Priester en twee gijzelnemers gedood in kerk Noord-Frankrijk | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Nu dit weer. Het houdt ook gewoon niet op hè?!:x
Nee klopt. Het houd ook niet op. Over de hele wereld zijn de afgelopen week duizenden, als niet tienduizenden mensen om het leven gebracht......
Jeetje het houdt maar niet op. Ik ben zelfs verbaasd dat er hier in NL nog niks gebeurd is. Maar ik ben toch elke dag bang dat het wel gebeurd. En dat zal vast ook wel gebeuren. Waar het eerst een ver van onze bed show was, is het nu ook om heen steeds raak. Ik wordt er echt bang van.
Vreselijk! Wanneer houdt het nou eens op! En idd het komt steeds dichterbij! Vanmiddag zaten we op het terras, hoorden we een ontzettende harde knal, iedereen op het terras was ineens heel stil en keek om zich heen. Moet zeggen schrok er behoorlijk van met al die aanslagen in je achterhoofd!
Wat een helden zeg. Een hoogbejaarde priester vermoorden... Dan heb je echt lef. Kots! Ik vraag me wel af wat het motief is. Want binnen de katolieke kerk is er natuurlijk ook heel wat in de doofpot verdwenen. Maar de laatste weken stijgt het aantal aanslagen wel explosief en zeker niet alles is door IS. (
Bah, bah, bah wat afschuwelijk weer. Hoe laf en gewetenloos kun je zijn...een hoogbejaarde non en priester de keel doorsnijden. Ik hoop dat er een hel bestaat voor dit soort walgelijk uitschot. 👿 Wij zitten hier heel erg veilig in Azië, maar ook wij schrokken vanmiddag toen we geknal hoorde....de schrik zit er zelfs bij mij, de nuchterheid zelve, nu best in. Hoe veel erger wordt dit nog vraag je je af en houdt het ooit op?! 😭
Vreselijk.. Arme man. ik word er gewoon misselijk van als ik lees dat ze zijn keel hebben doogesneden. Voelt op een of andere manier nog erger, nog barbaarser ofzo..
Wat een verdrietig bericht weer... Ik vind het een naar idee dat nu zelfs gemoedelijke stadjes worden bedreigd. Wij gaan over 1,5 week naar Frankrijk en willen op de overlijdensdag van een van onze zoontjes een kaarsje branden in een kerk... Heel raar idee dat een emotioneel proces nu door terreurdreiging wellicht niet door kan gaan. En waarom dat plaatsje, en die kerk?
Toch vraag ik me af of IS daadwerkelijk achter al die incidenten zit. Ik lees en hoor op het nieuws steeds dat IS het opeist maar dan vraag ik me af hoe dat dan gaat. Dan hebben ze toch contact met IS? Want dan moet er toch iemand zijn om dat te bevestigen. En ik heb zelf het gevoel dat het gewoon makkelijk is om meteen op IS te gooien.
In een verklaring van Amaq News Agency dat berichten van IS verspreidt, staat dat de aanslag is gepleegd door "soldaten" van IS. "Ze hebben de operatie uitgevoerd om landen van de internationale coalitie aan te vallen, die vecht tegen IS." Hierin staat de bron.
ik zie het andersom: Voor IS is het wel heel makkelijk om nog meer angst te zaaien zo, door dit soort acties te claimen.
Ja dat is ook zo idd. En het lukt ook nog. Maar met de media weet je ook niet altijd wat je nou moet geloven.
IS claimt heel makkelijk. Die mall shooting in Duitsland afgelopen week werd ook gelijk geclaimd. En die jongen was christelijk en had een hekel aan buitenlanders die hem pestte.
En dus? Dat kunnen ze toch heel makkelijk schrijven achteraf? Pas als er beeldmateriaal komt van de daders waarin die zeggen dat ze een aanslag gaan plegen in een kerk, is het pas geloofwaardig.
Zo bizar allemaal...elke ochtend denk ik wat zal er vandaag zijn... Nu ook dit..Hollande zegt na aanval op kerk dat IS Frankrijk de oorlog heeft verklaard | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Ondanks dat ik in een ander topic nog zei gewoon te gaan genieten van mijn vakantie in Frankrijk begin ik hem nu wel een beetje te knijpen. Die gekken duiken overal op en verzinnen telkens weer iets anders gruwelijks. Ik ben van mening dat de media niets meer bekend moet gaan maken. Zwakken ze niet af als ze merken dat het toch niet meer ik het nieuws komt? Als je er geen aandacht aan geeft is het vanzelf niet meer interessant genoeg, of denk ik dan te simpel?