aanslagen wel explosief en zeker niet alles is door IS.

(

6. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Bah, bah, bah wat afschuwelijk weer. Hoe laf en gewetenloos kun je zijn...een hoogbejaarde non en priester de keel doorsnijden. Ik hoop dat er een hel bestaat voor dit soort walgelijk uitschot. 👿

Wij zitten hier heel erg veilig in Azië, maar ook wij schrokken vanmiddag toen we geknal hoorde....de schrik zit er zelfs bij mij, de nuchterheid zelve, nu best in.

Hoe veel erger wordt dit nog vraag je je af en houdt het ooit op?! 😭

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Vreselijk.. Arme man.
    ik word er gewoon misselijk van als ik lees dat ze zijn keel hebben doogesneden. Voelt op een of andere manier nog erger, nog barbaarser ofzo..

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.225
    12.234
    113
    Wat een verdrietig bericht weer...

Ik vind het een naar idee dat nu zelfs gemoedelijke stadjes worden bedreigd. Wij gaan over 1,5 week naar Frankrijk en willen op de overlijdensdag van een van onze zoontjes een kaarsje branden in een kerk... Heel raar idee dat een emotioneel proces nu door terreurdreiging wellicht niet door kan gaan. En waarom dat plaatsje, en die kerk?

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Inderdaad......😭

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Toch vraag ik me af of IS daadwerkelijk achter al die incidenten zit. Ik lees en hoor op het nieuws steeds dat IS het opeist maar dan vraag ik me af hoe dat dan gaat. Dan hebben ze toch contact met IS? Want dan moet er toch iemand zijn om dat te bevestigen.
    En ik heb zelf het gevoel dat het gewoon makkelijk is om meteen op IS te gooien.

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.225
    12.234
    113
    In een verklaring van Amaq News Agency dat berichten van IS verspreidt, staat dat de aanslag is gepleegd door "soldaten" van IS. "Ze hebben de operatie uitgevoerd om landen van de internationale coalitie aan te vallen, die vecht tegen IS."

Hierin staat de bron.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Afgrijselijk.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zie het andersom: Voor IS is het wel heel makkelijk om nog meer angst te zaaien zo, door dit soort acties te claimen.

14. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja dat is ook zo idd. En het lukt ook nog. Maar met de media weet je ook niet altijd wat je nou moet geloven.

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja zo zie ik het dus ook. "Makkelijk scoren" dus. Bah.

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

IS claimt heel makkelijk. Die mall shooting in Duitsland afgelopen week werd ook gelijk geclaimd. En die jongen was christelijk en had een hekel aan buitenlanders die hem pestte.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    En dus? Dat kunnen ze toch heel makkelijk schrijven achteraf? Pas als er beeldmateriaal komt van de daders waarin die zeggen dat ze een aanslag gaan plegen in een kerk, is het pas geloofwaardig.

18. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
  19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.922
    9.438
    113
    Gelderland
    Ondanks dat ik in een ander topic nog zei gewoon te gaan genieten van mijn vakantie in Frankrijk begin ik hem nu wel een beetje te knijpen. Die gekken duiken overal op en verzinnen telkens weer iets anders gruwelijks.
    Ik ben van mening dat de media niets meer bekend moet gaan maken. Zwakken ze niet af als ze merken dat het toch niet meer ik het nieuws komt? Als je er geen aandacht aan geeft is het vanzelf niet meer interessant genoeg, of denk ik dan te simpel?

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

verschrikkelijk weer dit.

Deel Deze Pagina